וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופר החדש של ארדואן: העיתון שהולאם במהדורה אוהדת לשלטון

6.3.2016 / 11:30

אחרי השתלטות הממשלה על עיתון האופוזיציה זמאן, הידיעה המרכזית בגיליון הראשון שלו מאז תיאר את השתתפותו של הנשיא בטקס לחניכת שלב חדש בבניית גשר באיסנטבול

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יומיים אחרי שהולאם על ידי משטרו של רג'פ טייפ ארדואן, מהדורת העיתון הטורקי זמאן שפורסמה הבוקר (ראשון) אימצה קו פרו-ממשלתי, בצעד שהגביר את החשש מההידרדרות בחופש התקשורת במדינה. הידיעה המרכזית בעיתון הבוקר תיארה את נוכחותו של הנשיא בטקס שציין את פתיחתו של שלב מרכזי בבניית גשר באיסטנבול. לפני שהקו החדש החל להשפיע על העתיון, המהדורה שיצאה אתמול הכריזה כי התקשורת בטורקיה חוותה את "אחד מימיה החשוכים ביותר בהיסטוריה".

משטרת טורקיה הסתערה ביום שישי על מטה העיתון הנפוץ ביותר במדינה, שהיה מזוהה עם האופוזיציה, שממוקם באיסטנבול כדי לאכוף את החלטה של בית משפט למנות נאמן לעיתון ולחברות אחיות. המהלך הדרמטי הוביל ליומיים שבמהלכם אירעו עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לבין מפגינים, שפוזרו בגז מדמיע ובתותחי מים.

לקריאה נוספת בנושא
בעקבות ההשתלטות על העיתון: עימותים בין משטרת טורקיה למפגינים
משטרת טורקיה השתלטה על משרדי העיתון המתנגד לארדואן

העיתון הטורקי זמאן במהדורה ראשונה מאז שהולאם ואוהדת כלפי השלטון, 6 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
השער האוהד לארודאן במהדורת זמאן, היום/צילום מסך, טוויטר

העיתון מקושר ליריבו הגדול של ארדואן, המטיף פתהוללה גולן הגולה בארצות הברית. ההשתלטות על זמאן היא חלק ממהלך נרחב של הרשויות נגד התנועה של גולן, שנגדה נטען כי היא מתכננת הפיכה במדינה וכי שתלה סוכנים במערכת המשפט ובכוחות הביטחון, שעברו טיהור בשנים האחרונות. המטיף הדתי היה בעבר בעל ברית קרוב של ארדואן, אך בין השניים חל קרע והנשיא החל ברדיפת אנשיו.

עבדוללה בוזטורק, כתב של העיתון, סיפר אתמול כי השלטונות מנסים גם למחוק את כל הארכיון המקוון של זמאן. האיחוד האירופי פרסם הודעת גינוי, אך זכה לביקורת מצד ארגוני זכויות בינלאומיים, שטענו כי מדובר בהודעה רפה מדי. בבריסל נמנעים מלמתוח ביקורת נרחבת על אנקרה, בשל הרצון לרתום את ארדואן לטיפול במשבר הפליטים ולפתרון המלחמה בסוריה.

אתמול הפגינו כ-2,000 בני אדם מול משרדי העיתון באיסטנבול, במחאה על השתלטות הממשלה. המשטרה פיזרה את ההפגנה, תוך השלכת רימוני גז, ירי כדורי גומי והתזת מים מזרנוקים לעבר המפגינים. "לא ניתן להשתיק את חופש העיתונות", צעקו המוחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ההפגנות בסמוך למשרדי "זמאן" באיסטנבול. רויטרס
מפגינה פצועה במהלך העימותים עם המשטרה מחוץ למשרדי העיתון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully