וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן מנע מכתבי CNN וניו יורק טיימס להיכנס לתדרוך

25.2.2017 / 0:22

עיתונאים מכמה כלי תקשורת לא הורשו להיכנס לתדרוך לא מצולם, שנועד לפי מארגניו לאפשר "ייצוג לכולם". נציגי ארגוני תקשורת שמרניים הורשו להיכנס וכתבים אחרים החרימו את התדרוך במחאה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

עיתונאים מ-CNN, ניו יורק טיימס, לוס אנג'לס טיימס ואתר פוליטיקו לא הורשו להיכנס לתדרוך לא מצולם בבית הלבן – כך דווח אמש (שישי) ב-CNN. בהצהרה קצרה שהודיעה על האירוע, דוברת הממשל שרה סנדרס אמרה כי הבית הלבן "ארגן את התדרוך כדי שכולם יוכלו להיות מיוצגים ולקבל עדכון". במחאה, נציגי סוכנות הידיעות אי-פי ומגזין "טיים" החרימו את התדרוך ונשארו מחוץ לחדר.

התדרוך שאליו לא הורשו הנציגים להיכנס אמור להיות אירוע רשמי פחות ממסיבות עיתונאים בפורמט של שאלות ותשובות, הנערכות לעתים קרובות בבית הלבן. הוא אורגן בידי דובר הבית הלבן שון ספייסר. ארבע מרשתות הטלוויזיה המרכזיות בארצות הברית, ובהן NBC, ABC, CBS ו"פוקס ניוז" הורשו להיכנס, וכן ארגוני תקשורת שמרניים נוספים, כמו "ברייטברט", הוושינגטון טיימס ורשת החדשות "וואן אמריקה ניוז".

איגוד כתבי הבית הלבן גינה את המהלך ומסר: "אנו מוחים בתקיפות נגד האופן שבו התדרוך היום מתנהל בבית הלבן. אנחנו מעודדים את הארגונים שהורשו להיכנס לשתף את המידע עם גופים אחרים שלא הורשו להיכנס. המועצה תדון במהלך עם צוות הבית הלבן".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "הבית הלבן ביקש מה-FBI להפריך דיווחים על מגעים עם רוסיה"
שבדיה מפריכה את טענות טראמפ: אין עלייה בפשיעה בקרב מהגרים
החיבוק של נתניהו לטראמפ מבהיר ליהודי ארה"ב כמה ישראל רחוקה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בכנס השמרני CPAC  בוושינגטון. 24 בפברואר 2017. רויטרס
"הם אויבי העם". טראמפ נואם בכנס השמרני CPAC, הערב/רויטרס

בהצהרה נפרדת, הגיב העורך ראשי של הניו יורק טיימס, דין בקט, שמסר כי "שום דבר כזה לא קרה מעולם בארצות הברית בהיסטוריה הארוכה שלנו, שבה סיקרנו ממשלים רבים של מפלגות שונות. אנחנו מגנים את הוצאתו של הניו יורק טיימס מהתדריך. גישה מלאה של אמצעי התקשורת לממשל שקוף היא, באופן ברור, עניין לאומי קריטי".

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו תקף הלילה הנשיא דונלד טראמפ את התקשורת פעם נוספת: "תקשורת החדשות המזויפות לא מספרת את האמת ביודעין. זוהי סכנה גדולה לארצנו. "ניו יורק טיימס" הכושל הפך לבדיחה, וכמותו גם רשת CNN".

שעות ספורות לפני התקרית התייחס טראמפ לגופי התקשורת במהלך נאומו בכנס השמרני CPAC שנערך בוושינגטון, וכינה אותם "אויבי העם". "הם אויבי העם משום שאין להם מקורות", אמר, והוסיף כי "הם פשוט ממציאים מקורות כשאין להם אותם. אסור להרשות לכתבים להשתמש במקורות אנונימיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שון ספייסר דובר הבית הלבן בתדרוך ראשון לכתבים , 23 בינואר 2017. AP
ארגן את תדרוך העיתונאים שאליו לא הורשו להיכנס חלק מהכתבים. ספייסר/AP

בדבריו התייחס טראמפ ספציפית לרשת CNN, ואף כינה אותה "רשת החדשות של קלינטון" לפי ראשי התיבות באנגלית. "הם טעו, אולי הם פשוט גרועים בעריכת סקרים. תסתכלו גם על CBS, ABC ו-NBC, צריך להילחם בזה, הם מאוד לא הוגנים", אמר.

לדבריו, "הם אומרים שאנחנו לא יכולים לבקר את התקשורת בגלל התיקון הראשון לחוקה (חופש הביטוי - ע"נ). אני אוהב את התיקון הזה, מי אוהב את זה יותר ממני? זה נותן לנו את הזכות להביע את דעתנו, ולבקר את החדשות המזויפות. זה לא מייצג את העם, ואנחנו נעשה משהו בנוגע לגבי זה". לבסוף, עקץ: "יש תור בכניסה שאורכו שישה רחובות. אני מספר לכם את זה כי לא תקראו על זה בחדשות".

(עדכון ראשון: 22:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully