וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבון הדולרים של ארז טל בשווייץ

17.2.2015 / 13:04

איש הטלוויזיה היה מקושר לחשבונות בהיקף של כ-7 מיליון דולר שהוחזקו בסניף ז'נבה של בנק HSBC. טל: "כל הכנסותי, וכל חשבונות הבנק שלי בכל מקום בארץ ובעולם דווחו תמיד כחוק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איש הטלוויזיה ארז טל היה מקושר לחשבונות בהיקף של כ-7 מיליון דולר, שהוחזקו בסניף ז'נבה של בנק HSBC. העיתונאי אורי בלאו חשף בשבוע שעבר ב-TheMarker כי כ-6,200 חשבונות בבנק היו קשורים ללקוחות ישראלים בין 1900 ל-2007. הסכום הכולל שהוחזק בחשבונות אלה הסתכם ב-2007 בכ-10 מיליארד שקל.

ברשימת הישראלים המקושרים לחשבונות מופיעים בעלי בנקים, אנשי היי-טק, עורכי דין בכירים, אמנים, אנשי תקשורת, יהלומנים ועוד. היום פירסם בלאו שמות נוספים המופיעים ברשימה, בהם ארז טל שבין השאר שימש פרזנטור של בנק הפועלים. לגבי חלק מהכספים שימש טל מוטב וחלקם שוייכו לחשבונות שהוחזקו תחת שמות חברות שאליהן הוא קשור.

טל מסר בתגובה, כי "כל הכנסותי, וכל חשבונות הבנק שלי בכל מקום בארץ ובעולם דווחו תמיד כחוק לשלטונות המס בישראל שהם אגב הגורם היחיד שאני חייב לו דין וחשבון. הכנסותי מעולם לא היו רק הכנסות של טאלנט שמגיש בטלוויזיה. למעשה יש לי 'חוזה טאלנט' בקשת רק משנת 2006.
"פתחתי את החשבון ב-HSBC לפני 14 שנה, כשהתחילו לזרום ההכנסות של הכספת מהעולם. הבנק הזה הספיק לתת לי כמה עצות אחיתופל, כמו שידול להקמה מיותרת של חברה באיי הבתולה שסגרתי כעבור שנתיים (כל הנתונים דווחו לשלטונות המס בזמן אמת), או השקעה בקרנות של מיידוף ובחוצפתם הם הערימו קשיים כשביקשתי להוציא משם את הכסף. כספי ההשקעות שלי עברו משם בסופו של דבר ונמצאים במקום הטבעי ביותר עבורם - בנק הפועלים".

בין השמות הנוספים שחשף בלאו היום: בעלי כתר פלסטיק סמי סגול, מנכ"לית הבורסה לשעבר אסתר לבנון, יו"ר דריקטוריון הפועלים יאיר סרוסי ובני משפחת לבנת שלה פעילות עסקית ענפה בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • ארז טל
  • hsbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully