וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת נתניהו-מוזס: השר יריב לוין מסר עדות במשרדי יאח"ה

11.1.2017 / 15:33

שר התיירות אינו חשוד בפרשה 2000, אולם הוא הגיע למשטרה למסור עדות בפרשה, שעניינה הקשר בין ראש הממשלה למו"ל "ידיעות אחרונות". השר כחלון, הבוקר: "לצערי, כשהייתי שר התקשורת, נוני מוזס לא פנה אליי"

צילום: כנס חיפה למנהיגות, עריכה: שמירת גולדשטיין

שר התיירות יריב לוין מסר היום (רביעי) עדות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלוד, בנוגע לפרשה 2000, שעניינה הקשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. עדותו של לוין הייתה עדות פתוחה, כלומר הוא לא חשוד בפרשה ואין נגדו חקירה. בתקופה הרלוונטית לאירועים, ב-2014, לוין היה יו"ר ועדת הכנסת, ובמשטרה מבקשים לבדוק אם באותה תקופה נתניהו פנה אליו לקידום חקיקה בנושא ישראל היום.

מוקדם יותר היום התייחס שר האוצר משה כחלון לראשונה, בכנס חיפה למנהיגות, לחקירות ראש הממשלה. "אני מקבל מתנות רק בחתונה", אמר כחלון למראיין אלי לוי, בהתייחסות לפרשה 1000, שבמסגרתה עלה חשד לקבלת טובות הנאה מאיש העסקים ארנון מילצ'ן, בין היתר בדמות סיגרים יקרים. כחלון הוסיף: "כל אחד וסגנון החיים שלו. אני לא מעשן, גם לא מרלבורו. אני לא אעשן סיגרים, זה קודם כל מסריח".

עוד בוואלה! NEWS:
השר כחלון על חקירות נתניהו: "אני מקבל מתנות רק בחתונה"
"מוזס לנתניהו: 'אם נסכים על חוק 'ישראל היום', אעשה הכול שתישאר רה"מ'"
חקירת נתניהו: החשד לטובות הנאה עשוי לכלול עבירה של העלמת מס

מליאת הכנסת שולחן הממשלה. נועם מושקוביץ
לוין ונתניהו במליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

בנוגע לפרשה 2000, במסגרתה נחשף לכאורה קשר בעייתי בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות", אמר כחלון: "יש לנתק את אנשי התקשורת מהמדינה. מעולה לא היה את הדבר הזה". לדברי שר האוצר, "אני לא מתעסק בפוליטיקה כרגע. לצערי, כשהייתי שר התקשורת, נוני מוזס לא פנה אליי. הייתי שר תקשורת, יזמתי רפורמה, חשבתי שמדינת ישראל צריכה להתנתק מהתקשורת".

אמש נחשף בחדשות 2 ובעיתון "הארץ" כי מוזס אמר לכאורה בפגישה עם ראש הממשלה בשנת 2014 כי "אם אני ואתה נסכים על חוק, אני אעשה כל מה שאני יכול כדי שתהיה פה כמה זמן שתרצה. אני מסתכל לך בעיניים ואומר לך את זה בצורה הברורה ביותר". מהפרטים החדשים בנוגע לפרשה שבמרכזה הקשר בין נתניהו למוזס, עולה כי המו"ל הציע סיקור חיובי לראש הממשלה, תמורת חקיקה שתחייב את החינמון "ישראל היום", בבעלותו של מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, להימכר בתשלום.

יתרה מכך, ב"הארץ" דווח כי מוזס הציע לראש הממשלה למנות עיתונאים מטעמו לכלי התקשורת של קבוצת "ידיעות אחרונות". על פי הדיווחים, נתניהו – שהיה לכאורה זה שיזם את שורת המפגשים בין השניים במהלך שנת 2014 – הגיב באופן חיובי להצעה, והתחייב לקדם את השלמת העסקה לאחר סיומה של מערכת הבחירות האחרונה, בתחילת שנת 2015. עם זאת, ההסכם בין השניים לא יצא לפועל לבסוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נוני מוזס. ברני ארדוב
מוזס/ברני ארדוב

שלשום פורסם בחדשות 2 כי בידי המשטרה נמצאות לפחות שתי הקלטות של שתי פגישות שונות שקיימו נתניהו ומוזס בלשכת ראש הממשלה בירושלים. אורכן של שתי ההקלטות שבידי המשטרה הוא כשעה כל אחת. אחת הפגישות התקיימה לפני פיזור הכנסת ב-1 בדצמבר 2014 ואילו השנייה התקיימה מיד אחרי פיזור הכנסת. מוזס נחקר בנושא ביום רביעי שעבר במשך כמה שעות וכך גם למחרת, ביום חמישי שעבר.

עד כה הקפיד נתניהו להרחיק את עצמו מקשר ל"ישראל היום" מאחר שהדבר מהווה טובת הנאה. ואולם, ברגע שנתניהו הוקלט במהלך משא ומתן כזה עם מוזס, שלא ברור כמה פעיל היה החלק שנטל בו, יהיה לו מאוד קשה להגיד שהיומון הממומן על ידי מקורבו שלדון אדלסון פועל כמערכת עיתונאית עצמאית ושאין לו השפעה עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully