וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים זעמו: אסם גנזה פרסומת פוגענית כלפי נשים

20.6.2016 / 10:03

פרסומת שבה אישה מחושמלת בכל פעם שהיא טועה במרכיבי הסלט עוררה זעם בקרב גולשים. "יש כאן לגיטימציה ציבורית לפגוע בגוף הנשי", כתבה אחת הגולשות. אוסם: "הקמפיין תוכנן מראש לשבועיים. קיבלנו הרבה תגובות חיוביות ואוהדות. אנו מצטערים אם מישהו נעלב מהפרסומת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסוף הפרסומת האישה מפוייחת ממכות החשמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מטרת הקמפיין הייתה להעביר בדרך הומוריסטית שאין צורך לשקר או להתבייש בשימוש ברוטב שף כבסיס להכנת סלטים טעימים וחגיגיים", כך הגיבה חברת אוסם לעשרות פוסטים זועמים שהעלו גולשים וגולשות בעמוד הפייסבוק של החברה בעקבות קמפיין שבו אישה מקבלת מכת חשמל בכל פעם שהיא משקרת או טועה ביחס למרכיבי הסלט שהיא מכינה.

בפרסומת מופיעה השחקנית יעל איתן כמנחה של תוכנית בישול, שמחוברת עם אלקטרודות למכשיר חשמלי. בכל פעם שהיא משקרת או טועה בקשר למרכיבי הסלט שהיא מכינה, היא מקבלת מכת חשמל. לבסוף, מפויחת לגמרי, מגיח לקראתה עם חיוך רחב השף עומר מילר כשבידיו השלט שמפעיל את מכות החשמל. הפרסומת זכתה במקום שני במצעד הפרסומות השבועי של אתר "אייס".

גם אם באסם התכוונו להצחיק, לא מעט גולשות וגולשים ראו את הפרסומת כפוגענית. "הצגה של פגיעה בגוף הנשי בדרך כלל משמשת כדי לתת לגיטימציה לאלימות פיזית או מינית כלפי נשים או כפורקן מיני לאנשים שזה עושה להם את זה, ולא כדי לקדם רוטב לסלט", כתבה נגה כהן, היי-טקיסטית מתל אביב בפוסט שהעלתה בפייסבוק ושזכה למאות שיתופים ואלפי לייקים. "מדובר באותו דימוי עם אותו המסר – הגוף של האשה מותר לאלימות. יש כאן לגיטימציה ציבורית אדירה לפגוע בגוף הנשי, ואז עוד להציג את הפגיעה ככזו שנגרמה באשמת האישה. דמות האשה בפרסומת אשמה בכך שהיא מקבלת מכות חשמל משום שהיא זו שמשקרת. העובדה שבסוף אנחנו מגלים שהשף הוא זה שנותן לה מכות חשמל, כמעט שלא נוכחת בפרסומת, בדיוק כמו שבחיים מעלימים את הבעל המכה, האנס והלקוח. יותר מזה, הוא הופך להיות הכוכב..."

לא מעט גולשים שהגיבו לפוסט של כהן הזדהו עם האבחנה המגדרית: "הפרסומת ממש מקטינה את האישה אל מול הגבר. הוא "פיתח" ברוב כשרונו את הרוטב הגברי והמשוכלל בעצמו כמו שרק גבר-גבר יודע לעשות - והיא סתם שקרנית מטומטמת שנמצאת במטבח כל היום (כי זה מקומה למרות שהיא אפילו לא יודעת לבשל, אלא רק הוא) ומנסה לקחת לעצמה את הקרדיט שמגיע לו על ידי שקרים", כתבה אחת הגולשות.

תגובות נזועמות נכתבו גם בעמוד הפייסבוק "בישולים" של חברת אוסם. "איזה הומור חד כתער של אסם. פרסומת שבה גבר מתעלל באשה באמצעות מכות חשמל. מבריקים", כתב אחד הגולשים. "בשבוע שעבר הוריד משרד הבריאות את מסע הפרסום נגד החטיפים הרעילים (לפי משרד הבריאות) של אסם, "כדי לא לפגוע בתעשייה". אולי עכשיו מישהו יעשה מסע פרסום נגד הרעלת התודעה שהם מפיצים? קטע-קטע לחשמל אישה". בהמשך הוא מתייחס ישירות לשחקן עומר מילר וכותב: ראיתי על הקיר שלך שיתוף של בחורה שהוטרדה מינית באוטובוס. תגיד, אינך חושב שהפרסומת בכיכובך, איך לומר בעדינות, מעודדת אלימות נגד נשים? אסם, מה השלב הבא? שמן רותח על האשה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גולש אחר כתב בעמוד של החברה: "הפרסומת שלכם של האישה ה"מחושמלת"( ר"ל "מתוגמלת" על כך שאינה צייתנית כמו שכל אישה טובה צריכה להיות) מ ז ע ז ע ת", כתב גולש אחר.

יממה אחר שהתפרסם הפוסט המקורי אסם הודיעו על סיום הקמפיין, שלטענתם תוכנן מראש לשבועיים בלבד. "מטרת הקמפיין הייתה להעביר בדרך הומוריסטית שאין צורך לשקר או להתבייש בשימוש ברוטב שף כבסיס להכנת סלטים טעימים וחגיגיים", נמסר מחברת אסם, "קיבלנו הרבה מאוד תגובות חיוביות ואוהדות. אנו מצטערים אם מישהו נעלב מהפרסומת, שהרי לא זו הייתה המטרה. הקמפיין תוכנן לשבועיים והסתיים אתמול".

  • עוד באותו נושא:
  • אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully