וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפעם זו מלחמה": התקשורת הצרפתית מזועזעת ממתקפת הטרור בפריז

"טבח בפריז", "האימה", "מלחמה בלב פריז", "האימה בפריז" - כך הכריזו הבוקר העיתונים בצרפת אחרי אירועי הטרור שבהם נהרגו לפחות 128 בני אדם ונפצעו עשרות. "גל מתקפות חסר תקדים"

צילום: לה מונד, עריכה: נועה לוי

(תיעוד מרגעי האימה: הבריחה מאולם המופעים שבו אירע הטבח)

ביום שאחרי מתקפת הטרור הקטלנית בפריז, שבה נהרגו לפחות 128 בני אדם, שערי העיתונות הצרפתית מביעים את הזעזוע העמוק מהטרור בעיר האורות. זאת, אף על פי שכמעט כולם ירדו לדפוס בזמן שמניין ההרוגים הידוע עמד על כ-40 בני אדם.

"הפעם זו מלחמה", הכריז העיתון "לה פריזיאן" הפריזאי. "מספר פיגועי טרור במזרח פריז הותירו יותר ממאה הרוגים. מול גל חסר תקדים זה של התקפות, הכריז הנשיא פרנסואה הולנד עד מצב חירום לאומי ועל סגירת הגבולות".

מתקפת הטרור בפריז - כותרות נוספות:
"מפחדים לטוס": ישראלים רבים ביטלו את טיסותיהם לפריז
כשמשחק כדורגל הופך לזירת טרור: אלבום מהמשחק של צרפת וגרמניה
"עשרות גופות מוטלות בבריכה של דם": עדויות מליל הטרור בפריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפריזיאן": "הפעם זו מלחמה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכותרת הראשית של ה"ליברסיון", שמראה תמונה של גופות בשקים מחוץ למסעדה, היא "טבח בפריז". "מספר מתקפות סימולטניות בפריז ובאזור אצטדיון צרפת הותירו לפחות 42 הרוגים, במסגרת גל מתקפות חסר תקדים".

הכותרת של "לקיפ", שיצא עם שער שחור לחלוטין, היא פשוט: "האימה". "פיגועים באצטדיון צרפת, סנט-דניס פריז. עד כה ידוע על לפחות 40 הרוגים", נכתב.

"לה פיגארו" מכריז על "מלחמה בלב פריז", ומציג תמונה מזירת הירי באחת המסעדות, שבה נראים שקי גופות ופינוי של פצוע.

"האימה בפריז" היא הכותרת של "קול הצפון" (La voix du Nord), שמציג על השער אזרחים המומים מחוץ לאמבולנס. "לפחות 40 הרוגים, פרנסואה הולנד הכריז על מצב חירום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לקיפ": "האימה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במתקפת הטרור בלב צרפת נהרגו לפחות 128 בני אדם ונפצעו מאות נוספים, בהם 99 באורח אנוש. מקור המעורה בחקירת הפיגועים מסר כי שמונה מחבלים נהרגו במהלכם, בהם שבעה שפוצצו את עצמם באמצעות חגורות נפץ. אתמול הורה נשיא צרפת פרנסואה הולנד להטיל עוצר על העיר, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, וכן לחסום את גבולות המדינה. עם זאת, הובהר כי טיסות ורכבות ימשיכו להגיע באופן סדיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ליברסיון": "טבח בפריז"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארבעה מהמחבלים נהרגו באולם ההופעות בטקלן, שלושה מפיצוץ חגורות הנפץ שהיו על גופם ואחד נורה על ידי המשטרה. שלושה אחרים נהרגו ליד האצטדיון הלאומי והרביעי נהרג ברחוב במזרח פריז.

41 איש נוספים נהרגו בשורת פיגועים נוספים. לפחות מחבל מתאבד אחד התפוצץ בסמוך לאצטדיון הלאומי של צרפת, שבו שהה הנשיא פרנסואה הולנד. עוד שני פיצוצים, שייתכן שנגרמו מרימוני יד, נשמעו ליד סניף של "מקדונלדס" הנמצא במתחם האצטדיון. במתקפה נהרגו ארבעה בני אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לה פיגארו": "מלחמה על אדמת פריז"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באותו זמן אירח אצטדיון ה"פארק דה פראנס" את נבחרת הכדורגל המקומית ונבחרת גרמניה. הנשיא הולנד פונה מיד עם הישמע הפיצוצים. הוא הועבר למקלט תחת אבטחה כבדה. המשחק נמשך עד סופו, אך הקהל נכנס לפאניקה עם התפשטות הידיעות על המתרחש וחלקו ירד אל המגרש עם שריקת הסיום.

במרכז פריז, אירעה מתקפת ירי במסעדה קמבודית ברובע העשירי של העיר שבה נהרגו 14 סועדים. בירי שהתבצע בסמוך לבר ברובע ה-11 של העיר נהרגו 19 בני אדם. במוקד ירי חמישי בשדרות הרפובליקה שבעיר נהרגו ארבעה אנשים. ככל הנראה, המחבלים שביצעו את הפיגועים האלו נמלטו מהזירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קול הצפון": "האימה בפריז"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully