וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מוסלי: אחד הנאשמים השליך בקבוק על צלם וואלה! NEWS בדיון

14.6.2016 / 19:21

הפרקליטות ביקשה לדחות את הדיון בעניינם של השמונה המואשמים ברצח בשל מידע חסוי הקשור בתיק. קבלת הבקשה הובילה לפרץ זעם מצד אחד מהשמונה על הצלם שתיעד אותו בתא העצורים. לאחר מכן צעק לעבר הפרקליטה: "תפרו לנו תיק"

עריכה: מתן חדד

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) בחודש את הדיון במעצרם של שמונה נאשמים המשתייכים לארגון הפשע של שי מוסלי לאחר שהתקבל מידע חסוי הקשור לעניינם. השמונה מואשמים בין היתר ברצח בר כהן, אוהד פרנקו ודניאל סמארה. תחילת הדיון לוותה בתקרית אלימה, כשאחד הנאשמים השליך בקבוק מים מפלסטיק על צלם וואלה! NEWS, שתיעד אותו בתא העצורים. לאחר מכן הנאשם צעק לעבר הפרקליטה, עורכת הדין קלאודיה בילנקה: "20 ילדים בבית ואת מחזיקה אותנו. תפרו לנו תיק ואת יודעת את זה".

דחיית הדיון ניתנה בעקבות בקשה לתעודת חיסיון שהגישה הפרקליטות לבית המשפט על מידע שהגיע לידיה הקשור לתיק. "המידע החסוי טעון בדיקה", נמסר מהפרקליטות. "מדובר במידע שעשוי להיות בעל השלכה על החלטת בית המשפט הנכבד. אנו סבורים כי לא יהיה זה נכון לקיים את הדיון הנוגע לתשתית הראייתית".

במהלך הדיון ביקש השופט בני שגיא מנציגי הפרקליטות להיכנס ללשכתו ולחשוף את המידע המדובר. וכך, לאחר דיון קצר בלשכתו, קיבל השופט את בקשת הפרקליטות לדחייה משום שלטענתם לא הספיקו לבדוק באופן מלא את המידע, ודחה את הדיון ל-19 ביולי.

חבר בארגונו של העבריין שי מוסלי תקף צלם וואלה! NEWS בבית המשפט. ספק 500
"תפרו לנו תיק". הנאשם משלים את הבקבוק/ספק 500

השמונה, ליאור גרינברג בן 42, אביאל וואהל בן 37, עמרם כהן בן 59, ניר דבח בן 33, אלון מימון בן 32, שי אשולי בן 37, רועי אשולי בן 31 ויעקב יום טוב בן 32, מואשמים גם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, החזקת נשק שלא כדין, הצתה, סחיטה באיומים, פציעה בנסיבות מחמירות, שוד ועבירות נוספות.

עורך הדין של אחד הנאשמים מסר כי הוא מקבל את הדחייה, אך בהסתייגות. "מדובר באנשים שיושבים תקופה ארוכה במעצר, יכול להיות שאנחנו לא יודעים שאותו מידע קשור לראיות לכאורה שיש נגד לקוחותינו, יכול להיות שזה קשור לאחד מהעדים. איננו יודעים", אמר. "נקבל את הדחייה, אולם בשם הנאשמים אנחנו לא יכולים להמשיך להרגיש בני ערובה ולא לקיים דיונים". הוא הוסיף כי "אנחנו מבקשים מהרשויות לקדם את החקירה של מידע זה או לפתור את הבעיה שאנחנו לא יודעים מה ולכן נסכים היום לדחייה".

סנגור נוסף מסר: "אם לתביעה היה עמוד שדרה ניתן היה לצפות שהתביעה תגיד, לאחר שהעצורים ממתינים במשך חודש, אם מדובר בחקירה ותוצריה ושהיא בכיוון שתומך בגרסת עד המדינה או בכיוון שאינו עולה בקנה אחד עם גרסת עד המדינה. אנחנו נמצאים בחושך. אמירה שכזו מטעם הפרקליטות הייתה לפחות משרתת במשהו את ההגנה ולא הייתה פוגעת בהליך הפלילי".

  • עוד באותו נושא:
  • שי מוסלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully