וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: בשבוע הבא סגירת התאגיד תעלה להצבעה בישיבת הממשלה

30.10.2016 / 15:25

לאחר דיון קצר עם פורום ראשי הקואליציה, ששר האוצר כחלון נעדר ממנו בהפגנתיות, הודיע ראש הממשלה כי בישיבת הממשלה הבאה תעלה לאישור הצעת החוק של יו"ר הקואליציה בנושא פירוק התאגיד. גורם בסביבת נתניהו: "הוא נחוש להוציא את המהלך לפועל"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(דוד ביטן בריאיון לוואלה! NEWS על תאגיד השידור הציבורי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון), לאחר דיון קצר בישיבת ראשי הקואליציה כי הצעת החוק בנושא סגירת תאגיד השידור הציבורי תעלה לדיון והצבעה בישיבת הממשלה בשבוע הבא. זאת, למרות ההתנגדות הנחרצת של שר האוצר משה כחלון, שנעדר בהפגנתיות מהישיבה היום, כמו גם התנגדותם של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

גורם בסביבת נתניהו הבהיר היום כי "הוא נחוש לסגור את תאגיד השידור הציבורי". גורם פוליטי בכיר אמר מוקדם יותר היום לוואלה! NEWS כי "מדובר במשימה לא פחות חשובה עבורו מהגרעין האיראני, אפילו יותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. אוקטובר 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
נחוש לסגור את התאגיד. נתניהו/פול צלמים, אוהד צויגנברג

בסביבת כחלון מסרו היום כי הסיבה הרשמית להיעדרותו של השר, שלא הגיע גם לישיבת הממשלה הבוקר, היא כי על סדר יומה של הממשלה לא היו נושאים הקשורים לתחומי משרדו. עם זאת, גורמים פוליטיים אמרו כי הסיבה האמיתית שכחלון בחר להיעדר מהישיבה היא המחלוקת בעניין עתיד השידור הציבורי וההתקפות הקשות מכיוון יו"ר הקואליציה דוד ביטן על השר והמתנגדים לפירוק התאגיד.

במשרד האוצר צפויים להציג בימים הקרובים מסמך כלכלי מפורט, שיראה כי התחשיבים הכלכליים שבבסיס הצעת החוק של ביטן אינם נכונים. נתניהו, לפי מקורביו, "נחוש" לסגור אותו, בעוד כחלון הבהיר בסוף השבוע כי הוא מתנגד לכך.

שר האוצר משה כחלון, סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
כחלון/נועם מושקוביץ

במהלך סוף השבוע התחדדה ההתנגדות הקואליציונית למהלך שמקדם יו"ר הקואליציה דוד ביטן. כחלון, בנט ודרעי הודיעו כי הוא מתנגד לסגירת התאגיד. מנגד, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן הצהיר בשבוע שעבר כי יתמוך במהלכים של נתניהו, לאור ההסכמים הקואליציונים, ואילו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טרם הביע עמדה בנושא.

לפי סעיף בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הרכבת הממשלה, כל השותפות בקואליציה מחויבות לתמוך בכל רפורמה בתחום התקשורת שתצביע בממשלה. ואולם, סעיף בהסכם עם כולנו קובע כי לשר האוצר יש זכות וטו על כל מהלך שעלותו מעל לעשרה מיליון שקלים. כחלון הבהיר כי הסיבה להתנגדותו נובעת משיקולי תקציב, והמסמך שהאוצר יציג צפוי לחזק את הטיעון הכלכלי ולהצביע על פער של כמה מאות מיליוני שקלים בין המשך הקמת התאגיד כמתוכנן לבין ההצעה לסגירת התאגיד והמשך פעולת רשות השידור. יו"ר סיעת כולנו, רועי פולקמן, אף הבהיר בסוף השבוע כי מדובר ב"קו אדום מבחינתה של כולנו".

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully