וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח מווירג'יניה: "אלוהים הורה לי לנקום לאחר הטבח בכנסייה"

במסמך שנשלח לרשת ABC האמריקנית, סיפר וסטר פלנגן כי ירה למוות בכתבת ובצלם כנקמה על הטבח בשחורים בצ'רלסטון ובשל האפליה שממנה סבל בשל היותו הומוסקסואל שחור. "הייתי חבית חומר נפץ המחכה להתפוצץ"

צילום מסך

רשת ABC האמריקנית דיווחה אמש (רביעי) כי שעתיים לאחר הירי הקטלני בווירג'יניה, שממנו נהרגו כתבת וצלם מערוץ מקומי במדינה במהלך ריאיון ששודר בשידור חי, קיבלה מערכת החדשות של הרשת 23 מסמכים בפקס מהיורה וסטר לי פלינג. הרשת דיווחה כי במסמך מספר פלנגן כי "אלוהים דיבר אליו" והורה לו לפעול ולנקום לאחר הטבח בכנסייה בדרום-קרוליינה, שבו נרצחו תשעה אפרו-אמריקנים.

"שמי הוא ברייס וויליאמס", כתב היורה בתחילת המסמך את שמו הבדוי, שתחתיו אף פרסם את הסרטונים שבהם תיעד את הרצח, ולאחר מכן כתב את שמו האמיתי המלא – וסטר לי פלנגן השני. "מדוע עשיתי זאת? ב-19 ביוני 2015 שכרתי את האקדח, יומיים לאחר הירי בצ'רלסטון", כתב פלנגן במסמכים. "הירי הביא אותי למצב קיצון. על הכדורים שיריתי חרוטים שמות הקורבנות מהירי"

"באשר לדילן רוף - אתה רוצה מלחמת גזע? אין בעיה", כתב, בהתייחסו לאדם שירה במתפללים האפרו-אמריקניים בכנסייה. הוא אף אמר כי הושפע מסונג הו יצ'ו, שביצע את הטבח באוניברסיטת "וירג'יניה טק", שבו נהרגו 32 תלמידים ומרצים בשנת 2007, וכן הביע הערצה למבצע הטבח בבית הספר קולומביין שבקולורדו בשנת 1999. "הושפעתי מסונג הוי צ'ו, זה הילד שלי".

וסטר פלננגן, שירה למוות בשני עיתונאים בווירג'יניה. טוויטר, צילום מסך
"אי כועס ויש לי סיבה מוצדקת". פלנגן/צילום מסך, טוויטר

לטענת פלנגן, במהלך חייו הוא סבל מאפלייה על רקע גזעי ומגדרי, בשל היותו גבר שחור והומוסקסואל. לדבריו, הוא חווה הטרדות מיניות וביריונות במקום העבודה, והותקף על ידי גברים שחורים ונשים לבנות.

"כן, זה יישמע כאילו אני כועס.. אני אכן כועס, ויש לי סיבה מוצדקת לכך. כאשר אעזוב את העולם הזה, כל מה שארגיש זה שלווה. הירי בכנסייה היה נקודת המפנה, אך הכעס שלי נבנה עם השנים.. הייתי חבית חומר נפץ אנושית למשך זמן מה, רק מחכה להתפוצץ".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תיעוד הירי בכתבת ובצלם תחנת טלוויזיה בווירג'יניה, אוגוסט 2015. יו טיוב, צילום מסך
רגע הירי בכתבת ובצלם/צילום מסך, יו טיוב

הרשת אף דיווחה כי מעט לאחר השעה 10, כארבע שעות לאחר הירי בעת שהמשטרה רדפה אחריפלנגן, הוא התקשר למערכת, הציג את עצמו כברייס וציין כי שמו האמיתי הוא וסטר פלנגן וכי הוא ירה בשני אנשים. עוד אמר פלנגן כי המשטרה "רודפת אחריו בכל מקום", וניתק. הרשת התקשרה מיד למשטרה והגישה להם את המסמכים שנתקבלו בפקס.

המשטרה הודיעה כי פלנגן ירה בעצמו בעת שברח מהכוחות שדלקו אחריו. הוא נפגע באורח קשה והועבר לבית החולים, שם מת כעבור שעות בודדות מפצעיו. פלנגן הוא כתב לשעבר בתחנת WDBJ, שבה עובדים הכתבת והצלם שנהרגו. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הוא הועסק תחת שמו הבדוי, ברייס וויליאמס, וכי הוא פוטר לאחר שנה. סיבת הפיטורין טרם פורסמה.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully