וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דועכת התקווה לשחרור עיתונאי אל-ג'זירה הכלוא במצרים

29.12.2014 / 23:56

שרת החוץ של אוסטרליה טענה כי התקבלו "מסרים סותרים" מהממשלה בקהיר בנוגע לשחרור העיתונאי פיטר גרסט, שהורשע ב"סיוע לארגון טרור", וכלוא כבר יותר משנה. "סיסי אמר שהוא לא יחון את פיטר עד לתום ההליך המשפטי"

עיתונאי אל-ג'זירה בבית המשפט - באהר מוחמד, פיטר גרסט ומוחמד פהמי. קהיר, מאי 2014. AP
עיתונאי אל ג'זירה בבית המשפט בקהיר. פיטר גרסט במרכז/AP

התקווה לשחרורו של העיתונאי האוסטרלי פיטר גרסט, אשר כלוא בבית הסוהר במצרים במשך יותר משנה, דועכת בעקבות "מסרים סותרים" מקהיר בעניינו – כך אמרה היום (שני) שרת החוץ של אוסטרליה, ג'ולי בישופ. גרסט, כתב רשת "אל ג'זירה", נשפט לעונש מאסר של שבע עד עשר שנים בגין "סיוע לארגון טרור".

גרסט הואשם יחד עם צוות כתבי הרשת במדינה בכך ש"הפיץ שקרים" שסייעו לתנועת "האחים המוסלמים", אשר מנהיגה מוחמד מורסי הודח מנשיאות מצרים בשנה שעברה. "קיבלנו אינדיקציות לכך שהנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי ישתמש בסמכות החנינה שלו על מנת לקדם את בקשת שחרורו", מסרה בישופ.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
"פינוי המעבורת הושלם" - אך גופות נוספות נמשות מהים
אובמה לא פוסל חידוש היחסים עם איראן: "סיכוי לתיקון"
מקרה אבולה ראשון בבריטניה: מתנדב נדבק בסיירה לאון

הפגנה נגד מאסרם של עיתונאי רשת אל ג'אזירה בכלא המצרי, לונדון.. רויטרס
הפגנת מחאה לשחרור העיתונאים, לונדון, היום/רויטרס

"עם זאת, באותה העת, שר החוץ של מצרים אמר לי כי יש להמתין לדיון בערעור", הוסיפה. הדיון צפוי להיערך ביום חמישי הקרוב. לדבריה של בישופ, "אנחנו מקבלים מסרים סותרים מגורמים שונים בממשל המצרי".

בחודש שעבר, הנשיא סיסי מסר כי הוא שוקל הענקת חנינה לגרסט ולשני העיתונאים הנוספים הכלואים יחד עמו, מוחמד פחמי ובאחר מוחמד. אחיו של גרסט, מייק ואנדרו, הוסיפו כי הם לא האמינו שהוא ישוחרר לפני הדיון בערעורו. "נשיא מצרים אמר ימים ספורים לאחר הרשעתו כי הוא לא יחון את פיטר עד לתום ההליך המשפטי", אמר מייק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully