וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב הגישה תביעת לשון הרע נגד רון קופמן: "הכפשה סדרתית"

20.11.2016 / 15:28

האדומים תובעים את עיתונאי הספורט, רדיו ללא הפסקה וערוץ הספורט ב-300 אלף שקל בגין התבטאויותיו נגד אוהדי הקבוצה ("אסור להגיע לדרייב אין, המקום משוקץ, זה כמו מעבדה של מנגלה")

one

הפועל תל אביב הגישה היום (ראשון) לבית המשפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע נגד העיתונאי רון קופמן בדרישה שיתנצל, וכן יפצה את הקבוצה ב-300 אלף שקלים, בעקבות דברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר המפגש מול הפועל חולון בעונה שעברה. בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין טל שפירא, מירב בר-זיק וחיים יצחקי, טוענת הפועל כי קופמן השתמש בתוכניות הספורט השונות בהם עובד, וכן בחשבון הטוויטר שלו כדי להשוות את המועדון ואוהדיו לפושעי מלחמה נאצים. כמו כן תובעים האדומים את הפלטפורמות בהן קופמן משמיע את דבריו - רדיו ללא הפסקה, בה משתתף בתוכנית ספורט יומית, וכן ערוץ הספורט, בה משמש כחבר פאנל ב"יציע העיתונות".

בתביעה נטען שלאחר משחק בין הפועל תל אביב להפועל חולון בעונה שעברה כתב קופמן בטוויטר כי "המפגן בין טינופות חולון לסירחונות תל אביב, היה עימות בין ניאו-פשיסטים באדום לתומכי הצל בסגול. שוטרים פחדנים, שהיו חייבים לפרק 200 אוהדים ועוד משקיף פחדן כמו משה ביטון, שהיה חייב להפסיק את וועידת הפסגה הנאצית הזאת, אבל פחד מעצמו. התגובות של שני המועדונים, התבססו על משנתו של גבלס".

הפרשן רון קופמן. ניב אהרונסון
בהפועל תל אביב לא שוכחים. קופמן/ניב אהרונסון

לאחר מספר ימים חיזק את דבריו ביציע העיתונות בערוץ הספורט ואמר: "מבחינתי זה היה מפגש בין הניאו-פשיטים של תל אביב ושל הפועל, לא כולם, אלא שהשתתפו בתגרה, לבין תומכי הצל מחולון. התגובות מזכירות משטרים אפלים באותן תגובות של שר התעמולה".

עוד נטען בתביעה כי בדצמבר 2015 התבטא קופמן ברדיו ללא הפסקה כי "אסור להגיע לדרייב אין, המקום משוקץ... מבחינתי זה כמו מעבדה של מנגלה... תבינו, האוהדים חלאות. האוהדים חלאות".

"אמירות בוטות, פרועות ומשולחות רסן אלו, וההשוואה לפושעי המלחמה הנאציים גבלס ומנגלה, שאזכור שמם בלבד, גורם לחלחלה בקרב רוב רובם של אזרחי מדינת ישראלי (בוודאי אלו שהם ניצולי שואה) - נאמרו ונכתבו בכוונת מכוון, כחלק ממסע הכפשה סדרתי שמנהל הנתבע אשר מטרתו להשפיל את התובעת, לגמד את פועלה והישגיה הרבים ולבזותה בעייני הציבור בכלל וציבור אוהדי הספורט בפרט".

עורכי דינם של האדומים טוענים כי פנו מספר פעמים לקופמן על מנת שיחדול בו מהתבאטויתיו: "משך תקופה ארוכה, מצאה לנכון התובעת להבליג על אמירותיו הבוטות של קופמן כלפיה, אך משראתה כי ההשמצות משולחות הרסן והפוגעניות מצד קופמן אינן פוסקות, פנתה התובעת אל הנתבעים במכתב בו נדרשו הנתבעים להתנצל בפני התובעת, להסיר כל פרסום פוגעני נגד התובעת ולפצותה בגין אמירות בוטות אלו".

בכתב התביעה חושפים עורכי הדין מכתב שקיבלו מרדיו ללא הפסקה בו טוענים כי "הפרסומים הרלוונטיים אליה התייחסו להתנהגות אוהדי קבוצת הפועל, המהווים ציבור שאינו תגיד, ולא למועדון הפועל עצמו. עוד התיימרה הנתבעת לטעון, כי עומדת לה הגנת השידור החי וכן הגנות הנוגעות להבעת דעה ולאמת בעניין ציבורי, וכי לא הוכח שהפרסום נעשה "בכוונה" לפגוע בתובעת".

בעילת התביעה כותבים נציגי הפועל: "הפרסומים החוזרים ונשנים, תוך שימוש באמירות מכפישות פרועות ומשולחות כל רסן, נועדו לעורר סנסציה וממילא להעצים את הפגיעה בתובעת. הפרסומים התכופים, היקפם ותוכנם הפוגעני, מלמדים על מסע הכפשה סדרתי ומכוון, שנועד לפגוע בכוונת תחילה בשמה הטוב של התובעת, לעשותה למטרה לשנאה ולבוז בעיני הציבור בכלל וציבור אוהדי הספורט בפרט, ובכלל זה לגמד את פועלה והישגיה הרבים".

רון קופמן מסר בתגובה: "לא הגיע אליי שום כתב תביעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אוהדי הפועל תל אביב. מגד גוזני
"מדובר במסע הכפשה סדרתי". אוהדי הפועל תל אביב/מגד גוזני
  • עוד באותו נושא:
  • רון קופמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully