וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: "המשטרה הפכה לשק חבטות של התקשורת"

24.5.2016 / 0:28

אחרי התקרית שבה שוטרים תקפו לכאורה אזרח ערבי, התייחס המפכ"ל לאופן הסיקור ואמר כי יש לכך השפעה על "שוטר שרק מחכה להפסיק להיות מושמץ". השר ארדן התייחס לאירוע ואמר: "מציע לכל המתלהמים להמתין לתוצאות הבדיקה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

(גרסאות סותרות לתקרית שבה ערבי הותקף לכאורה בתל אביב)

יום אחרי התקרית שבה שוטרים תקפו לכאורה אזרח ערבי בתל אביב, התייחס מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, ליחס הציבור כלפי הארגון ולאופן שבו מסוקרת המשטרה בתקשורת. "המשטרה נתפסת בציבור כארגון שעבר משבר עמוק שקשור גם בנושא של נורמות וערכים והפכה לשק חבטות של התקשורת", אמר אלשיך בכנס בנושא עתיד המשטרה שהתקיים אתמול (שני) באוניברסיטה העברית שבירושלים.

"זו נקודת מבט שלא יכולה שלא להשפיע על מי שנכנס לפקד על המשטרה וגם בנקודת המבט של שוטר שרק מחכה להפסיק להיות מושמץ. המטרה היא להבחין בין האזרח הנורמטיבי ובין עבריינים", הוסיף.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס ישירות לתקרית, וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "אני מציע לכל המתלהמים והמכלילים נגד המשטרה להמתין לתוצאות בדיקת האירוע בסופר יודה. בשביל זה עושים תחקיר ובדיקת מח"ש". ארדן כתב עוד כי העובד שעוכב סירב להזדהות ולא האמין לשוטר הסמוי שהציג תעודת שוטר. "אני רק מציע לבדוק איך נגמרים אירועים במשטרות אחרות בעולם כאשר חשוד מסרב להזדהות", כתב.

עוד בוואלה! NEWS:
הרצוג: "המדינה נגועה בפשיזם"; נתניהו: "לא סוגר בפניך דלת"
משרד החינוך יוזם: לימודי ערבית מדוברת חובה כבר מכיתה ה'
ראש הממשלה נזף ביהודה גליק שעלה להר הבית: "מעכשיו אתה חייל!"

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
"למשטרה בעשור האחרון יש הישגים מרשימים". אלשיך, בינואר/יואב דודקביץ'

אלשיך התייחס בדבריו גם לגל הטרור האחרון. "שמעתי יותר ויותר שאנחנו כרגע נמצאים במצב טוב מבחינת ההערכה שהמשטרה זוכה לה בגלל התוצאות בשטח שאינן טריוויאליות. כשטרור איננו מסוכל בעומק השטח אלא ברובו טרור יחידים, הוא פתאום מקבל טיפול במגע ראשון עם המשטרה שנמצאת במרכזי ערים ובדגש על ירושלים, דבר שאינו מובן מאליו. האמירה שקיבלה את פניי היא שכשהבושם של ההצלחה מול הטרור יתנדף נחזור להיות שק חבטות".

על התמודדות המשטרה עם ארגוני הפשיעה אמר: "למשטרה בעשור האחרון יש הישגים מרשימים בשיטור הגבוה וטיפול בארגוני פשיעה - פשיעה בינלאומית, ארגוני פשיעה וכנופיות. אומצו במשטרה כלים טכנולוגיים, סיגינטיים ואחרים והמשטרה מגיעה להישגים מרשימים מאז". לדבריו, "לפני עשור המשטרה הייתה כמעט אבודה והיה אף רעיון להעביר נושא זה לטיפול השב"כ, רעיון שירד מסדר היום".

(עדכון ראשון: 21:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully