וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתב המערבי שביקר במעוז דאעש: "מסוכן בהרבה משחשבו"

הגרמני יורגן טודנהופר העביר 10 ימים עם "המדינה האיסלאמית" במוסול, ושב עם רשמים מדאיגים: "בכל יום הגיעו מאות לוחמים מכל העולם". לדבריו, הם עומלים על בניית מערכת חינוך גם לתלמידות, ויחוסו על חיי יהודים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו: הכורדים שחררו את הר סינג'ר)

"דאעש מסוכנים הרבה יותר ממה שסוברים במערב, 'המדינה האיסלאמית' רוצה לכבוש את העולם" – כך סיפר יורגן טודנהופר, עיתונאי גרמני, שלדבריו העביר עשרה ימים עם לוחמי הארגון הקיצוני במוסול שבעיראק. טודנהופר, בן 74, צפוי לפרסם בזמן הקרוב דיווח מקיף של מה שעבר עליו, אולם הוא הסכים לספר לאתר הגרמני "Der TZ" על חוויותיו בקרב הלוחמים.

העיתונאי הגיע למוסול לאחר משא ומתן עם בכירי הארגון, שהסכימו לארחו במשך עשרת הימים, וזכה לראות התנאים בהם חיים כ-5,000 לוחמי דאעש בעיר, שהפכה לאחד ממוקדי הלחימה של הארגון. הוא לא פירט בנגע לאותם מגעים שניהל עם הנהגת הארגון, אך סיפר כי לאחר הגעתו לשטח, הרושם שהכה בו מיד היה כי "דאעש הרבה יותר חזק ממה שאנחנו חושבים".

עוד בוואלה! חדשות:
הכורדים שחררו את הר סינג'ר: "לא נשאיר אף לוחם דאעש"
"דאעש הוציא להורג 100 מלוחמיו הזרים שניסו לברוח"
"סגנו של מנהיג דאעש נהרג בתקיפות בעיראק"

העיתונאי הגרמני יורגן טודנהופר עם לוחמי דאעש במוסול, עיראק. טוויטר, צילום מסך
"התלהבות משולהבת, שלא ראיתי מעולם באזור מלחמה"/צילום מסך, טוויטר

אין זו הפעם הראשונה של טודנהופר בקרבת גורמים קיצוניים – הוא ראיין בעבר את בכירי אל-קאעדה במזרח התיכון ומנהיגי טליבאן, אולם לדבריו, לוחמי דאעש אחוזים "התלהבות משולהבת, שלא ראיתי מעולם באזור מלחמה". הוא הוסיף: "בכל יום, מאות לוחמים הגיעו מכל רחבי העולם, לא הצלחתי להבין את זה".

לדברי טודנהופר, לא ניתן יהיה להביס את "המדינה האיסלאמית" רק באמצעות התקיפות האוויריות של הקואליציה העולמית, למרות שארצות הברית, המובילה את המאמצים הבינלאומיים, טענה בשבוע שעבר כי הן יעילות. "עם כל פצצה שמוטלת ופוגעת באזרח, מספר הטרוריסטים עולה", הבהיר.

לוחמי הארגון במוסול פזורים ברחבי העיר, כך שלדברי העיתונאי הגרמני, אם ארצות הברית תרצה להפציץ את כולם, "הם יהיו חייבים להחריב את העיר מוסול כולה". הוא סיפר כי הם ישנים בהריסות בתים שהופצצו.

"הטיהור הדתי הנרחב ביותר בהיסטוריה האנושית"

בריאיון לרשת RTL הגרמנית יומיים לאחר שובו לגרמניה, בשבוע שעבר, הסביר העיתונאי כי הנהגת דאעש עומלת על הקמת מדינה מתפקדת של ממש. לדבריו, מדובר ב"מדינת רווחה סוציאליסטית", ואף סיפר כי הם מקימים "מערכת חינוך", אשר למרבה הפלא צפויה לקלוט גם תלמידות.

לדבריו, העניין המדאיג ביותר היא אמונתם של לוחמי דאעש כי "כל הדתות שמקבלות דמוקרטיה חייבות למות". הוא הוסיף כי נאמר לו בעת ביקורו שוב ושוב כי "'המדינה האיסלאמית' רוצה לכבוש את העולם", והלוחמים סבורים כי כל מי שאינו מסכים עם הפירוש של הקבוצה לקוראן – דינו מוות.

עם זאת, בהתאם למסורת המוסלמית הקדומה של ימי הנביא מוחמד, הלוחמים טוענים כי "אנשי הספר" – היהודים והנוצרים – הם היחידים שמגיעה להם חנינה. "זאת אסטרטגיית הטיהור הדתי הנרחבת ביותר שתוכננה אי פעם בהיסטוריה של האנושות", אמר.

צפו: טודנהופר בריאיון לרשת CNN

להערכתו של טודנהופר, דאעש יפתחו במשא ומתן עם המערב בזמן הקרוב. "היחידים שיכולים לעצור אותם עכשיו, הם הסונים העיראקים המתונים", טען. "אם רוצים להביס את האויב, חייבים להכיר אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully