וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת נתניהו-מוזס: כל יוזמי חוק "ישראל היום" יזומנו למסור עדות

תשעה חברי כנסת עמדו מאחורי החוק שטלטל את המערכת הפוליטית בסוף 2014 ועומד במרכזו של "תיק 2000". אחת מהם היא שרת המשפטים איילת שקד. ח"כ כבל, גם הוא מיוזמי החוק, זומן השבוע למסור עדות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה מתכוונים לזמן בימים הקרובים לחקירה את כל תשעת יוזמי הצעת חוק "ישראל היום", שבמרכז פרשת מוזס-נתניהו, המכונה גם "תיק 2000". הבכירה מבין התשעה היא שרת המשפטים איילת שקד. עד כה זומן רק אחד מיוזמי החוק, חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני), למסור עדות בפני החוקרים.

בחקירתם מתכוונים השוטרים למצוא ראיות שיוכיחו או יפריכו את החשד שלפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל לרכך או לשנות את חוק "ישראל היום" בעקבות סיכומו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס. אם יצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית כזו, נתניהו עשוי להיות מואשם בקבלת שוחד ובהפרת אמונים.

בשיחה עם וואלה! NEWS טענו מרבית יוזמי החוק, למעט כבל, כי לא זומנו עדיין למסור עדות והכחישו כי מסרו עד כה עדות. יוזמי החוק הם שקד, ח"כ אילן גילאון (מרצ), ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), ח"כ לשעבר אריאל אטיאס (ש"ס), ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), סגן יושב ראש הכנסת ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), סגן שר במשרד האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) וח"כ רוברט אילטוב, יו"ר סיעת ישראל ביתנו.

לקריאה נוספת:
שרה נתניהו נתנה עדות בפרשת המתנות; ח"כ כבל העיד בתיק מוזס
"נתניהו אמר למוזס: 'אם תכתוש אותי בבחירות – אטפל בך'"
פרשת נתניהו-מוזס: השר יריב לוין מסר עדות במשרדי יאח"ה

יוזמי הצעת חוק "ישראל היום". איילת שקד אילן גילאון איתן כבל אלעזר שטרן אריאל אטיאס יואל רזבוזוב יצחק וקנין יצחק כהן רוברט אילטוב, עיבוד תמונה
בשורה העליונה משמאל: שקד, גילאון כבל; בשורה האמצעית: שטרן, אטיאס, רזבוזוב; בשורה התחתונה: וקנין, כהן ואילטוב/עיבוד תמונה, איילת שקד אילן גילאון איתן כבל אלעזר שטרן אריאל אטיאס יואל רזבוזוב יצחק וקנין יצחק כהן רוברט אילטוב

בחקירתו השבוע נשאל כבל על החוק שנועד להגביל את הפצת החינמון ואמר כי לא ידע על שיחות שהתקיימו בין ראש הממשלה למו"ל "ידיעות אחרונות". חוקרי יאח"ה צפויים לגבות עדויות בהמשך החקירה גם משישה בכירים בעיתון "ישראל היום".

במסגרת החקירה, נבחנת האפשרות כי ראש הממשלה פעל לקידום המתווה שנרקם בינו לבין מוזס: סיקור חיובי לנתניהו תמורת חקיקה שתחייב את "ישראל היום" להימכר בתשלום. לשם כך מתושאלים ח"כים שהיו מעורבים בקידום "חוק ישראל היום"; בכירים בחינמון שנמצא בבעלות פטרונו של ראש הממשלה, המיליארדר שלדון אדלסון; ואנשים שהיו בסביבתו הקרובה של נתניהו. אם אכן יתברר כי האחרון פעל לקידום הדיל, יגובש החשד לקבלת שוחד - גם אם המהלכים לא מומשו בפועל.

אתמול העיד בפרשת מוזס-נתניהו שר התיירות יריב לוין, ששימש אז יו"ר ועדת הכנסת. חוקרי יאח"ה בודקים אם בתקופה הרלוונטית לאירועים הנחקרים, במהלך שנת 2014, פנה ראש הממשלה לשר במטרה שיסייע לו לקידום חקיקה בנושא "ישראל היום". לוין מסר עדות פתוחה והוא אינו חשוד בפרשה.

בנובמבר 2014 עברה הצעת חוק "ישראל היום" בקריאה טרומית בכנסת ברוב של 43 ח"כים מול 23 מתנגדים. ההצעה עברה לאחר מכן לוועדת הכנסת והוקפאה בשל פיזור הכנסת. בחוק תמכו בין היתר שר החוץ דאז אביגדור ליברמן, שרת המשפטים ציפי לבני, ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, השר אורי אריאל ויו"ר הסיעה שקד נעדרו מההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully