וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוכים ונקמנות - מאחורי הקלעים של הרבנות הראשית

17.11.2013 / 8:00

זיו מאור, דובר הרבנות הראשית, נלחם על מקומו בשל סכסוך עם מנכ"ל הרבנות ועם משפחתו של הרב לאו. השר אורי אריאל שמאור שימש בעבר כדוברו, ביקש שישאירו אותו בתפקיד

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל התערב בהחלטה לפטר את זיו מאור, דובר הרבנות הראשית לישראל מתפקידו. השר אריאל קיבל לאחרונה פנייה אישית ממאור ששימש בעבר כדוברו ו ביקש ממנו לפעול עבורו. אריאל ניצל את כוחו הפוליטי וביקש שישאירו את מאור בתפקידו.

משיחות עם גורמים ברבנות הראשית עולה כי מאור שמשמש בשנה האחרונה בתפקיד, נלחם בחודשים האחרונים על מקומו. על פי אותם גורמים, "מאור נלחם על מקומו לאור העובדה כי מערכת היחסים בינו לבין עודד וינר, מנכ"ל הרבנות נחשבת לבינונית ואף לעתים גרועה". מערכת היחסים הזו מעולם לא הידרדרה למצב בו זימן וינר את מאור לשימוע לפני פיטורין, כפי שקרה לאחרונה.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

מה שהאיץ את השימוע נגד מאור, קרה לאחרונה עם בחירתם של הרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף. "מאז הוא נאלץ להתמודד עם קושי נוסף בהתנהלות שלו כדובר", מסבירים הגורמים. קרובי משפחתו של הרב דוד לאו, שמוגדרים ברבנות ככאלו "המנהלים בפועל את לשכת הרב הראשי", הלינו בפני וינר על התנהלותו של מאור בתפקיד ואף רמזו כי צריך לעשות כל שניתן להדיחו מתפקידו. אחד המקרים הבולטים שנרשמו בחודשים האחרונים היה כשמאור התייחס לשאלות שהפנה אליו עמית סגל, כתב ערוץ 2, באשר לכתבה שפורסמה ובה עדויות כי הרב לאו "העתיק במבחני ההסמכה לרבנות הראשית לישראל". מאור, כך מספר גורם המעורה בפרטי המקרה, הוציא תגובה "פושרת מידי" וללא הסכמה מראש, כזו שעוררה את זעמם.

וינר שאמור לסיים בקרוב את תפקידו כמנכ"ל הרבנות, ניסה למצוא חן בעיני הסובבים את הרב לאו והבטיח לטפל בעניין. באותה תקופה, מאור אף התלונן באוזני גורמים ברבנות כי אינו יכול להיכנס ללשכתו של הרב לאו. תקופה קצרה לאחר מכן נקבעה פגישה בין מאור לבין הרב לאו ובה יושרו ההדורים וסוכם על שיתוף פעולה. לאחרונה, למרות זאת, זומן מאור לשימוע לפני פיטורין. במטרה למנוע זאת הוא פנה לשר אריאל, עמו עבד כדובר לפני שלוש שנים וביקש ממנו שיפעיל את כוחו מול הגורמים ברבנות המעוניינים להדיח אותו מתפקידו. השר אריאל נעתר לבקשה ובין היתר פנה גם למנכ"ל משרד הדתות ולגורמים נוספים וביקש מהם להשאיר את מאור בתפקידו.

הרבנות הראשית לישראל וזיו מאור סירבו להגיב לדברים.

מלשכת הרב לאו נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם. הרב לא ביקש להדיח את דובר הרבנות. להפך, הדובר נמצא תדיר בלשכתו ומוציא את ההודעות הרשמיות מטעם הרבנות הראשית". עוד הוסיפו בלשכת לאו: "זיו עולה לשידורים שונים, מוציא את ההודעות ומצוי בקשר שוטף עם לשכת הרב הראשי, הטענה בכתבה איננה אלא עיוות המציאות וחבל".

דוברו של השר אריאל אישר כי הוא היה מעורב בבקשה להשאיר את מאור בתפקידו אך לא התערב בהליך הרבנות.
.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully