וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הודה: הופתענו מההודעה של פוטין על הנסיגה מסוריה

הרמטכ"ל התייחס בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת להכרזתו הדרמטית של נשיא רוסיה, ואמר: "לא היה לנו מידע מקדים, כמו שלא היה גם לאחרים". הוא התייחס גם לסוגיית הפעלת גלי צה"ל והדגיש: לא נכון שצה"ל יחזיק בתחנה צבאית שעוסקת במחלוקות אזרחיות

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט התייחס היום (שלישי) במהלך דיון של ועדת החוץ והביטחון בכנסת להכרזתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין מאמש על הוצאת כוחות צבאו מסוריה. לדברי הרמטכ"ל, בישראל הופתעו מההחלטה. "בניגוד להחלטה הרוסית מלפני כמה חודשים להיכנס למעורבות פעילה בלחימה בסוריה, אז היו לנו סימנים מעידים שנקלטו על ידי אמ"ן וידענו להיערך בהתאם. להודעה הרוסית מאמש על צמצום המעורבות לא היה לנו מידע מקדים, כמו שלא היה גם לאחרים. בשלב זה נדרשת צניעות וזהירות בניסיון להבין לאן מתפתחת הזירה הסורית עם יציאת הכוחות הרוסיים מהאזור".

"ככלל", הוסיף, "המעורבות הרוסית חיזקה את אסד והוא יכול להגיע לשיחות בז'נבה מעמדת כוח. להערכתנו הנסיגה הרוסית צפויה להתבצע באופן מדורג, והרוסים כנראה ימשיכו להחזיק בסוריה בשני בסיסים גם אחרי שסדר הכוחות שפרוס בשטח יצטמצם, אך לא באופן מוחלט".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הסוואה בחסות שדות החיטה: תרחיש החדירה שמדיר שינה מהצבא
ההונאה הגדולה? המהלך שעשוי לאפשר לפוטין לשמור על בן חסותו בארמון בדמשק
דיווח בלבנון: נחשף מתקן ריגול ישראל סמוך לגבול עם ישראל

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. פברואר 2016. ראובן קסטרו
איזנקוט/ראובן קסטרו

במהלך הדיון היום בכנסת נדרש איזנקוט למגוון סוגיות נוספות, בהן סוגיית גלי צה"ל, ואמר כי הוא סבור שאין זה נכון שהצבא יחזיק בתחנה העוסקת במחלוקות אזרחיות. לדבריו, מספר התקנים של חיילים ואנשי קבע בתחנה זו גדול מאוד. בסופו של דבר, עמדתו של איזנקוט בנושא לא התקבלה.

התייחסותו זו של הרמטכ"ל לנושא סגירת התחנה מגיעה על רקע התכנית הרב-שנתית "גדעון", שעליה הוא הכריז בנובמבר האחרון. לפי התכנית, אחד מבין הקיצוצים הרבים שאותם מבקש איזנקוט להכניס בצבא הוא בשידורי התחנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילים רוסים בהכנות לנסיגה מסוריה, לפנות בוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמטכ"ל התייחס בסקירתו גם לדיווח אתמול בדבר הכוונה להוציא את צה"ל מהערים הפלסטיניות בשטחי A, תוך העברת האחריות הביטחונית לרשות הפלסטינית. איזנקוט הדגיש כי מדובר בשיח שוטף המתנהל בדרגי השטח בלבד, בלי קשר למשא ומתן אפשרי בדרג המדיני.

לדבריו, "תכליתו של שיח זה היא להגביר את האפקטיביות הביטחונית באזור, תוך בחינת האפשרות להפחתה במספר הכניסות של חיילי צה"ל לשטח A. מדובר בשיח שהיה בראשיתו בלבד, וצה"ל בכל מקרה לא נמצא על בסיס קבוע בשטחי A, אלא נכנס אליהם על פי צורך מבצעי. שיח דומה התקיים גם בעבר כאשר הייתי מפקד אוגדת איו"ש, כך שאין ברעיון זה כל חדש. צה"ל ימשיך לשמור על חופש פעולה מלא בשטח".

"טעות למנוע מהפלסטינים לעבוד ביישובים יהודיים"

עוד בהקשר לפלסטינים ולגל הטרור אמר הרמטכ"ל כי אמ"ן העביר בראשית שנת 2015 התרעה אסטרטגית בדבר אפשרות להתערערות היציבות ביהודה ושומרון. "בהתאם להתרעה זו נערכנו מבעוד מועד, כך שיש לנו היום בשטח עליונות מודיעינית ומבצעית וצה"ל פועל ללא מגבלה. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי לא ניתן לתת התרעה לכוחות על כל מחבל שעומד לבצע פיגוע דקירה", הוסיף. "בשלב זה צה"ל מפעיל ביהודה ושומרון 65% מהכוחות הסדירים שלו, כך שאנחנו לא חוסכים בכוח אדם כדי להעניק הגנה לאזרחים".

איזנקוט הרחיב בעניין השפעת המצב הכלכלי של הפלסטינים ביהודה ושומרון, וציין כי "מרכיב זה מהווה היבט חשוב בצעדים לריסון האלימות, ולכן זו תהיה טעות למנוע מפלסטינים להמשיך לצאת לעבוד בישובים יהודיים ביהודה ושומרון, או באזורי תעשיה באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully