וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה הפשרה בתאגיד: חטיבת החדשות בתאגיד תפורק

נתניהו וכחלון סיכמו על הקמת התאגיד ללא חטיבת החדשות. מאות העובדים שכבר החלו לעבוד תחת חטיבת החדשות של התאגיד יפוטרו, וחלקם הקטן ייקלטו מחדש. לא ידוע מתי תוקם חטיבת החדשות העצמאית. חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הגיעו היום (חמישי) למתווה פשרה המסיים את משבר תאגיד השידור הציבורי. בבסיס ההסכמות בין הצדדים יוקם תאגיד נפרד לחדשות ולאקטואליה במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים, אולם לא ידוע מתי יעלה לאוויר. חטיבת החדשות הנוכחית של התאגיד, שמונה כיום מאות עובדים וכבר החלה לפעול, תפורק, ובינתיים רשות השידור היא שתמשיך לשדר את החדשות. חוק הפיקוח על התקשורת, שקידם נתניהו, יוקפא.

לפי המתווה, ראשי התאגיד, גיל עומר ואלדד קובלנץ, יישארו בתפקידם. הסדרי בחירת הנהלתו של התאגיד והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד "כאן". המשמעות היא שעומר וקובלנץ לא יהיו אחראים על החדשות.

בנוגע לעובדי רשות השידור שלא ייקלטו בתאגיד ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו, נקבע כי משרד האוצר יגבש להם הסדרי פרישה. במסגרת פשרה זו ישמרו מסגרות התקציב.

לקריאה נוספת:
דילמת האסיר של כחלון: האופציות שעומדות בפני שר האוצר במשבר התאגיד
הרצוג ליועמ"ש: "אם נתניהו ימשיך להתעסק בתאגיד - אעתור לבג"ץ"
יעלון על צעדי נתניהו נגד התאגיד: "עד כדי כך אתה חלש?"

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
הושגה פשרה במשבר התאגיד. נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

ההסדר, שגובש על ידי מנכ"לי משרדי האוצר והתקשורת, שי באב"ד ומומו פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי, קיבל את אישורו את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הנגבי, ממלא מקום שר התקשורת, שוהה בחו"ל אך עודכן בפרטי המתווה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, אמר כי מדובר בפשרה הוגנת שמשקפת את דרישותיהם של שני הצדדים. "מחלקת האקטואליה של השידור הציבורי שממומן מכספי הציבור תורכב ברובה מעובדי רשות השידור. מדובר במתווה ששני הצדדים יכולים לחיות איתו, דבר שימנע בחירות ויבטיח המשך קיום קואליציה טובה לטובת המדינה. טוב לליכוד, טוב לכולנו, טוב לתקשורת, ובעיקר טוב לעם ישראל".

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור תומך בכחלון בעימות מול נתניהו

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלוקת בין השניים בנוגע לתאגיד התגלעה בשבוע שעבר. נתניהו התעקש לדחות את עליית התאגיד לאוויר ולהגביר את הפיקוח עליו, בעוד כחלון, שנקלע למשבר ולנושא שאינו בראש מעייניו, ביקש לעמוד בהתחייבות הממשלתית בעיקר לאור העלויות הכספיות הכרוכות בשינויים שדרש ראש הממשלה.

נתניהו איים בימים האחרונים כי אם לא יתקבלו דרישותיו הוא לא יהסס ללכת לבחירות. ואולם, מהר מאוד הבהירו לו שותפיו הקואליציוניים, לרבות עמיתיו למפלגה, כי מדובר במהלך מיותר וכי ניתן לפתור את המשבר גם מבלי ללכת לקלפי.

מאז פרץ הוויכוח נועדו השניים חמש פעמים, אך לא הגיעו להסכמות. מלבד היוקרה הפוליטית התלוו לסוגיה הנפיצה מחלוקות משפטיות, וגם מנדלבליט נדרש לנושא.

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully