וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשאיות הכבדות יעברו לגז טבעי?

האם הסוף למנועי דיזל במשאיות נראה באופק? מועצת המובילים ומשרדי הממשלה בוחנים אפשרות לקדם שימוש בגז טבעי להנעת רכב כבד

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
המשאיות הכבדות עוברות לשימוש בגז?/קובי ליאני

תחילתו של הסוף לאגזוזים המעשנים של המשאיות והרכב הכבד בישראל. מועצת המובילים הקימה צוות היגוי בהשתתפות משרדי הממשלה לבחינת השימוש בגז טבעי כתחליף לסולר במנועי משאיות כבדות בישראל. צוות זה יעסוק בגיבוש דרכי הערכות להסבה, ההשתעות הכלכליות על כחברות ההובלה וכו' בהתאם למגמה המתפתחת במשק האנרגיה בישראל לאור גילוי מצבורי הגז החדשים.

בפגישה שנערכה בין מנכ"ל מועצת המובילים, דוד כוכבא עם אייל רוזנר, ראש אגף המנהלת לתחליפי דלקים ממשרד רוה"מ עלו הנושאים המרכזיים בהערכות ענף ההובלה, בדגש על מספר נקודות מהותיות שמהוות את התשתית לכל התהליך: הבטחה ממשלתית לעידוד השימוש בגז טבעי באמצעות מדיניות מיסוי (בלו) נמוך משמעותית, קביעת תקן לביצוע הסבות תוך בחינת טכנולוגיות קיימות בחו"ל, הבטחת המדינה לפריסה ארצית של נקודות תדלוק בעיקר באזורים בהם קיימת תנועת משאיות כבדה (אזורי הנמלים ואזורי תעשייה רחבי היקף) ובחינת האפשרות להשתתפות המדינה בהוצאות ההצטיידות בכל הנוגע להפרשי המחיר בין מנועי דיזל למנועים לשימוש בגז טבעי.

צוות זה יכלול את נציגי משרדי הממשלה הנוגעים לנושא: רוה"מ, אוצר, אנרגיה, תחבורה, כלכלה, נציגי רשות הגז, יועצים מקצועיים (כולל יועצים מאירופה וארה"ב), ונציגי ענף ההובלה והוא ינוהל על ידי מנכ"ל מועצת המובילים דוד כוכבא.

לדברי מנכ"ל המועצה, דוד כוכבא: "המודל בא להבטיח תהליך קבלת החלטות מקצועי ונכון, אשר יסייע לנו להימנע מטעויות בעלות משמעות כלכלית. אין להוציא מכלל אפשרות שהחברה הכלכלית של המועצה תרכז מטעמה קבוצת משקיעים מתוך הענף אשר תפעל בתחום הגז הטבעי לא רק כקבוצת צרכנים, אלא גם כיזמים".


לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully