וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההאזנות: קמרון התנצל שהעסיק את עורך הצהובון

24.6.2014 / 16:36

ראש ממשלת בריטניה אמר כי ההחלטה לשכור את אנדי קולסון כיועץ התקשורת שלו התבררה כטעות. "קיבלתי אותו למשרה על סמך ההבטחה שנתן לי, לפיה לא היה מעורב בציתותים"

עריכה: קשת סידי

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, התנצל בצהריים (שלישי) על החלטתו לשכור את אנדי קולסון כיועץ התקשורת שלו. קולסון הורשע הבוקר באחריות כוללת בפרשת האזנות הסתר בצהובון "ניוז אוף דה וורלד", בתקופה ששימש עורך העיתון. אחרי שהתפטר מהעיתון החל לעבוד בלשכתו של קמרון.

לפני שלוש שנים, אמר קמרון כי יתנצל אם אכן יתברר שקולסון פעל כפי שיוחס לו. בסרטון מוקלט שהעביר בצהריים לכלי לתקשורת, אמר קמרון כי שכר את קולסון לתפקיד יועץ התקשורת שלו, אחרי שהבין מעורך הצהובון לשעבר כי לא היה מעורב בהאזנות.

"תמיד אמרתי שאם יתברר שההפך הוא הנכון, אתנצל בצורה כנה ומלאה", אמר קמרון. "אני מצטער מאוד שהעסקתי אותו. אומר זאת בבירור: זו הייתה החלטה שגויה. נתתי לו עבודה, וזו הייתה הזדמנות שנייה שהתבררה כהחלטה רעה".

קמרון הדגיש כי "לאיש לא היו תלונות" על עבודתו של קולסון אצלו, הן כשהיה ראש האופוזיציה והן כשהתמנה לראש הממשלה.

במסגרת פסק הדין שנמסר הבוקר בבית הדין הפלילי בלונדון (אולד ביילי), זוכתה רבקה ברוקס, הממונה על קולסון מטעם תאגיד "ניוז קורפ" של איל התקשורת רופרט מרדוק ובת טיפוחיו של הקשיש האוסטרלי. ברוקס, מנהלת "ניוז אינטרנשיונל" - הזרוע הבריטית של התאגיד - זוכתה מכל האישומים בפרשה, בה נחשפו האזנות סתר שבוצעו בשנים 2006-2000.

בסרטון: קמרון מתעקש על חפותו של קולסון במשך השנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully