וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת CNN ניהלה דיון על "האם יהודים הם אנשים?" - וחוללה סערה

22.11.2016 / 10:18

עיתונאים וגולשים הביעו זעם על ריאיון במהלכו ניהל המנחה ג'ים סקוטו דיון בעקבות ציוץ אנטישמי של מנהיג ימין קיצוני. על אף שהדוברים התנערו מהאמירות, הם הסבירו שהנשיא טראמפ לא יכול להתכחש לאנשים מהקואליציה שלו. מאוחר יותר התנצלה הרשת

ארה"ב ממשיכה לסעור סביב בחירתו לנשיאות של דונלד טראמפ. בשבועיים שחלפו מאז גבר על הילרי קלינטון והוכתר לתפקיד הנשיא המיועד, גברו גילויי השנאה, הגזענות והאנטישמיות ברחבי ארה"ב. מספר התקריות האלימות נמצא בעלייה, ושיא חדש נרשם אמש כש-200 פעילי תנועת הימין "אלט רייט" קראו קריאות אנטישמיות, הצדיעו במועל יד והתכנסו לדון בעתידה של התנועה.

ריצ'רד ספנסר, ממנהיגי התנועה ומנהל צוות החשיבה הקיצוני The National Policy Institute", הביע במהלך האירוע תמיכה בדונלד טראמפ. זמן קצר לאחר מכן צייץ בטוויטר: "עולה השאלה אם האנשים האלה (יהודים) הם בכלל אנשים, או לחלופין גלמים נטולי נשמה".

בצעד חריג ומוזר, החליטה רשת CNN להציג את הציוץ ולאחר מכן לנהל עליו דיון. תחת הכותרת "מייסד 'אלט רייט' מפקפק בהיותם של יהודים אנשים', ניהל המנחה ג'ים סקוטו שיחה עם צמד עיתונאים (רבקה ברג מ-Real Politics ומאט וייסר מהבוסטון גלוב) במסגרת התוכנית "The Lead", שאמנם שללה את האמירות הגזעניות, אך גם העלתה את הטענה שהנשיא טראמפ נמנע מלגנות אותה כדי "לא להעניק משקל אמיתי למסרים".

"חלק מהעניין הוא גם שיקולים קואליציוניים", הסבירה ברג, "האם האם הקימו את התנועה הזאת כי הם היו זקוקים לאנשים האלה בדיוק, רק כדי להתכחש להם עכשיו?".

זמן קצר לאחר סיום התוכניות, הפך הקטע לדיון סוער על ידי עיתונאים וגולשים רבים ברשתות החברתיות, שהביעו זעם על עצם הדיון בשאלה והעלו הצעות סרקסטיות כמו החזרת סגמנט בדיקת העובדות שהפעילה הרשת במהלך הבחירות, כדי לוודא אחת ולתמיד האם היהודים הם אכן אנשים.

בהמשך, רשת CNN והמגיש ג'ייק טאפר התנצלו הערב (שלישי) על הכתובית. בהודעת הרשת נכתב כי הכותרת "בלתי מתקבלת". המגיש טאפר, שבדרך כלל מגיש את התוכנית ונמצא בחופש השבוע, צייץ בטוויטר כי "הזדעזע" כשנוכח לדעת שכך הופיעה על המרקע במהלך השידור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

(עדכון אחרון: 21:49)

  • עוד באותו נושא:
  • cnn
  • יהודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully