וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ממשיך בהשתקה: ממשלת טורקיה השתלטה על סוכנות ידיעות

8.3.2016 / 13:26

אחרי הלאמת העיתון זמאן, הרשויות השתלטו גם על סוכנות הידיעות ג'יאן, המקושרת למטיף הגולה פתהוללה גולן, שנחשב ליריבו הגדול של הנשיא. בית משפט מינה נאמן מטעם המדינה שינהל את הסוכנות

עריכה: ניר חן

(ריאיון עם עורכת בעיתון זמאן)

הרשויות בטורקיה השתלטו על סוכנות הידיעות ג'יאן, המזוהה עם יריבו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן - כך נמסר היום (שלישי) מהסוכנות. זאת כחלק מהשתלטות המשטר על כלי תקשורת המקושרים למטיף הגולה פתהוללה גולן ואחרי הלאמת העיתון הגדול ביותר במדינה, זמאן, בסוף השבוע.

באתר האינטרנט של הסוכנות נכתב אתמול בשעות הערב המאוחרות כי בית משפט באיסטנבול מינה נאמן שינהל את הסוכנות לאחר בקשה שהוגשה על ידי התביעה במדינה. אנקרה ספגה ביקורת מצד הקהילה הבינלאומית לאחר ההשתלטות על זמאן ביום שישי, ברקע הפגיעה המתמשכת בחופש התקשורת בטורקיה. הסוגייה נדונה אתמול בפסגה שקיימה טורקיה עם האיחוד האירופה סביב משבר הפליטים.

שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק ארו אמר כי ההחלטה להלאים את זמאן, העיתון בעל התפוצה הגדולה ביותר במדינה, היא בלתי מתקבלת ומנוגדת לערכים האירופיים. גם ג'יאן וגם זמאן הן חלק מרשת התקשורת "גזטצ'יליק".

ארדואן מאשים את גולן בקשירת קשר להפלת משטרו ולהקמת רשת חשאית של תומכים בתוך מערכת המשפט, המשטרה והתקשורת. איש הדת הגולה מכחיש את הטענות הללו. השניים היו בעלי ברית עד אשר שוטרים ותובעים שנחשדו בתמיכה בגולן פתחו בחקירתה של מעשי שחיתות בתוך מעגל מקורביו של ארדואן ב-2013.

לקריאה נוספת בנושא
בכירה ב"זמאן" יודעת שימיה במערכת ספורים: טורקיה מסוכנת לעיתונאים
השופר החדש של ארדואן: העיתון שהולאם במהדורה אוהדת לשלטון
בעקבות ההשתלטות על העיתון: עימותים בין משטרת טורקיה למפגינים

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בטקס חניכת שלב חדש בהקמת גשר באיסטנבול, 6 במרץ 2016. רויטרס
גולן הפך ליריבו הגדול. הנשיא ארדואן חונך שלב חדש בבניית גשר באיסטנבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully