וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עובדי רשות השידור שכרו חוקרים שיעקבו אחר ארדן"

14.5.2014 / 10:45

לוואלה! ברנז'ה נודע כי משרד חקירות עוקב אחר שר התקשורת ו"רואה עם מי הוא נפגש", כחלק מהמאבק בחוק שיזם לסגירת רשות השידור. מקורביו: "מזעזע שמנסים להלך אימים על שר"

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

(בנימין נתניהו וגלעד ארדן בישיבת הממשלה לפני כשבועיים)

משרד חקירות פרטי מקיים מעקבים אחרי שר התקשורת, גלעד ארדן, מטעם עובדי רשות השידור - כך סיפר היום (רביעי) גורם באחד הוועדים ברשות לוואלה! ברנז'ה. לדבריו, מטרת המעקבים לכאורה היא לאסוף חומרים שישמשו את העובדים במאבק הציבורי מול ארדן על סגירת רשות השידור. מעקב אחר ארדן, שחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, עלול לחשוף מידע רגיש לביטחון המדינה. "אני לא יודע אם ייעשה שימוש בחומרים", הדגיש הגורם, אולם הוא אישר משרד חקירות פועל בנושא "על מנת לבדוק עם מי השר ארדן נפגש, בין היתר".

שר התקשורת וההגנה על העורף גלעד ארדן נכנס לישיבת סיעת הליכוד ביתנו. טלי מאייר
תחת מעקב? "רוצים לדעת עם מי הוא נפגש". גלעד ארדן/טלי מאייר

השר ארדן מקדם את היוזמה לסגור את רשות השידור במתכונתה הנוכחית, תוך ביטול אגרת הטלוויזיה, ופתיחתה במבנה ארגוני חדש בעל הנהלה חלופית. ההחלטה התקבלה לאחר שוועדת לנדס, בראשות איש התקשורת רם לנדס, הגיעה למסקנה כי רשות השידור היא גוף מסואב ולא יעיל, שאין כל פתרון שיביא להבראתה - פרט לסגירתה, ולהקמתו מחדש של השידור הציבורי בישראל.

גלעד ארדן בדמות ארדואן. מוד הפייסבוק של מטה המאבק להצלת השידור הציבורי, צילום מסך
"נסיים לך את הקריירה". תמונת ארדן בדמות ארדואן/צילום מסך, מוד הפייסבוק של מטה המאבק להצלת השידור הציבורי

מטבע הדברים, המתנגדים למהלך הם עובדי רשות השידור, שכאלף מהם יפוטרו במסגרת ההתייעלות הארגונית - מהלך שיחסוך לקופת המדינה כ-400 מיליון שקלים בשנה. למרות פיצויי פרישה מוגדלים שעליהם הוסכם עם העובדים, הם החליטו לצאת למלחמה ציבורית נגד שר התקשורת, שמחריפה ככל שמתקרב מועד הדיונים על החוק בכנסת.

המלחמה של העובדים ביוזמת ארדן מאורגנת היטב, ובמסגרתה שכרו משרד יחסי ציבור, פתחו בקמפיין ברשתות החברתיות, יזמו כנס תמיכה, הפגינו מול ביתו של ארדן ואף הפיצו ברשת את תמונתו בדמות ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, לצד האיום "נסיים לך את הקריירה הפוליטית". בין היתר, ועדי העובדים דרשו מארדן לכבד הסכמים שנחתמו מולם לפני מספר שנים במסגרת הרפורמה שתוכננה ברשות השידור, אולם בוטלה על ידיו ועל ידי שר האוצר יאיר לפיד.

מקורבי ארדן: "לאחרונה היו פניות ללשכה שעוררו חשד"

בסביבתו של השר ארדן אמרו לוואלה! ברנז'ה שמדובר בשיא חדש של חוצפה וסיאוב, ושאכן לאחרונה היו מספר פניות חריגות ללשכת השר שעוררו סימני שאלה. המקורבים הוסיפו כי "מזעזע שעובדי ציבור מנסים כל דרך בכדי להלך אימים ולפגוע בשר הממונה עליהם", אך הבהירו ששום דבר לא יפגע בנחישותו של ארדן לקדם את המהלך לסגירת רשות השידור ולהקמת גוף שידורים חדש, יעיל ואיכותי שיאפשר את ביטול אגרת הטלוויזיה ויחסוך מיליארדי שקלים לאזרחי המדינה.

המקורבים הוסיפו עוד כי "חבל שעובדי רשות השידור לא גילו כזו נחישות ויצירתיות בעשייתם למען השידור הציבורי כפי שהם מגלים במאבקם האישי שנועד לפגוע בארדן ולטרפד את הרפורמה שהוא מוביל". לדבריהם, "אם היו פועלים כך, אולי היה בעבר ניתן להציל את רשות השידור מסגירה".

ענת עוזרי, יו"ר ועד המשולב ברשות השידור, מסרה בתגובה: "כתבה זאת כמו גם הכתבות האחרונות שהתפרסמו בימים האחרונים בעניין רשות השידור היא כתבה מגמתית בניסיון מתמשך להכפיש את ועדי רשות השידור ואת העובדים ובכך לתת רוח גבית לשר ולמשתפי הפעולה מטעמנו איתו. אנו הועדים דורשים לדעת מי הגורם העלום בועדים שאישר את משרד החקירות. לאור העובדה שהשר חבר בקבינט הבטחוני-מדיני אם אכן היה כזה דבר היינו מצפים מהגורמים הרלוונטיים לחקור את העניין ולחשוף מיידית את איש הועד המסותרי כמו גם את משרד החקירות ומי משלם לו".

בתגובה לדברים נמסר מדוברות ההסתדרות כי "מבדיקה שנערכה אין כל אמת בפרסום. ההסתדרות, ועדי העובדים וועדי העיתונאים מגנים כל מהלך שכזה, ואין אף גורם מטעם ועדי העובדים העומד מאחורי פעולה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully