וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב התכנית על המשורר הפלסטיני: ליברמן זימן את מפקד גל"צ לבירור

20.7.2016 / 10:23

שר הביטחון זימן לבירור את ירון דקל בעקבות התכנית ששודרה אמש בתחנת הרדיו על המשורר מחמוד דרוויש כחלק מסדרת תכניות על טקסטים ישראליים מכוננים. ליברמן: "מי שכתב טקסטים שמשמשים דלק לטרור זוכה שהתחנה תכלול אותו כטקסט מכונן"

שר הביטחון אביגדור ליברמן, טקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה, הכנסת. 19 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"על פניו נראה שמדובר בעניין חמור". ליברמן/נועם מושקוביץ

שר הביטחון אביגדור ליברמן זימן היום (שלישי) את מפקד גל"צ ירון דקל לבירור, בעקבות התכנית שהוכנה בתחנה על המשורר הפלסטיני עטור הפרסים מחמוד דרוויש, כחלק מסדרת תכניות על טקסטים ישראליים מכוננים במסגרת האוניברסיטה המשודרת. "על פניו נראה שמדובר בענין חמור שבו מי שכתב טקסטים נגד הציונות שמשמשים עד היום כדלק לפעולות טרור נגד מדינת ישראל, זוכה שהתחנה הצבאית תכלול אותו ואת יצירותיו כחלק מטקסטים מכוננים של החברה הישראלית יחד עם 'ירושלים של זהב' ו'מגש הכסף'", אמר ליברמן. "ברור מאליו שזה דבר שמהווה ליקוי מאורות ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום".

אמש הובהר בתחנה כי מדובר בחלק משידורים שנועדו לחשוף את המאזינים לעולם האקדמי ולעושר הרעיוני שלו. "גלי צה"ל ייסדה בשנות השבעים את האוניברסיטה המשודרת כבמה רדיופונית המאפשרת לעולם האקדמיה להעשיר ולסקרן את מאזיני התחנה", נמסר. "במה זו מארחת בסמסטר הנוכחי שורה ארוכה ומגוונת של מרצים ונושאים ביניהם, כאלו שהרצו על כתבי הרב קוק, ז'בוטינסקי, הרצל, נעמי שמר ומגילת העצמאות. אנו סבורים שהחופש האקדמי מחייב אותנו לאפשר את העושר הרעיוני שהיא מעמידה לרשות המאזינים".

ירון דקל. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
מפקד גל"צ ירון דקל/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

אתמול יצאה שרת התרבות מירי רגב נגד השידור, וטענה כי "תחנה ציבורית במשרד הביטחון לא יכולה להרשות לעצמה להעצים ולפאר את הנרטיב האנטי ישראלי במסגרת תוכנית רדיו שתכליתה עיסוק ב'טקסטים מכוננים של הישראליות'". בהמשך, קראה לשר ליברמן "לעשות סדר". "לא יתכן שהציבור יממן תחנת שידור הפוגעת ברגשותיו ונותנת במה לנרטיב פלסטיני המתנגד לעצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. אני קוראת שוב לשר הביטחון ליברמן לעשות סדר. חייבים להוציא את גל"צ ממערכת הביטחון", אמרה.

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה לזימונו של דקל לשיחת בירור: "ארגון העיתונאים קורא לשר הביטחון אביגדור ליברמן לסגת מכל מעורבות בנעשה בגלי צה"ל ולבטל את הפגישה המתוכננת מחר עם העורך הראשי שלה ירון דקל. זימונו של עורך ראשי ל'בירור' אצל שר ממונה הוא ניסיון להלך אימים ולצמצם את חופש העיתונות בישראל. תוכן השידורים בתחנה, כמו בשידור הציבורי בכללותו הוא באחריות העורך הראשי ונתונים לשיקול דעתו הבלעדי וכל ניסיון למעורבות פוליטית באלו מהווה רמיסה של חופש הביטוי והעיתונות בישראל.

"תחנת השידור מחוייבת להביא מגוון תכנים וקולות, להעשיר את השיח ולאתגר אותו, וההחלטה אם להיחשף לתכנים אלו או לאו נתונה בסופו של יום בידי מאזיני התחנה הרבים. המהלך של ליברמן מצטרף לניסיון המסוכן לעכב את הקמת תאגיד השידור הציבורי. אלו מצטרפים לתמונה עגומה של שלטון המבקש לפגוע בגופי השידור הציבורי ולצמצם דרכם את חופש המחשבה של הציבור כולו. ארגון העיתונאים יפעל בכל דרך כדי למנוע מהלכים אלו ולשמור על עשייה עיתונאית חופשית ונטולת מורא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מחמוד דרוויש. פברואר 2008. AP
"המשורר הפלסטיני הלאומי". דרוויש ב-2008/AP

דרוויש, שמת בשנת 2008, הוגדר כ"משורר הפלסטיני הלאומי" ותורגם ליותר מ-20 שפות. בין היתר עסקה כתיבתו בסוגיית הפליטים, אך גם בסוגיות אחרות שאינן לאומניות. הוא זכה לאורך שנות פעילותו בשלושה פרסים - פרס לנין לשלום, פרס אריך מריה רמרק לשלום שקיבל יחד עם הפסיכולוג הישראלי דן בר-און, ופרס הנסיך קלאוס. לא אחת כתביו והיחס אליהם עוררו סערות פוליטיות בישראל, בין היתר, כשחלו ניסיונות להכניס חלק משיריו הלא-לאומניים לתכנית הלימודים בישראל.

דרוויש היה חבר ברק"ח, המפלגה הקומוניסטית הישראלית, וב-1970 עזב למוסקבה, משם עבר לקהיר ואז לבירות. שם, ערך טקסטים בעיתונים ובמרכז המחקר הפלסטיני של אש"ף. ב-1993, לאחר חתימת הסכמי אוסלו, הוא התפטר מהוועד הפועל של אש"ף וקרא למשא ומתן עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully