וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: תוכניות ריאליטי מוזיקליות יוכרו כסוגה עילית

13.2.2014 / 15:38

אלעזר שטרן מרגיז את ארגוני היוצרים עם טיוטה להצעת חוק חדשה לפיה תכניות ריאליטי מוזיקליות יוכרו כסוגה עילית. "החלטה תמוהה במקרה הטוב", הגיב יו"ר שחם אוהד קנולר

ח"כ אלעזר שטרן בישיבת סיעה של התנועה, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
אלעזר שטרן/נועם מושקוביץ

חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) עובד בימים אלה על טיוטה להצעת חוק חדשה, לפיה כל תכנית המשודרת בטלוויזיה בה יושמעו יצירות עבריות בהיקף של 75%, כולל תכניות ריאליטי כ"הכוכב הבא" ו"אקס פקטור", תוכל להיקרא סוגה עילית. שטרן עומד גם בראש השדולה למען הזמר העברי בכנסת, מה שלא מקנה לו נקודות זכות אצל היוצרים שמעבירים ביקורת חריפה על המהלך.

"איגודי היוצרים מתקשים להבין מה מטרתה של הצעת החוק שמבקש לקדם ח"כ שטרן. כמות ההשקעה בתכני הדרמה והתעודה בטלוויזיה המסחרית היא כל כך נמוכה שזה ממש פשע לקדם מהלכים שיפגעו בה עוד יותר", מסר אוהד קנולר, יו"ר שח"ם, לוואלה! תרבות בתגובה לדברים. "החלטתו של ח"כ שטרן שלא להיפגש עם יוצרי הטלוויזיה בנושא היא תמוהה במקרה הטוב. שח"ם, יחד עם יתר איגודי היוצרים, יפעלו בכל כוחם כדי למנוע מצב בו תכניות כמו 'אקס פקטור' ו'הכוכב הבא' יוכרו כסוגה עילית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפעל בכל כוחו כדי למנוע את הדבר. אוהד קנולר/מערכת וואלה!, צילום מסך

קנולר לא הסתפק במילים ויחד עם הקולגות החל לפעול למניעת הטיוטה להצעת החוק. "אין אנו מבינים את תכלית הצעת החוק, שהרי תוכניות מוזיקה ישנן בשפע כבר היום על מסך הטלוויזיה המסחרית", נכתב במכתב ששלחו שבעת איגודי היוצרים לשטרן. "האם כוונת המציע כי תוכניות כגון 'הכוכב הבא', 'אקס פקטור', 'דה וויס' ודומותיהן ייחשבו לגופים המשדרים כסוגה עילית? ומה יעלה בגורלן של הדקות הרבות שבהן מבוצעים זמרירים בשפה שאיננה עברית? כל זאת בו בזמן שכמות תכני הדרמה והתעודה שנחשבים היום כחלק ממחויבות ההשקעה בסוגה עילית, הולכים וגוועים".

עוד נכתב "כמי שמייצגים אלפים רבים המתפרנסים מיצירה עברית טלוויזיונית, לא נוכל לעמוד במצב שבו תוכניות המוזיקה יוכרו כחלק ממחויבות השקעת הזכייניות בסוגה עילית, על חשבון ההשקעה בתכני דרמה ישראלית מקורית וכן בתוכניות התעודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully