וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המניות צונחות", "החל הגירוש": כך תיראה ארה"ב אם טראמפ יהיה נשיא

10.4.2016 / 11:01

עיתון "בוסטון גלוב", הידוע בנטייתו למפלגה הדמוקרטית, פרסם שער פארודי מלא בתרחישי אימים כלכליים ופוליטיים, המבוססים על הצהרותיו של המועמד הרפובליקני. לצד השער פורסם מאמר מערכת נוקב נגד המיליארדר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(טראמפ: "לעצור באופן מוחלט כניסת מוסלמים לארצות הברית", דצמבר 2015)

"הגירוש מתחיל", "צניחה בשווקים לקראת מלחמת הסחר שבפתח" – אלה הכותרות הזועקות משער פארודי של עיתון "בוסטון גלוב" שחולק היום (ראשון) כחלק ממדור "רעיונות" של העיתון והועלה גם לאתר האינטרנט שלו. בנוסף לשער הקומי והמפחיד כאחד, המתאר חיים אפשריים בארצות הברית אם דונלד טראמפ ייבחר לנשיא, הופיע בעיתון מאמר מערכת חריף נגד המיליארדר הניו יורקי שקרא למפלגה הרפובליקנית להתנער ממנו.

במאמר המערכת נכתב כי השער עוצב לפי הרטוריקה של טראמפ והעמדות שלו. "זו מסקנה לוגית" מדבריו, נמסר. "מדובר בתרגיל מחשבה שבסיסו הוא להאמין למילה של אדם ושחזונו עבור אמריקה מבטיח להיות מחריד במציאות כפי שהוא מצטייר בשחור-לבן על העמוד". המאמר מתאר את המיליארדר כ"דמגוג" שחזונו הפוליטי הוא "אנטי-אמריקני גרידא".

העיתון טוען כי יריבו הצמוד לראשות המפלגה הרפובליקני, הסנאטור מטקסס טד קרוז, הוא קיצוני באותה מידה ומפציר ברפובליקנים, במיוחד בוועידת המפלגה שתיערך ביולי, למצוא חלופה "מתקבלת על הדעת, מכובדת". העיתון אף מציע כאלטרנטיבות את יו"ר בית הנבחרים פול ריאן ואת המועמד הרפובליקני לנשיאות לשעבר מיט רומני.

עוד באותו נושא:
טראמפ: "נשים שעוברות הפלה בלתי-חוקית צריכות להיענש"
לקראת אנרכיה רפובליקנית: טראמפ שילם על מתקפתו החריפה נגד נשים
מתנגד לנאט"ו, מאיים על סעודיה: טראמפ הציג את מדיניות החוץ שלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השער הפארודי של "בוסטון גלוב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השער על טראמפ חתומים העורכים של ה"בוסטון גלוב", בהם עורכי הדעות והטורים, המרכיבים את חבר המערכת של העיתון. אלן קלג, עורכת עמוד הדעות של העיתון, ציינה כי בהכנת הפארודיה לא השתתפו עורכים מדסק החדשות.

לפי קלג, לא פורסם מדור סאטירי פוליטי מסוג זה ב"גלוב" או בעיתון יומי גדול אחר בארצות הברית ב-30 שנות הקריירה שלה בעיתון. אך השער מזכיר פארודיות שמופיעות באתר החדשות הפיקטיבי, The Onion.

השער כולל מגוון תרחישים פוליטיים, פיננסיים ובינלאומיים שאירעו תחת שלטונו של טראמפ, המצטיירים כסוריאליסטיים והומוריסטיים כאחד. כל התרחישים מבוססים על הצהרותיו של טראמפ בנושאים של הגירה בלתי חוקית, מוסלמים, ביטחון לאומי וחופש הביטוי.

דונלד טראמפ, וויסקונסין, ארצות הברית, 5 באפריל 2016. רויטרס
התרחישים מבוססים על הצהרותיו של טראמפ/רויטרס

במרכז השער הוצבה תמונה של איל הנדל"ן נושא נאום מתחת לכותרת: "הגירוש מתחיל". כותרת המשנה מדווחת כי טראמפ קורא לשילוש כוחות ההגירה על רקע המשך "ההתפרעויות". הידיעה הראשית בעיתון נפתחת במילים אלה: "מניות זרות צנחו שוב ביום שישי וסגרו את החודש הגרוע ביותר בבורסה, בעוד מלחמות סחר עם סין ועם מקסיקו נראות בלתי נמנעות".

ידיעות פיקטיביות אחרות כללו סיפור על המתיחות בדרגי צבא ארצות הברית לאחר שחיילים סירבו להרוג את בני משפחותיהם של לוחמי דאעש. בכותרת ידיעה אחרת נכתב: "חוק העלילה החדש מכוון ל'חלאה' בעיתונות".

קלג ציינה כי זו לא הפעם הראשונה שה"גלוב", שנוטה יותר למפלגה הדמוקרטית בעמוד הדעות שלו, יוצא נגד טראמפ, אך השער הסאטירי הוא בבחינת ההתנגדות ההחלטית ביותר של העיתון נגד מועמדותו לנשיאות. מהמטה של טראמפ טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully