וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני עיתונאים נחטפו בסוריה ונמלטו בחילופי אש

15.5.2014 / 12:15

כתב המלחמות אנתוני לויד והצלם ג'ק היל יצאו לחאלב בשליחות ה"טיימס" הבריטי, ובדרכם לגבול הטורקי נחטפו על ידי מורדים שהבטיחו לסייע להם. הם הוכו נמרצות ואחד מהם נורה

כתב המלחמות הוותיק אנתוני לויד ועמיתו הצלם ג'ק היל מתאוששים בטורקיה, אחרי שהצליחו לחמוק מניסיון חטיפה בטורקיה. גם מתורגמן מקומי, שסייע להם במשימת בסוריה, נפל עמם בשבי.

השלושה הוחזקו במחסן בצפון סוריה במשך כמה ימים, והיום (חמישי) פורסם כי הם שוחררו בשלום. במהלך החטיפה, לויד הוכה נמרצות, והחוטפים ירו ברגליו כדי למנוע ממנו להימלט. גם היל ספג חבטות קשות.

לויד והיל באו לסוריה בשליחות ה"טיימס" הבריטי. העיתון הודיע כי קבוצת המורדים שהבריחו אותם לסוריה "בגדה באמונם" וחטפה אותם. השניים באו לעיר חאלב, וכאשר ניסו לחזור לטורקיה נפלו בשבי בידי מורדים שהבטיחו לסייע להם לחצות את הגבול בבטחה.

שני העיתונאים שוחררו בעימות בין החוטפים לקבוצת מורדים אחרת, הנמנית עם "חזית האיסלאם" הקיצונית. לויד והיל, יחד עם המתורגמן, מטופלים כעת בטורקיה.

הוועידה להגנה על עיתונאים, ארגון אמריקני ששם לו למטרה לפעול למען חופש מידע ושמירה על עיתונאים, הגדירה זה מכבר את סוריה המקום המסוכן ביותר בעולם עבור עיתונאים. למעלה מ-60 עיתונאים נהרגו במדינה השסועה מאז החלה מלחמת האזרחים לפני יותר משלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully