וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון מאיים: נפעל נגד עיתונים שיפרסמו מידע חשאי

רה"מ הבריטי הגיב לפרסום ב"סאן" לפיו המודיעין בארצו ספג מהלומה בעקבות שורת ההדלפות של אדוארד סנודן. עם זאת, הוא הבהיר שלא יוציא צווי סגירה למו"לים בשלב זה

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון מאיים לפעול נגד מו"לים שיפרסמו מידע חשאי שמקורו במדליף ה-NSA אדוארד סנודן. ברמיזה לעיתון ה"גרדיאן", שפרסם גילויים מביכים על שיתוף הפעולה של הביון הבריטי (GCHQ) עם ה-NSA, אמר קמרון כי "יהיה לנו קשה לא לפעול נגד מי שלא יפגין אחריות חברתית".

ה"גרדיאן" פרסם סדרה של כתבות הנוגעות להיקף הציתותים של הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב (NSA), גם אחרי שמנהלי העיתון הסכימו להשמיד חלק מהחומרים שקיבלו דרך סנודן, בתיווכו של העיתונאי גלן גרינוולד. שאר החומרים פורסמו דרך משרדי העיתון בלונדון. בחודש אוגוסט, בריטניה עיכבה לחקירה את בן זוגו של גרינוולד כשחלף בנמל התעופה היתרו, והחרימה ממנו חומר שהוגדר "איום משמעותי לביטחון המדינה".

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. בריסל, אוקטובר 2013. AP
ראש ממשלת בריטניה קמרון, בשבוע שעבר בבריסל/AP

קמרון פרסם אמש הודעה, בה האשים את סנודן בסיוע לאיובי בריטניה, והטיל את האשמה גם על "כלי התקשורת" בארצו, אך לא נקב בשמם. הוא הדגיש כי סבלנותו הולכת ופוקעת, אך הבהיר כי לא יוציא צווי סגירה למו"לים. "אני חושב שהדרך הטובה יותר היא לפנות לחוש האחריות של העיתונים, אמר, "יש לנו עיתונות חופשית, וחשוב שהעיתונות תרגיש שהיא לא נתונה לצנזורה-מקדימה לגבי מה שהיא מפרסמת".

הודעתו של קמרון הועברה לחברי הפרלמנט, בתגובה לשאילתה שהופנתה אליו אחרי פרסום ב"סאן", לפיו הביון הבריטי מאמין שיכולותיו נפגעו בעקבות הדלפותיו של סנודן. מוסף סוף השבוע של ה"סאן" שוחח אמש עם "גורמי מודיעין בכירים ביותר", שאמרו כי גורמי טרור ירדו למחתרת אחרי שנודע להם כיצד הבריטים והאמריקנים עוקבים אחריהם.

גלן גרינוולד כתב בתגובה בטוויטר כי "בבריטניה הדכאנית, אלה הם הפקידים הפוליטיים שקובעים מה ניתן לפרסם ומה אסור".

(עדכון ראשון: 21:43)

לקריאה נוספת
דיווח: אובמה ידע כבר ב-2010 על ההאזנות למרקל
ארה"ב צותתה ל-60 מיליון שיחות בספרד, בחודש אחד
ארה"ב: אלפים הפגינו בוושינגטון נגד מעקבי ה-NSA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully