וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזיון בטקס פרסי אופיר 2016: רגב צעקה על הקהל: "יש פה הרבה גרבוזים ואורשרים"

22.9.2016 / 23:30

סערה בטקס פרסי אופיר: לאחר ששרת התרבות מירי רגב יצאה מהאולם בזמן ביצוע קטע משירו של דרוויש, היא תקפה את הנוכחים במקום שהחליטו לעזוב במחאה. "מי שנשאר הוא אפס עלוב", קרא השחקן רועי אסף לקהל

ספק 500

ערב עגום לתעשיית הקולנוע בישראל: שרת התרבות מירי רגב יצאה בעת ביצוע קטע אמנותי של המוזיקאים תאמר נפאר ויוסי צברי בטקס פרסי אופיר 2016 וגרמה לשרשרת אירועים דרמטיים. במסגרת הקטע, מאש-אפ בין השירים "אנא מיש פוליטי" של נפאר ו"תרשמירי" של יוסי צברי, ביצעו השניים קטע משירו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש "רשום אני ערבי". "לא אהיה קהל לשיריו של מחמוד דרוויש", מסרה רגב בתגובה ומאוחר יותר כתבה בפייסבוק: "כן, יצאתי באמצע שירו של מחמוד דרוויש בטקס אופיר. יש לי הרבה כבוד וסבלנות לאחר, אבל אין בי שמץ סבלנות לדרוויש ולכל מי שרוצה לחסל את עמי או מדינתי. לא אהיה קהל לשיריו". "זה גיבור תרבות שלי", אמר נפאר לוואלה! תרבות לאחר יציאתה של רגב והתייחס לדרוויש.

בנאומה בסוף הטקס חזרה רגב על ההסבר לעזיבתה וזכתה לשריקות בוז מעורבות במחיאות כפיים. רגב טענה כי אין לה בעיה עם התחלת השיר אבל היא מתנגדת לסופו שבו הדובר אומר כי הוא אוכל בשר של יהודים. במהלך נאומה של רגב עזבו את האולם כמה נוכחים, ביניהם שחקני הסרט "סופת חול". "יש פה הרבה גרבוזים ואורשרים. לא אלך עד שאגיד את דבריי. אין שום סיבה שתסתמו לי את הפה", צעקה רגב בזמן שאנשים נטשו את המקום והשחקן רועי אסף התפרץ לבמה ואף קרא לעבר הקהל: "מי שנשאר הוא אפס עלוב". השחקנית רובא בלאל עספור, סירבה לעלות לבמה כשהסרט "סופת חול" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר והכריזה כי לא תחלוק במה עם רגב בשל אמירותיה.

תאמר נפאר ויוסי צברי באופיר 2016. יותם רונן
תאמר נפאר ויוסי צברי מבצעים קטע אמנותי/יותם רונן
מהומה באופיר 2016. יותם רונן
מירי רגב נואמת בטקס פרסי אופיר/יותם רונן
מהומה באופיר 2016. יותם רונן
רועי אסף קורא לנוכחים לעזוב את המקום במחאה/יותם רונן
מהומה באופיר 2016. יותם רונן
מחאת הקהל/יותם רונן

בנוסף, העיתונאית אילנה דיין התעמתה עם רגב מעל לבמה במסגרת חלוקת אחד הפרסים. דיין התייחסה לנושא התערבות מוסדות השלטון ביצירות התרבות ורגב הגיבה לה בנאומה. "יש לי גם הרבה דברים להגיד על אילנה העיתונאית ועל העבודות שעיתונאים מדייקים בה", אמרה.

בתחילת השבוע נחשף בוואלה! תרבות כי הנהלת האקדמיה פסלה ביצוע שיר של המשורר מחמוד דרוויש על ידי הרפאר תאמר נפאר והשחקן יוסי צברי בטקס. לאחר פגישה עם השניים, הושג הסכם פשרה. מקורביה של רגב טענו כי לא ידעה על שילוב יצירתו של דרוויש בטקס אולם גורמים בהפקת הטקס הכחישו זאת בפני וואלה! תרבות.

(עדכון אחרון: 0:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully