וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוי של 1.2 מיליון דולר לצלם שהשתמשו בתמונות מהטוויטר שלו

TECH

25.11.2013 / 9:27

בית המשפט פסק כי שתי חברות מדיה גדולות השתמשו במתכוון בתמונות שהעלה תושב האיטי לטוויטר שלו, ובכך הפרו זכויות יוצרים

שימו לב מאיפה מגיעות התמונות בהן אתם משתמשים: בית המשפט האמריקאי פסק כי על שתי חברות מדיה לשלם פיצוי בסך 1.2 מיליון דולר לצלם דניאל מורל, לאחר שהשתמשו ללא אישור בתמונות שצילם ושפירסם בטוויטר, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

איש מצלם. ShutterStock
תמונה זו נקנתה באופן חוקי על ידי וואלה!/ShutterStock

חבר המושבעים פסק כי סוכנות הידיעות הצרפתית וחברת גטי אימג'ס הפרו ביודעין את חוקי זכויות היוצרים, כשהשתמשו בתמונות שצילם דניאל מור במולדתו האיטי אחרי רעידת אדמה שהתרחשה ב-2010.

תחילה טענו בסוכנות הידיעות הצרפתית שתנאי השימוש של טוויטר איפשרו את השימוש בתמונות, אך בית המשפט קבע כי מדיניות החברה אמנם מתירה שיתוף של תמונות ("retweeting", למרחיקי לכת), אבל לא מתירה שימוש מסחרי בהן.

עורכת דין שהגנה על חברת גטי אימג'ס במשפט, מרשה פול, הכריזה שמורל למעשה מבקש מחבר המושבעים "להפוך אותו לצלם החדשות בעל המשכורת הגבוהה ביותר בעולם". עורך הדין ג'ושוע קאופמן, שהגן במשפט על סוכנות הידיעות הצרפתית, טען שמדובר בטעות תמימה והטיל את האחריות דווקא על משתמש אחר בטוויטר, ששיתף את תמונותיו של מורל ללא קישור למקור, ושמשם לקח אותן העורך של סוכנות הידיעות הצרפתית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

זוהי אחת הפעמים הראשונות שבית המשפט מתייחס לאופן בו ניתן להשתמש בתמונות שצולמו על ידי אנשים עצמאיים, ושהופצו באופן פומבי ברשתות החברתיות. לפי עורך הדין של מורל, ג'וזף ביו, הפיצוי על סך 1.2 מיליון דולר הוא העונש המקסימלי שניתן להטיל במסגרת חוק זכויות היוצרים. מספר חברות חדשות שהשתמשו בתמונותיו של מורל בעבר, ביניהן הוושינגטון פוסט, CBS, ABC ו-CNN, הגיעו איתו לפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט על סך סכום לא ידוע.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully