וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמלה על המפה: כך דיווחו בעולם על כניסת אולמרט לכלא

15.2.2016 / 16:40

כלי התקשורת אמנם התקשו עם כתיבת שמו של כלא מעשיהו, אך עשו חסד עם העיר שבה הוא נמצא. הצרפתים דיווחו על "אסיר מאוד מיוחד", בלבנון ביכו את מפלתו של הפוליטיקאי "כנראה הטוב ביותר" – והרוסים עשו טעות מביכה בנוגע לשר לשעבר, ששהה באותו הכלא

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

לא בכל יום מתחיל ראש מדינה לרצות עונש מאסר, וההיסטוריה שעשה הבוקר (שני) ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט דווחה בהרחבה גם בכלי התקשורת ברחבי העולם. הידיעות, שאמנם לא זכו למקום מכובד מדי באתרי החדשות, פורסמו בכלי תקשורת במדינות רבות, מארצות הברית עד צרפת וממצרים עד מרוקו.

הדיווחים, ברובם, היו אינפורמטיביים למדי והדגישו את העובדה שאולמרט הוא ראש הממשלה הראשון שנכנס לכלא הישראלי. אולם בדיווחים רבים ובסוכנויות הידיעות הדגישו כי רמלה, שבה נמצא כלא מעשיהו – שם שזכה לשלל עיוותים בתעתוק לשפות השונות – היא העיר שתהפוך לביתו של אולמרט ב-19 החודשים הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
בניזרי נזכר בתנאי מאסרו: "בלילה בודקים שלא התאבדת, קשה לשרוד"
אולמרט נכנס לכלא: "יום כואב עבורי, עשיתי גם טעויות"
לאחר דיונים, גזרי דין, ערעורים והכרעות: אולמרט ייכנס היום לכלא

אהוד אולמרט נכנס לכלא מעשיהו, 15 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
שוחד בשקלים, באירו ובדולרים. אולמרט, היום/ראובן קסטרו

ברשת הרוסית RT הזכירו לקוראים כי ראש הממשלה לשעבר לא יהיה לבד, ויחלוק את בית הכלא עם הנשיא לשעבר משה קצב. יתרה מכן, ציינו בדיווח כי כלא מעשיהו היה גם מעונם של השר אריה דרעי, שהורשע בשחיתות, ושל השר לשעבר שלמה בניזרי, שהורשע – לטענת הרוסים – בהטרדות מיניות. בניזרי אכן ריצה עונש מאסר במעשיהו, אולם היה זה בגין קבלת שוחד והפרת אמונים.

הסרטון שפרסם אולמרט מביתו שבירושלים זכה לסיקור מועט למדי, ומרבית כלי התקשורת הסתפקו בציון העובדה שאולמרט נכנס לכלא. לאחר כמה פסקאות פתיחה קצרות, רשת BBC הבריטית פצחה בהסבר מסורבל למדי על הסיבה שבגינה אולמרט נשלח לכלא, תוך ניסיון לתמצת את פרשת "הולילנד" ואת פרשת שולה זקן, אולם התעקשה לציין את הסכומים שקיבל אולמרט בשקלים, באירו ובדולרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

העיתון הצרפתי "ליברסיון" הכריז על אולמרט "Very Important Prisoner" – או בקיצור, VIP, בהתאם לדיווח הנרחב בכלי התקשורת בישראל על האגף המיוחס שאליו נכנס היום ראש הממשלה לשעבר. "במעשיהו, אולמרט לא יתערבב עם האסירים הפשוטים", צוין. העיתונאי הצרפתי גיום דלור קינא בישראלים, ובהודעה בחשבון הטוויטר שלו טען, ברמיזה לשר החוץ לשעבר לורן פביוס ששמו נקשר בפרשת שחיתות: "בצרפת, הוא היה הופך לנשיא מועצת החוקה".

סקירת העיתונות העברית של העיתון הפלסטיני "אל-קודס": תאונת דרכים ואולמרט בכלא

העיתונאי הבריטי גרג קרלסטרום התייחס לתרגיל האזעקות שנערך היום בצהריים, וטען בהודעה בחשבון הטוויטר שלו: "הנחתי שזה פשוט ביבי שחוגג את החדשות על אולמרט". ראש שלוחת סוכנות הידיעות רויטרס בירושלים, לוק בייקר, פרסם תמונה של מגדלי הולילנד בעיר, והוסיף: "הסיבה שבגינה ראש הממשלה לשעבר הלך לכלא נמצאת בדיוק מחוץ לחלון שלי".

אתר החדשות הלבנוני "נהארנט" פרסם כתבה שכותרתה "אולמרט: מהבטחה לעונש מאסר", שבה תואר ראש ממשלה "שבעבר נודע בחידוש תהליך השלום עם הפלסטינים", ומי שנחשב לפוליטיקאי "כנראה הטוב ביותר" שהיה בישראל, כפי שכינה אותו לפני כעשור כתב העת הבריטי "טיים". הכתבה, מסוכנות הידיעות הצרפתית, מתארת בפירוט את קורות חייו, כולל המשרות הפוליטיות שבהן כיהן ו"ילדיו הליברליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully