וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דבר אינו קדוש": כך דיווח העולם על הפיגוע בירושלים

הפיגוע בבית הכנסת "קהילת בני תורה" הגיע לכותרות הראשיות בכלי תקשורת רבים, שהדגישו כי בין ההרוגים, אזרחי בריטניה וארה"ב. "ירושלים על סף הסלמה מסוכנת, נתניהו מבטיח נקמה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טרור בבית התפילה". מוסף האינדפנדנט הבריטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסקירה מדגמית עולה כי הכותרות הראשיות בכלי תקשורת רבים בעולם עסקו בהרחבה בפיגוע בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בירושלים, שבו נהרגו ארבעה מתפללים ושוטר. "רצח הרבנים בבית הכנסת מקרב את ירושלים אל הסף", קראה לדוגמה הכותרת הראשית בעיתון הבריטי "גרדיאן".

עיתון בריטי נוסף, "אינדפנדנט", התמקד באבלה של הקהילה החרדית בבירה. "דבר אינו קדוש: ירושלים מתאבלת על קורבנות המתקפה בבית הכנסת", נכתב, לצד תמונה ממסע הלוויה של ארבעת ההרוגים. האירוע זכה לסיקור נרחב בעיקר בכלי תקשורת אמריקניים ובריטיים, כשהסיקור האוהד התמקד לרוב בסיפורם של הקורבנות, אזרחי שתי המדינות.

פיגוע בירושלים - עוד בוואלה! חדשות:
חיסל המחבלים: "הייתי בטווח של 5 מטר - זה או אני או הם"
הפיגוע בירושלים: עליית מדרגה מסוכנת, כבר לא "טרור ספונטני"
אחרי הפיגועים: העבודה, מרצ והחרדים הוזמנו לקואליציה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו מזהיר מפני 'גל טרור' נגד ירושלים". לה מונד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"וושינגטון פוסט" האמריקני אף הרחיב וסיפר על שושלתו המכובדת של אחד ההרוגים, משה טברסקי. "בן למשפחת נסיכים, ומשכיל יוצא דופן לחלוטין", נכתב עליו מפי הרב מארק פנר, דיקן באוניברסיטת "ישיבה". כך גם "וול סטריט ג'ורנל", שדיווח בהרחבה על המשפחות שהתאבלו על יקיריהן.

עם זאת, דיווחים רבים בחרו להתמקד בתגובה הישראלית. "נתניהו מזהיר כי ירושלים בפני גל 'טרור'", דיווחה רשת "אל ערביה", המשדרת מדובאי. "לה מונד" הצרפתי התמקד גם הוא ב"טבח" בירושלים, ודיווח כי "ראש הממשלה התייחס למתיחות הקשה, בעקבות המתקפה הקטלנית". ב"גרדיאן" הוסיפו: "בנימין נתניהו מבטיח נקמה על 'הרצח המתועב'".

עוד באותו נושא

בנט הציג בשידור חי תמונה של גופה מהפיגוע – וננזף

לכתבה המלאה

תמונת היום של "ניו יורק טיימס": אבל בירושלים

רשת BBC הבריטית הציגה לצד תמונותיהם של ההרוגים, את דבריו של נתניהו, "שנשבע לנצח בקרב על ירושלים". הרשת האמריקנית CNN, שעוררה אתמול סערה בישראל בשל האופן בו דיווחה על האירוע, החליטה להתמקד בתגובה הישראלית. "מסע רצח בבית הכנסת: בתי התוקפים נהרסו", נכתב בכותרת הראשית.

CNN התנצלה אתמול על האופן בו דיווחה על האירוע, לאחר קריאות בירושלים לשלילת תעודת העיתונאי של כתב הרשת, בן וודמן. "טעינו ואנו מתנצלים על כך", נמסר, לאחר שהדיווח הראשוני התמקד בהרג שני הפלסטינים – אולם לא ציין כי מדובר בתוקפים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בתי התוקפים נהרסו", ב-CNN/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקרב על ירושלים", ב-BBC/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ירושלים מתאבלת". ה-אינדפנדנט./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ירושלים על הסף". הגרדיאן./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully