וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין חשמל? לרשות השידור זה לא מפריע לתבוע תשלומי אגרה

הכפר עין חוד לא הוכר על ידי המדינה עד 2005 - ורק אז התחיל תהליך חיבור בתיו לרשת החשמל. עובדה זאת לא הפריעה לרשות השידור לעקל חשבונות בנק של תושבים בכפר בדרישה לתשלומי אגרת הטלוויזיה

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
רשות השידור/ראובן קסטרו

עשרות תושבים בכפר הערבי הקטן "עין חוד" באזור הכרמל קיבלו בימים האחרונים התראות לפני עיקולים על חובות עבר של גביית אגרת טלויזיה מרשות השידור. אלא שהדרישות מוגשות על תקופה שבה חלק מהכפר עדיין לא חובר לחשמל על ידי המדינה, ובהתאם גם לא היו בו טלוויזיות.

עד לשנת 2005 הכפר לא הוכר על ידי ממשלת ישראל, ורק אז החל תהליך חיבור בתי הכפר לחשמל ולתשתיות נוספות. התושבים מעידים שעד היום כמחצית מהבתים בכפר עדיין לא חוברו לחשמל.

"יום אחד אני מגלה שיש עיכול על חשבון הבנק שלי על סך 4,000 שקלים ואני לא מבין על מה - לא קיבלתי שום מכתב התראה", מספר מובארק, תושב הכפר ובעלי מסעדה במקום. "אני בן 64, מתגורר עם אמא שלי. עד לפני שנה לא הייתה לי בכלל טלויזיה. אז על מה אני אמור לשלם?"

מובארק מספר כי שלח מכתב לרשות השידור בניסיון להעמיד את הרשות על טעותה אולם לא קיבל מענה. לפי העדויות, תושבים אחרים נאלצו לשלם את האגרה האבסורדית על מנת לבטל את העיקולים האגרסיביים על רכושם. "יש פה אנשים שאין להם מה לאכול והם עדיין חיים בלי חשמל, וגם הם קיבלו את הדרישה לתשלום", מוסיף מובארק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אישור התקנת מונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרישת התשלום מאותה משפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר במצב אבסורדי לחלוטין, רשות השידור שנמצאת רגע לפני פירוק, מנסה לגבות כספים איפה שהיא רק יכולה להצליח, וחבל שהיא עושה את זה על גבם של החלשים", אומר עו"ד אילן יונש ממשרד חי בר-אל אילן יונש ושות', המייצג את תושבי הכפר. "לא יכול להיות שיגבו אגרת טלויזיה מישוב שהמדינה לא סיפקה לו את התנאים להשתמש בה ככל האזרחים. מדובר כאן באטימות של המערכת שבה יד ימין לא יודעת מה נעשה ביד שמאל, ואם נצטרך לנהל הליך משפטי בעניין הזה".

דוגמא לאבסורד נראית בבירור במסמכים שהגיעו לידי וואלה! עסקים. מחד אישור של חברת החשמל על התקנת מונה בבבית אחת המשפחות בכפר בשנת 2014, ומאידך הדרישה של רשות השידור מאותה משפחה לשלם אגרת טלויזיה החל משנת 2008.

מרשות השידור (בפירוק) נמסר בתגובה כי "עפ"י הנתונים שברשותה כל החייבים בכפר עין חוד החזיקו במקלט טלוויזיה בתקופות החוב. למיטב ידיעתה של רשות השידור חיבור הכפר לרשת החשמל בוצע כבר בשנת 2006. פעולות האכיפה המבוצעות על ידי רשות השידור מבוצעות רק לאחר שנשלחו לחייבים לפחות 4 מכתבי דרישה מתוכם לפחות מכתב אחד בדואר רשום. רשות השידור לא נוקטת בהליכי גבייה כנגד חייבים שפנו להסדיר את החוב או הגישו ערר על החוב וזאת עד לברור הערר. ככל שתהיה פניה קונקרטית לרשות השידור (בפירוק), היא תטופל מידית. ראוי לציין כי למרות הפירוק הרשות מטפלת באלפי פניות, כאשר ממוצע הזמן לסיום טיפול הוא ארבעה ימי עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully