וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הבחירות: ארדואן חסם את הגישה לאתר "יוטיוב"

בתקופה האחרונה פורסמו באתר השיתוף עשרות סרטונים, הכוללים האזנות סתר לארדואן ולמקורביו. אתמול הורה שופט לבטל את "חרם הטוויטר" עליו הורה ארדואן בשבוע שעבר

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
ראש הממשלה ארדואן/AP

שלושה ימים לפני הבחירות במדינה, כלי תקשורת בטורקיה מדווחים בצהריים (חמישי) כי הממשלה הורתה לחסום את הגישה לאתר שיתוף הסרטונים יוטיוב. העילה הרשמית לחסימה היא הפצת סרטון שתיעד ישיבה חשאית של כוחות הביטחון.

בתקופה האחרונה פורסמו באתר השיתוף עשרות סרטונים, הכוללים האזנות סתר של ארדואן ושל מקורביו.

בההקלטה שדלפה הבוקר, נשמעים לכאורה בכירים בטורקיה - בהם ראש המודיעין חקאן פידאן ושר החוץ אחמט דאווטאולו - משוחחים על אפשרות לפעילות צבאית בסוריה. השניים מדברים עם קצין בכיר במטכ"ל הטורקי על אפשרות לשלוח כוחות צבא לשטח סוריה, כדי להילחם במורדים קיצוניים שהשתלטו על מתחם קברו של סולימאן שאה - מייסד האימפריה העות'מנית. המתחם נמצא ממזרח לעיר חלב.

ממים על ארדואן וחסימת טוויטר בטורקיה. טוויטר, צילום מסך
קריקטורה שהופצה בטוויטר במחאה על הצנזורה של ארדואן/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, בית משפט מינהלי באנקרה הורה אתמול לממשלה לבטל את "חרם הטוויטר" עליו הכריז ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן. הממשלה צפויה להגיב תוך 30 יום להוראה.

ארדואן חסם את הגישה לאתר המסרים הקצרים בשבוע שעבר, ונשבע "למחוק את טוויטר", בטענה כי הוא משמש להפצת דברי הסתה מטעם מתנגדיו. "יגידו מה שיגידו, טוויטר שמיטר, יש לנו צו בית משפט", אמר ראש הממשלה הטורקיה בעצרת גדולה מול תומכיו.

ביום ראשון יתקיימו בטורקיה בחירות אזוריות, וארדואן הגביר לקראתן את הצנזורה המוחלטת על כלי התקשורת. מעט העיתונים ואתרי האינטרנט שמתנגדים למרותו, נכללים כעת בנאומיו כדוגמה ל"שופרי האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully