וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נכשל ניסיון החילוץ של השבוי האמריקני מידי אל-קאעדה

לפי תחקיר ב"וול סטריט ג'ורנל", לאחר שניתן אמש האישור מהנשיא אובמה, נחתו באישון ליל כוחות קומנדו על אדמת תימן כדי לחלץ את העיתונאי לוק סומרס. רעש ששמעו החוטפים, כנראה נביחת כלב, חשף את הכוח וסיכל את הפעולה

מטוס V-22  אוספריי. AP
מטוס V-22 אוספריי, שעמו הגיעו כוחות הקומנדו למתחם אל-קאעדה בתימן/AP

הבוקר (שבת) אישר גורם אמריקני כי העיתונאי לוק סומרס, שנחטף על ידי ארגון אל-קאעדה בתימן, נהרג בניסיון חילוץ של צבא ארצות הברית. כעת, מתבררים חלק מנסיבות הכישלון. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" פרסם תחקיר מיוחד, אשר מפרט את תהליך קבלת ההחלטות שקדם למבצע הצבאי, וחושף מה גרם לכך שסומרס בן ה-33 לא שב בחיים עם הכוחות לאדמת ארצות הברית.

לפי העיתון, תחקיר מבצעי שבוצע לאחר ניסיון החילוץ הכושל הקודם של סומרס בשבוע שעבר, סייע למודיעין האמריקני לגלות באיזה מתחם מוחזק סומרס בדרום תימן. ביום חמישי בערב העבירו גורמי המודיעין האמריקניים את המידע אודות המיקום שבו מחוזק העיתונאי לצבא ולמחרת אישר את המבצע שר ההגנה, צ'אק הייגל, והנשיא, ברק אובמה. במקביל, גורמים אמריקניים רשמיים תדרכו את נשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי, וקיבלו את אישורו להוציא לפועל את המבצע החשאי על אדמת תימן.

עוד חדשות מהעולם:
הנסיגה נדחית: "10,000 חיילים אמריקנים יישארו באפגניסטן"
לראשונה מאז נפילת החומה: סוציאליסטים ישלטו במחוז בגרמניה
במהלך חקירת חטיפה: צלב קרס התגלה בבריכה באחוזה בברזיל

החטוף האמריקני בשבי אל-קאעדה בתימן, לוק סומרס. AP
גם המבצע השני להצלתו נכשל. לוק סומרס/AP

אתמול בסביבות השעה 1:00 לפנות בוקר יצאו כ-40 אנשי יחידת הקומנדו לדרכם אל עבר המתחם המבוצר במחוז שבוה. במהלך השבוע האחרון תצפתו סוכנויות המודיעין האמריקניות על המקום וזיהו כמה חמושים שולטים בו. בזכות המודיעין המדויק, הצליח הכוח המיוחד להגיע עד למרחק של 90 מטרים בלבד מהיעד, מבלי שמישהו הבחין בהם.

בנקודה זו התכנית החלה להשתבש. גורמים אמריקניים רשמיים לא יודעים עדיין לומר מה הסיבה המדויקת שגרמה לכוח להיחשף ולאבד את היתרון הגדול ביותר שיכול להיות לכוח צבאי - ההפתעה. מה שכן ידוע הוא שהחמושים האיסלאמיים שמעו בשלב זה רעש, לפי ההערכות נביחת כלב, דבר שגרם להם לפתוח באש לעבר הכוח המיוחד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ברק אובמה בוועידת G20 – אוסטרליה, 16 בנובמבר 2014. רויטרס
אישר את המבצע. אובמה/רויטרס

לפי כמה גורמים אמריקניים שמסרו תדריך על המבצע הכושל, מיד לאחר שהחלו חילופי האש בין הצדדים נכנס אחד מאנשי אל-קאעדה אל תוך המתחם המרכזי שבו הוחזק סומרס. לדבריהם, הוא נשאר בפנים זמן קצר בלבד, ולאחר מכן יצא בריצה החוצה. הם ציינו כי החיילים לא ראו מה הוא בדיוק עשה בתוך החדר, אולם ההערכה היא כי הוא ירה בסומרס ובשבוי השני: המורה הדרום-אפריקני פייר קורקי.

לפי אותם גורמים, כאשר נכנסו אנשי הקומנדו אל תוך המתחם שני השבויים עדיין היו בין החיים. צוותים רפואיים שליוו אותם החלו להעניק טיפול לשניים, תוך שהם מנסים לעצור את הדימום שלהם. כחצי שעה לאחר מכן, זמן לא רב לפני עלות השחר, הם העלו את הפצועים על מטוס מסוג בל-בואינג V-22 אוספריי, שחיכה בנקודה קרובה למתחם של חמושי אל-קאעדה. אחד משני הפצועים מת על המטוס ואילו השני מת על שולחן הניתוחים בבסיס של צבא ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully