וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: "הרשות וחמאס עינו ופגעו פיזית בעיתונאים ובמתנגדי שלטון"

30.8.2016 / 10:54

ארגון משמר זכויות האדם האשים את שתי הממשלות הפלסטיניות בפגיעה בזכויות אדם ובדיכוי חופש הביטוי. בעזה נעצר אדם שפרסם תמונה של אישה מחטטת בפחים, ובגדה עיתונאי עבר התעללות בחקירה. הרשות: "לא חלק מהמדיניות". בחמאס לא הגיבו

עריכה: אביב אירגז

(עצרת של אנשי חמאס ברפיח, בשבוע שעבר)

הרשות הפלסטינית וחמאס משתיקים את מתנגדיהם דרך דיכוי חופש הביטוי ופגיעה בעיתונאים ובפעילים המבקרים את המדיניות שלהם - כך מסר היום (שלישי) ארגון זכויות האדם הבינלאומי "משמר זכויות האדם".

בדוח של הארגון נטען כי הן ממשלו של אבו מאזן השולט בגדה המערבית והן שלטון חמאס ברצועת עזה "עוצר, פוגע ומעמיד לדין עיתונאים ופעילים המביעים בדרכי שלום ביקורת כלפי הרשויות". מאז השתלט חמאס על עזה ב-2007, גם הוא וגם פתח פעלו נגד כוחם האחד של השני באזורים שעליהם הם שולטים.

"הממשלות הפלסטיניות בעזה ובגדה המערב עוצרות ואפילו פוגעות פיזית בפעילים ובעיתונאים שמבקרים אותן בנושאים בעלי חשיבות ציבורית", אמר סארי באשי, האחראי על ישראל ועל השטחים הפלסטיניים בארגון.

אנשי פתח חמושים בהתקלות עם כוחות חמאס בג'בליה שבעזה, ינואר 2007. GettyImages
אנשי פתח בעימותים עם חמושי חמאס ברצועה ב-2007/GettyImages

משמר זכויות האדם אמר כי בגדה המערבית עצרו מנגנוני הביטחון פעילים ומוזיקאים ש"צחקו עליהם" או האשימו את הרשות בשחיתות בפוסטים בפייסבוק, בציורי קיר או בשירי מחאה. בעזה נעצר ואוים פעיל שביקר את חמאס בכך שלטענתו נכשל בהגנה על אדם בעל מוגבלויות, כמו גם עיתונאי שהעלה תמונה של אישה מחפשת אוכל בפח אשפה.

הארגון, שבסיסו בניו יורק, אמר כי בתקריות שכללו פגיעות פיזיות, "הפעילים והעיתונאים אמרו כי קציני הביטחון הכו אותם או בעטו בהם, מנעו מהם שינה ומזון מתאים, קילחו אותם במים קרים ואז חמים ושמו אותם בתנוחות לא נוחות במשך שעות ארוכות".

טריק אבו זייד, כתב רשת הטלוויזיה אל-אקצא המזוהה עם חמאס, סיפר כי הוא נעצר על ידי הרשות שלוש פעמים, בפעם האחרונה במרץ, והוחזק במעצר בכל פעם במשך חודש. "בשבוע הראשון החקירה הייתה ידידותית", הוא אמר. "אבל בסופו הם החלו להשתמש בשיטות עינויים פיזיות ופסיכולוגיות כדי שאודה בדברים שלא עשיתי". אבו זייד טען כי הוא הוכרח לעמוד וכי מנעו ממנו שינה במשך שלושה ימים. עוד הוא סיפר אחד החוקרים הכה אותו באיברי מינו.

ג'מאל דג'אני, דובר מטעם הרשות, אמר כי התקריות הללו הן "מבודדות" ולא משקפות את המדיניות הרשמית של הממשלה. הוא אמר כי במקרים מסוימים עיתונאים נעצרו תחת החוקים האוסרים על השמצה. בחמאס סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully