וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן ולפיד הודיעו: אגרת הטלוויזיה תבוטל בעוד שנה

שר התקשורת הודיע על ביטול האגרה, שייכנס לתוקף ב-31 במרץ 2015, במסיבת עיתונאים עם שר האוצר ואמר: "זה נתפס כקנס מאוס". לפיד גיבה: "לפוליטיקאים אין מה להתעסק בתקשורת"

צלמים זמניים מורשים

שר התקשורת גלעד ארדן הטיל הבוקר (חמישי) פצצה בדמות ביטול אגרת הטלוויזיה של רשות השידור. את הדברים אמר השר במסגרת הצגת מסקנות ועדת לנדס לבחינת השידור הציבורי אשר סיימה השבוע באופן סופי את עבודתה. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי בוואלה!, ובה נכח גם שר האוצר יאיר לפיד שהביע את תמיכתו הגורפת במהלך.

"לא במקרה אני פותח עם הבשורה על ביטול האגרה. זה נתפס כקנס מאוס, זה מבחינת האזרחים גזל כספם לטובת מימון ארגון כושל", אמר. "ב-31 למרץ 2015 האגרה תבוטל וייחל עידן חדש ומלהיב בשידור הציבורי. נסגור את הרשות, ונקים גוף חדש. ישראל זקוקה לשידור ציבורי, והוא יהיה איכותי ובעל אתוס של חדשנות ועצמאות".

שר האוצר לפיד גיבה את ארדן ואמר: "אני רוצה להצטרף לדבריו של השר. לחברי הכנסת אני אומר – ככל שתסייעו לנו לקצר את ההליך יותר מהר אזרחי ישראל יוכלו להפסיק ולשלם אגרה. הגוף החדש יצמצם את ההוצאות שלו ב-300 מיליון שקלים אבל ההשקעה בתוכן תגדל. הזיקה לפוליטיקאים תבוטל, אין להם מה להתעסק בתקשורת, והזיקה הזו תבוטל. לפוליטיקאים אין מה להתעסק בתקשורת".

ארדן הוסיף כי ראש הממשלה "מבין את חשיבות המהפכה" ויעשה ככל שביכולתו על מנת לקדם את אימוץ מסקנות הוועדה.

גלעד ארדן. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
"גזל כספים לטובת מימון ארגון כושל". ארדן, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

מנהלת זמנית וסגירת הרשות הנוכחית תוך שנה

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, הוועדה המליצה על הקמת מנהלת שאליה יועברו סמכויות הרשות באופן הדרגתי עד שרשות השידור, בפועל, תיסגר. לנדס, שהיה שותף להקמת חברות חדשות, המליץ להקים את המנהלת החדשה בבניינים חדשים ואולפני רשות השידור הישנים לא ישרתו אותה עוד.

לדברי ארדן, מנהלת ההקמה שתוקם תקבל חופש פעולה מלא במינוי אנשים לגוף החדש, לרבות עובדים ברשות השידור הנוכחית. "אני בטוח שגם חברי הכנסת מבינים את החשיבות, ואני מקווה שהצעת החוק לתיקון חוק רשות השידור תעבור בכנסת, וההליך מותנה בסיום הליך החקיקה בכנסת. ללא אישור החוק החדש לא ניתן יהיה להקים גוף שידורים חדש ויעיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מסקנות ועדת לנדס, הדוח המלא:

"ניתוק מלא בין הדרג הפוליטי לבין הנהלת רשות השידור"

לעניין הניתוק מהפוליטיקאים, אמר השר לפיד: "רשות השידור צריכה להיות ממלכתית ולא ממשלתית. צריך להיות ניתוק מלא בין הדרג הפוליטי לבין הנהלת רשות השידור והמינוי שלה. הנהלה צריכה להתמנות באופן אובייקטיבי ללא מגע יד פוליטיקאי". ארדן הוסיף כי "באיזה מקום גוף השידור הוא בבעלות הממשלה, והיא תמיד יכולה להתערב באופן פוליטי. הדרך להשיג את המטרה ששר האוצר דיבר עליו - הוא הגברת השקיפות בקבלת ההחלטות, והעברת מינוי המנכ"ל מהממשלה למינוי באמצעות דירקטוריון מקצועי".

לעניין הנהלת רשות השידור הנוכחית, השר ארדן רמז כי ייתכן והנהלת הרשות הנוכחית תודח. "אנחנו בימים אלה מתחבטים. לגבי תקופת הביניים אנחנו נמצאים בדיונים. הוועדה הפנתה את תשומת לב הממשלה לכך לשהיא מודאגת מהכאוס שקיים ברשות השידור ונצטרך לשקול כממשלה איך להמשיך ולנהל את רשות השידור בתקופה הזו כמי שנמצא שם יסייע ליישום ולא יפעל כנגדו".

השר גלעד ארדן מציג את מסקנות ועדת לנדס: אגרת הטלוויזיה תבוטל. טל אנגלנדר
"נסגור את הרשות, ונקים גוף חדש". ארדן, לפיד ולנדס הבוקר/טל אנגלנדר

לנדס: "זהו מהלך היסטורי"

רם לנדס אמר: "זה לא טקס סיום, אלא טקס פתיחה של דרך ארוכה. השאלה המרכזית היא מי יערב לכך שהדוח ייושם, וזו שאלה הוגנת. אני מאמין, כי הגענו לנקודה הזמן שאין לנו פרווילגיה להיכשל. אם תבדקו, מעולם לא עמדו מאחורי וועדה גם שר תקשורת, גם שר אוצר, וגם ראש ממשלה. נוסף לשרים ולראש הממשלה מי שיכול לחולל את השינוי זה אנחנו, אזרחי ישראל שאומרים מספיק. מגיע לנו יותר".

הוועדה גיבשה 40 מסקנות, וכולן התקבלו פה אחד. "כמי שנוכח בצמתים המרכזיות של התקשורת, אני אומר לכם שזהו מהלך היסטורי. מסקנות הוועשה משפרות את הניסיון למצוא פתרון לשידור ציבורי ראוי ולהגדיר פרמטרים שישאירו אותו רלוונטי גם לדורות הבאים", הוסיף.

"לעובדים של רשות השידור אני אומר - זו בשורה. בארגון החדש תוכלו להביא לידי ביטוי את היכולות שלכל ולהיות גאים בארגון שבו אתם עובדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיסגר. רשות השידור/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוק לא מבחין בין הרדיו לטלוויזיה

השר התייחס להבחנה שנעשתה בין הרדיו לטלוויזיה. "ברור שהמצב הוא שונה, אבל החוק לא מבחין בין הרדיו לטלוויזיה. זו המשימה של מנהלת ההקמה שתתחיל לפעול".

"אנחנו לא רוצים לההכתיב למנהלת איך לעבוד", אמר השר לפיד. "ברשות השידור יש הרבה עובדים טובים שגופי תקשורת ישמחו לקלוט אצלם".

"המנהלת לא תנהל את השידור הציבורי החדש", הבהיר לנדס. "הערוץ הציבורי החדש ינוהל על ידי מנהליו כפי שייקבע בחוק". שר התקשורת הוסיף כי טרם נקבע מי יעמוד בראש המנהלת החדשה.

נתניהו על התקיפה בלבנון: "מגינים על ביטחוננו". צילום מסך
תומך במהלך. נתניהו/צילום מסך

הקרב העיקרי יעבור כעת לזירה הפוליטית

לצד גיבוש מסקנות הוועדה גובש גם תזכיר תיקון חוק רשות השידור, ועבודת המחלקה המשפטית של משרד התקשורת התקיימה במקביל לעבודת הוועדה בחמשת החודשים האחרונים. התזכיר גובש במלואו והוא מוכן להגשה בצמוד למסקנות. במשרד התקשורת יודעים הבוקר כי בעוד במגרש שלהם הדברים מוכנים וסגורים, הקרב העיקרי יעבור כעת לזירה הפוליטית.

ארדן יגיש את הצעת החוק הממשלתית לוועדת שרים לעניני חקיקה. בשלב זה צפויה להתחיל הסחרחרה הפוליטית: רשות השידור במצבה הנוכחי היא כלי ביד הדרג הפוליטי, אנשיה מונו על ידו, וכיוון שכל שר רשאי להגיש לממשלה ערר על החלטת ועדת השרים - לא מן הנמנע כי יהיו בכנסת התגדויות בשלב זה, וכן בשלבי חקיקה מאוחרים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully