וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התאגיד תפר קול קורא כדי ש'הכוכב הבא' של קשת תיבחר"

16.6.2016 / 15:57

לאחר פרסום הקול הקורא לקבלת הצעות להפקת תכנית טלוויזיה בה ייבחר הנציג לאירוויזיון, מגיבים גורמים בתעשייה למכרז. בתאגיד נטען כי הבחירה בהפקת "הכוכב הבא" אינה מובטחת, אך במאקו כבר מזמינים לאודישן. תאגיד השידור בתגובה: "המכרז לא מכור לטדי"

צילום: יניב דורנבוש

(בסרטון: חובי סטאר בחזרה לקראת תחרות האירוויזיון)

seperator

גורמים בכירים בתעשיית הטלוויזיה טוענים כי הקול הקורא שפרסם אתמול (רביעי) בתאגיד השידור הישראלי לקבלת הצעות להפקת תכנית טלוויזיה אשר במסגרתה ייבחר נציג ישראל לאירוויזיון 2017 "נתפר כדי שטדי הפקות וקשת ייבחרו שוב".

"זה נראה כמו מסמך שנועד להכשיר את קשת וטדי, וזה מבאס", אומר לוואלה! תרבות בכעס מפיק בכיר בתעשיית הטלוויזיה. "זה לא נראה לי קרב הוגן. כי לא כתוב מה עלות הפרויקט. בדרך כלל אומרים מה עלות ההפקה כשאתה מוציא מכרז . למה זה נשאר פתוח? וזה לא נראה לי קרב הוגן גם בגלל שאין פירוט על כיסוי ההוצאות של המשלחת הישראלית. על מה מדובר? אתה לא מבין כמה מפורטים בקולות קוראים אחרים. אגב, עצם זה שהם רוצים שאני כמפיק אממן את המשלחת הישראלי, זה עניין אחר, היה על זה ויכוח שלם בזמנו, למה גוף שהולך למכרז צריך לממן את המשלחת הישראלית? זה כבר תאגיד חדש".

"למה נתנו רק שבועיים להגשת הקול הקורא? בדרך כלל נותנים זמן ארוך יותר. למה זה כל כך בהול? האם זה בגלל שב'הכוכב הבא' התחילו להזמין לאודישנים?", מוסיף בחוסר נחת המפיק הבכיר. "למה התאגיד קורא למפיקים אחרים לעבוד ולהזיע אם הקול הקורא אם המכרז כבר ברור ותפור? קודם היתה שערורייה ש'הכוכב הבא' נבחרה על ידי רשות השידור ללא מכרז. ועכשיו יש את זה. התאגיד, שאמור להיות התאגיד החדש, הנקי ובלי הסימפטומים של ערוץ 1, פתאום נהיה נגוע יותר מערוץ 1. לא עושים דבר כזה. זה לא לעניין".

עוד באותו נושא

האם "הכוכב הבא" לא תבחר יותר את המועמד לאירוויזיון?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חובי סטאר בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שנתיים רצופות שבהן נציג ישראל לאירוויזיון נבחר במסגרת התוכנית "הכוכב הבא", ששודרה בקשת, תאגיד השידור הישראלי פרסם אתמול (רביעי) קול קורא לקבלת הצעות לבחירת הנציג הישראלי והשיר שיבוצע בתחרות האירוויזיון 2017, כפי שפורסם היום לראשונה בוואלה! תרבות. על פי הכתוב בקול הקורא, תאגיד השידור הישראלי קיבל בימים אלה פנייה מחברת ההפקות טדי, מפיקת "הכוכב הבא", בבקשה לשתף פעולה באותה מתכונת כפי שעשתה רשות השידור, כך שהזוכה בעונה הבאה ייצג את ישראל באירוויזיון.

עם זאת, תאגיד השידור פונה לקבלת הצעות מגופים נוספים המעוניינים להגיש הצעות. בחירת הנציג תתבצע במסגרת תוכנית טלוויזיה שתשודר בשנת 2016 בערוץ ברודקאסט בשעות הפריים טיים. בהצעה נדרשים הגופים לפרט בין השאר על אופן בחירת המבצע, אופן בחירת השיר, אופן בחירת הצוות שיבחר את השיר ועל דרך קידום השיר והפקתו לאירוויזיון. כמו כן נדרשת החברה לעמוד בכיסוי הוצאות של המשלחת הישראלית לתחרות האירוויזיון 2017.

בעוד שלפי הקול הקורא הבחירה אינה מובטחת לטדי ולקשת, באופן פורסמה באתר מאקו הזמנה לאודישנים של "הכוכב הבא" ובה נכתב "אולי את אתה תזכו להיות הכוכב הבא של המדינה ותייצגו את ישראל באירוויזיון 2017". נכון לשעת סגירת כתבה זאת, היום (חמישי) בצהריים, לא הוסר פרסום זה היוצר מצג שאינו מתיישב עם הקול הקורא.

נדב גדג' שר את גולדן בוי באירוויזיון 2015. GettyImages
נדב גדג' באירוויזון 2015/GettyImages

בנוסף לתמיהה זו ולחשדות כי "המכרז תפור", גורמים בתעשיית הטלוויזיה השמיעו בפני וואלה! תרבות את מורת רוחם גם מכך שהתאגיד מוותר על הפקה עצמית של תוכנית או תכוניות בהן ייבחר השיר והזמר לאירוויזיון, בין אם תהיה זאת תוכנית ריאליטי כמו "הכוכב הבא" או תוכנית כמו הקדם אירוויזיון. "התאגיד הוא גוף שידור חדש, שקיבל מיליונים, וזה אמור היה להיות פרויקט דגל שלהם", אמר אחד הגורמים. "למה לתת את זה לערוץ אחר? תאר לך שרשת ב' תתן לגלי צה"ל להפיק לה משהו. זה אבסורד שלא יתואר. אולי במשך השנתיים האחרונות לא היה כסף ברשות השידור, אז מצאו את הפתרון. היום זה חייב להיות משודר ומופק בתאגיד החדש".

לוואלה! תרבות נודע כי לפני מספר שבועות, בפורום שבו נכחו בין השאר יואב צפיר, מיוצרי "הכוכב הבא לאירוויזיון", ודורון מדלי שיצר את שני השירים שייצגו את ישראל באירוייזיון בשנתיים האחרונות, עלה מדבריו של צפיר כי גם בעונה הבאה של "הכוכב הבא" תבחר התוכנית את הנציג לאירוויזיון, וכי דורון מדלי הוא האיש שיצור את השיר. ולכן עולה השאלה, האם במידה ו"הכוכב הבא" אכן תבחר את השיר לאירוויזיון גם בתחרות הבאה, תינתן עדיפות מפלה מבחינת קשת וטדי הפקות בבחירת דורון מדלי כיוצר שיר האירוויזיון זו השנה השלישית או שיתקיים הליך בחירה ביוצר?

seperator

מתאגיד השידור הישראלי נמסר בתגובה: "המכרז לא מכור לטדי. תאגיד השידור הציבורי לא מכתיב את העלויות, מי שיציע הצעה יכתיב העלויות וצוות מקצועי ייתן ציון איכות בהתאם למידת ההשקעה המוצעת. שבועיים זה זמן סביר ביותר, שכן הצפייה שההצעות תתבססנה על תוכניות קיימות או פורמטים של תוכניות קיימות מצליחות המשודרות בארץ או בחו"ל".

על הפרסום ההזמנה לאודישנים באתר מאקו, לפיו "אולי את אתה תזכו להיות הכוכב הבא של המדינה ותייצגו את ישראל באירוויזיון 2017" הגיב התאגיד: "לא ידענו על פרסום זה. טוב מאוד שהם השתמשו במונח 'אולי'. אנחנו נבחן את ההצעות שיוגשו לנו עד תאריך 29.6.16 ונבחר את הטובה מביניהן לקידום תאגיד השידור הישראלי. ייתכן שטדי יצאו מנקודת הנחה ששיתוף הפעולה המוצלח עם רשות השידור (בפרוק) ימשך מול תאגיד השידור הישראלי, אולם, למרות שלפי תקנות חובת המכרזים ניתן לאשר התקשרות בעניין זה ללא מכרז, העדיפה הנהלת תאגיד השידור הישראלי לאפשר לגופים נוספים להציע הצעה מעניינת לבחירת הנציג הבא של ישראל באירוויזיון. כאמור, בהחלט יתכן שתוכנית אחרת תוליד את הנציג הבא לאירוויזיון".

בתגובה לביקורת על כך שהתאגיד לא בוחר להפיק בעצמו את תכניות בחירת השיר והמבצע לאירוויזיון בעצמו אלא בוחר בערוץ מתחרה, נמסר מהתאגיד: "בשלב זה של הקמתו, אין לתאגיד השידור הישראלי תקציב פנוי להפיק תחרות זמר בעצמו ולכן בחר להמשיך במתכונת דומה לזו שביצעה הנהלת רשות השידור (בפרוק) בשנתיים האחרונות".

בנוסף, מהתאגיד נמסר כי לא תינתן עדיפות בבחירת דורון מדלי כיוצר שיר האירוויזיון.

טרם התקבלו תגובות טדי הפקות וקשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully