וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם דיווחו: "תבוסה לנתניהו, יריבו המר - הנשיא"

ניצחונו של ריבלין בבחירות לנשיאות לא זכה למקום בולט באתרי החדשות, אך אלה הדגישו את יחסיו העכורים עם ראש הממשלה והעריכו שיהיה לו קשה להיכנס לנעלי פרס. ויש גם סלפי ענק

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, מור שאולי, שי מכלוף, טל אנגלנדר, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

נשיא חדש למדינת ישראל: התקשורת העולמית לא נשארה אתמול (שלישי) אדישה לבחירתו של ראובן ריבלין לנשיאה העשירי של מדינת ישראל. הדיווחים על זכייתו של ריבלין בבחירות לנשיאות אמנם לא זכו להופיע במקומות בולטים באתרי החדשות בעולם, אך כלי התקשורת לא התעלמו מבחירת חברי הכנסת.

הדרך לבית הנשיא - סיקור מיוחד:
גם בליכוד מודים: "ריבלין נבחר למרות נתניהו"
בנו של ריבלין על הניצחון: "סגירת מעגל עם סבא"
ריבלין הנשיא: ניצחון הדמוקרטיה / דעה

ברשת BBC הסתפקו בדיווח לקוני על זכייתו של "המחוקק הוותיק מהליכוד". לצד ציון העובדה כי לנשיא בישראל "אין תפקיד רשמי בשיחות עם הפלסטינים", נכתב שריבלין "מתנגד להקמת מדינה פלסטינית, כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו". עוד נכתב כי מומחים מעריכים שלריבלין יהיה קשה להיכנס לנעליו של הנשיא היוצא, שמעון פרס, "זוכה פרס נובל לשלום, הפופולרי בקרב ישראלים רבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתנגד להקמת מדינה פלסטינית". הדיווח ב-BBC/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"גרדיאן" נכתב כי פרס השתמש בנשיאות "כבמה להטפה לשלום עם הפלסטינים" למרות שבדרך כלל נשיאי ישראל "אינם מעורבים ישירות בקבלת החלטות פוליטיות". על המרוץ לנשיאות נאמר שהוא היה "אחד הקמפיינים המלוכלכים ביותר בהיסטוריה של התפקיד הפופולרי ביותר במדינה", לאחר פרישתם של השר סילבן שלום (הליכוד) ושל חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר (העבודה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משך את העוינות של נתניהו ורעייתו שרה". הדיווח ב"גרדיאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר האינטרנט של העיתון הבריטי התייחסו גם ליריבות הסמויה בין נתניהו לבין ריבלין. "בחירתו נתפסת כתבוסה לראש הממשלה שהלך רחוק מאוד עם התנגדותו לריבלין עד שלבסוף נתן לו את תמיכתו הפושרת". עוד נכתב כי ריבלין "משך את העוינות של נתניהו ורעייתו שרה".

"מרוץ בלתי הולם"

"ניו יורק טיימס" דיווח שריבלין ניצח בתום "מרוץ בלתי הולם למשרה טקסית בעיקרה". העיתון האמריקני הגדיר את ריבלין ונתניהו "יריבים מרים" ודאג לציין גם הוא את העובדה שראש הממשלה נתן לחבר מפלגתו את תמיכתו רק לאחרונה. כמו כן, הודגשה העובדה שריבלין, "בעל מוניטין של מגן איתן על עקרונות הדמוקרטיה", זכה לתמיכתם של חברי כנסת מכל רחבי הקשת הפוליטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המרוץ עירב בלשים פרטיים". הדיווח ב"ניו יורק טיימס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיתון העריכו כי לאחר שפרס "הרים את הנשיאות לרמות חדשות של פופולריות והשפעה בשל מעמדו המיוחד בבית ובחו"ל", ריבלין ישיב את מוסד הנשיאות "בחזרה למעמדו הקודם והמתון". לסיכום, ציינו בעיתון כי המרוץ "עירב בלשים פרטיים ומסעות של השמצות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חוש הומור משונה". הדיווח באתר FRANCE24/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר החדשות הצרפתי FRANCE24 תיארו את ריבלין כ"ידוע בשל דמותו החביבה וחוש ההומור המשונה" וכתומך נלהב של ההתנחלויות. עוד נמסר כי הוא מוכר בשל "הגנתו הנחושה על הדמוקרטיה וזכויות אזרחיות, שהביאו לו את הכבוד מהשמאל ואפילו מחברי המיעוט הערבי בישראל". גם בדיווח זה צוין כי לריבלין יהיה קשה לגבור על "הכריזמה והפופולריות" של פרס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלפי ענק ברשת NBC/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר האינטרנט של רשת NBC האמריקנית הופיעה תמונת "סלפי" גדולה של ריבלין עם המועמד המפסיד, חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה), ועם חברי הכנסת מירי רגב ודני דנון (הליכוד) וניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי). גם בדיווח הזה התקשו להתעלם ממערכת היחסים ה"רעועה" בין ריבלין לנתניהו.

(עדכון ראשון: 21:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully