וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכו הפרסומות לפני החדשות לחלק מפרשת השחיתות בישראל ביתנו

27.9.2016 / 0:07

פרשה 242 שולחת זרועות לתחומים שונים, בהם דקת התשדירים שלפני המהדורות בערוצים 2 ו-10. לפי החשד, איש תקשורת, שסיפק שירותי ייעוץ לחברה שקנתה זמן שידור, הבטיח לעובדים במשרד החקלאות 90 אלף שקל אם ישקיעו בפרסום

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

פרשה 242, שבמסגרתה יועמדו לדין בכפוף לשימוע שניים מבכירי מפלגת ישראל ביתנו לשעבר, שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב וסגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, וכן עוד 14 בכירים בגופים ציבוריים, עוסקת בכמה נושאים שונים. אחד מהם נוגע לדקת הפרסומות המשודרת מדי יום לפני מהדורות החדשות בערוצים 2 ו-10 ומכונה "דקה לשמונה". זמן השידור הזה נרכש בשנת 2010 על ידי חברת "גריי קונטנט", ש-85% ממנה בבעלות קבוצת הפרסום "אדלר חומסקי", והיתר בבעלות מנכ"ל "גריי קונטנט".

מי שסיפק שירותי ייעוץ לחברה שמחזיקה בדקה בעלת ההשפעה היה היחצ"ן רונן משה, שבעבר היה יועצו הצמוד של בנימין בן אליעזר. במסגרת שירותיו ל"גריי קונטנט" היה משה אחראי על איתור גופים ממשלתיים שיפרסמו ב"דקה לשמונה". משה, כך על פי החשד נגדו, פנה למשרד החקלאות שבו עבדו כיועצי תקשורת שניים מהמעורבים בפרשה, טלי קידר, חשודה בתיק, ואדם נוסף, שהעיד בפרשה, והציע להם לקנות זמן פרסום. תמורת הבטחתם לסייע לסגור את העסקה מול משרד החקלאות, סוכם לכאורה כי משה ישלם להם 90 אלף שקלים במזומן.

על פי החשד, משה נתן ליועץ התקשורת ששימש עד 30 אלף שקלים בשטרות של 200 שקלים, והוא חילק את הסכום בינו לבין קידר. מאוחר יותר העביר לו משה ככל הנראה עוד 24 אלף שקלים, וגם הם חולקו בין השניים. העד אמר במשטרה כי על משה הופעלו לחצים לשלם את 36 אלף השקלים הנותרים, אך הם לא הועברו לו.

מהחברת גריי קונטקט נמסר בתגובה לדברים כי הקשר בין החברה לבין משה התמצה במתן מעין שירותי תיווך עבורם וכי לא היה לה כל קשר לפעולות שנקט מול גורמים במשרד החקלאות על מנת לקשר בין המשרד לבין החברה וכי היא כלל לא הייתה ואינה חשודה בפרשה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חוליות טרור על אופנועים: כך תיראה המערכה הבאה מול חמאס
"קלינטון צריכה לרדת אל העם, טראמפ - להתרכז": כל העצות לעימות
עשרות הרוגים ומיליונים מנותקים ממים: ההרס בחאלב במספרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשוד שהבטיח 90 אלף שקלים לעובדי משרד החקלאות בעבור סיוע מצדם. משה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום החליטו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, כי יש תשתית ראייתית להעמיד לדין את שר התיירות לשעבר מיסז'ניקוב, סגנית שר הפנים ומזכ"לית מפלגת ישראל ביתנו לשעבר קירשנבאום, ועוד 14 בכירים בגופים ציבוריים, זאת בכפוף לשימוע. על פי הודעת הפרקליטות, השר וסגנית השר לשעבר עשויים לעמוד לדין בגין עבירות שחיתות.

בהתאם לכך הודיעה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבאי כוחם של 16 חשודים בפרשה 242 כי נשקלת העמדתם לדין בגין עבירות שונות, בכפוף לשימוע שייערך להם. מיסז'ניקוב חשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, החזקה ושימוש בקוקאין ושיבוש מהלכי משפט. קירשנבאום חשודה בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין הבכירים הנוספים שעשויים לעמוד לדין בפרשה נמצאים מנהל אגף הארגון של מפלגת ישראל ביתנו דוד גודובסקי, מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר רמי כהן ורעייתו בתיה כהן, ראש המועצה האזורית תמר דב ליבינוף, יו"ר עמותת איילים מתן דהן וסגנו דני גליקסברג ואחרים. החקירה נוהלה על ידי יחידה 433 במשטרה שנאבקת בתופעות השחיתות הציבורית. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה ציינו כי "חקירה זו היתה החקירה המשמעותית האחרונה אותה הוביל תנ"צ אפרים ברכה, בכישרון הרב שאפיין אותו".

(עדכון ראשון: 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully