וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה סופי: תחנת גלי צה"ל תעבור לעיר לוד

20.4.2016 / 14:58

תחנת הרדיו הצה"לית תעבור למגרש חדש בלוד, כחלק ממיזם שמבקש גם לחזק את העיר לוד. החלטה נוספת נוגעת להקצאת 100% מדירות מחיר למשתכן במועצות אזוריות – לבני המקום

בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
בית גלי צה"ל/ניב אהרונסון

אושר המהלך להעתקתה של תחנת הרדיו הצבאית גל"צ ממקום מושבה הנוכחי ביפו למיקומה החדש בעיר לוד. מועצת מקרקעי ישראל אישרה את הקצאת המגרש למעבר ללוד. המגרש ששטחו כ-4.5 דונם ישמש לבניית מבנה חדש לתחנה הצבאית, שתועתק ממשכנה המיושן ביפו, בהמשך להחלטת שר הביטחון, משה יעלון, להעביר את התחנה גם כחלק מחיזוק העיר לוד וכמיזם חברתי לצד בניית אולפנים ממוגנים שיספקו רצף שידורי גם בעתות חירום.

מפקד התחנה ירון דקל הביע את שביעות רצונו מאישור הקצאת השטח המאפשר את התקדמות המעבר למשכן ההולם את צרכי התחנה בעיר לוד. דקל ציין כי בכוונת גלי צה"ל ליצור חיבור וקשר לעיר לוד עם המעבר, שיתבטא בין השאר על ידי בניית מגורי חיילי התחנה בעיר ודרישה למחויבות קהילתית של החיילים מול תושבי העיר. יצוין כי החלטה זו מהווה רק את שלב הקצאת הקרקע ועל פי ההערכות, המעבר עצמו צפוי לקחת עוד זמן. עם זאת, מדובר בחוליה חשובה בהליך העתקתה של גל"צ.

החלטות נוספות של מועצת מקרקעי ישראל נוגעות גם למספר נושאים משמעותיים נוספים: כך למשל, הוחלט על מינוי ועדה לשמיעת התייחסויות לקריטריונים לפיצוי תושבי כפר שלם. הוועדה, בראשותו של ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי, תכלול גם את מנכ"לית משרד הפנים ומנכ"ל חברת הימנותא (חברת בת של קק"ל), לשמיעת התייחסות תושבי כפר שלם לקריטריונים לפיצוי תושבי כפר שלם שהוצעו על ידי חברת חלמיש.

עוד בשורה נוגעת למכרזי מחיר למשתכן שישווקו ביישובים גדולים בתחומי מועצות אזוריות: במכרזי מחיר למשתכן הוחלט כי ניתן יהיה להקצות את כל יחידות הדיור המיועדות לבני מקום. "היות ומועצות אזוריות מתפרשות על פני שטחים גאוגרפיים נרחבים, כאשר לא בהכרח יש איפיון דומה בין הישובים השונים באותה מועצה, החליטה המועצה שבישובים גדולים בתחום מועצה אזורית (סמי עירוניים) בהם משווקים פרויקטים של מחיר למשתכן בהם הרשות המקומית הינה מועצה אזורית, ניתן יהיה להקצות עד 100% מיחידות הדיור המיועדות לבני מקום. במקרים בהם נותרת יתרת מגרשים מתוך מכסת המגרשים לבני המקום, מגרשים אלו יוקצו לזכאים בציבור הרחב", צוין בהחלטה.

  • עוד באותו נושא:
  • גל"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully