וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת עשויה לספוג קנס גבוה בחשד להטעיית צופי "האח הגדול"

3.4.2017 / 14:00

בעקבות חשיפת וואלה! תרבות, הרשות השנייה שוקלת לפתוח בהליך הפרה נגד זכיינית "האח הגדול" קשת, מחשש להטעיית הצופים, לאחר שמשתתפת דתייה נאלצה לאכול תולעת בטענה שהיא כשרה. מהפקת התוכנית נמסר: "עניין הכשרות נבדק עם עמותת 'כושרות' ומספר רבנים נוספים"

אורנה דנינו. שוקה כהן
אכלה תולעת לא כשרה? אורנה דנינו/שוקה כהן

דיירי "האח הגדול" עומדים שוב בעיצומה של מיני שערוריה תקשורתית, על אף שעזבו את הבית כבר בשבוע שעבר. במסגרת המשימה "ארוחה משמיים", שהתרחשה לפני מספר שבועות, הוטל על המשתתפים לשתות משקה אלכוהולי (מסקל) ובו תולעת. אורנה דנינו, משתתפת דתיה בתוכנית, אכלה את התולעת לאחר שנאמר לה שמדובר בתולעת כשרה: "זו תולעת קמח והיא כשרה". הפרשה נחשפה על ידי הבלוג של יהושע בריינר שליווה את פרקי האח הגדול בוואלה! תרבות.

הצופים הספקניים שחזו במשתתפת אוכלת את השרץ, פנו במהרה לרשות השנייה בטענה שאין כזה דבר תולעת כשרה. זכיינית התכנית, קשת, מיהרה לגונן על המהלך מול הרשות השנייה, בטענה שהיא נועצה בעמותת "כושרות" וקיבלה אישור הילכתי לאכול את התולעת: "גורמים בעמותה הסבירו כי אם מגדלים את התולעים כאשר הן מנותקות מן הארץ, קרי בתנאי מעבדה, הן כשרות ומותרות למאכל מבחינה הלכתית", אמרו בקשת לרשות השנייה, "על כן, בבירור שנערך מול ספק התולעים קודם ביצוע המשימה הובטח כי התולעים גדלות בתנאי מעבדה בלבד".

אורנה דנינו, האח הגדול. אבי כהן
התולעים כשרות למאכל? כנראה שלא/אבי כהן

אולם צופה אחד עקשני, שי גליק, פנה אל עמותת "כושרות", שם נאמר לו שמעולם לא נתנו היתר ולא נועצו בהם. מצויד במידע החדש פנה גליק לרשות השנייה, וזו ביצעה בדיקה מעמיקה מול עמותת "כושרות" והודתה – גליק צודק, בעמותה לא מכירים את הסיפור: "מנהל העמותה מסר כי מבדיקה שקיימה העמותה עם רבניה עולה כי לא ידוע או לא זכור על כל שיחה או התייעצות שקיימה הזכיינית או מי בשמה או מטעמה עם רבני עמותת כושרות בנושא".

ברשות השנייה לא הסתפקו בכך, ופנו שוב אל קשת וביקשו תשובות, אבל לדבריהם לא קיבלו מענה מספק. משמעות הדבר, במידה ויפתח הליך הפרה, הוא שקשת עשויה לספוג קנס כספי בגובה עשרות אלפי שקלים.

מהפקת התכנית נמסר בתגובה: "עניין הכשרות נבדק מספר פעמים טרם המשימה על ידי הפקת "האח הגדול" עם נציג עמותת "כושרות" ורבנים נוספים על מנת שלא לפגוע באמונותיהם של הדיירים. ללא קשר להיתר שניתן להפקה בעניין זה, יצויין כי אורנה לא אכלה את התולעים".

עוד באותו נושא

הרב הבכיר שחשף שהתולעת אינה כשרה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתכתבות שחשפה את העובדה שהתולעת אינה כשרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully