וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחת כתבי הבית הלבן - בלי טראמפ: "אנחנו לא פייק ניוז"

היעדרותו החריגה של הנשיא האמריקני מהחגיגה השנתית הפכה אותה להרבה פחות נוצצת מבשנים קודמות, אך הכילה מטחי ביקורת. "המאמץ היום לקבל את הגרסה הוודאית ביותר של האמת נעשה לרוב בהגינות ובכנות", הדגיש אחד מחושפי פרשת "ווטרגייט"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

עיתונאי וושינגטון, לצד מעט כוכבי הוליווד, חגגו אמש (שבת) את התיקון הראשון לחוקה במהלך הארוחה השנתית של כתבי הבית הלבן. אלא שהשנה, בניגוד לשנים קודמות, הורגש הפיל שדווקא לא היה בחדר – נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהעדיף לציין מאה ימים לכהונתו בעצרת תומכים בפנסילבניה, במקום להיצלב בידי הכתבים.

היעדרו של הנשיא טראמפ, שהביע צער על אי השתתפותו, הוביל לכך שהארוחה לא התמקדה בצליבת המפקד העליון בפניו ובתגובה הומוריסטית מצדו על ענייני פוליטיקה ועיתונות. השטיח האדום, שבעבר דרכו עליו זוכי אוסקר, כוכבי טלוויזיה ואתלטים מפורסמים בקושי עורר הפעם עניין. במקום, הדוברים בארוחה קידמו חופש עיתונות ואחריות והגיבו להאשמות טראמפ לסיקור מוטה.

עוד בוואלה! NEWS:
הלם הקרב שיציל את העולם מאסון: מבחן מאה הימים של טראמפ
לרגל יום הולדתה: מה חושבים על מלניה טראמפ בכפר שבו גדלה?
טראמפ: "סין מנסה לעזור לנו עם קוריאה הצפונית, הם עושים מאמצים"

משתתפי ארוחת הערב של בית הלבן מגישים כוס לתיקון הראשון לחוקת ארה"ב בוושינגטון 30 באפריל 2017. רויטרס
הארוחה איבדה מקסמה. המנחה חסן מינהאג'/רויטרס

כוכבי הערב היו ללא ספק העיתונאים שאחראים על חשיפת פרשת "ווטרגייט", בוב וודוורד וקארל ברנשטיין, ששחזרו מה שלמדו על עיתונות מהדיווח שלהם עבור "הוושינגטון פוסט", שסייע להביא להתפטרותו של הנשיא ריצ'רד ניקסון לפני יותר מ-40 שנה.

"כמו פוליטיקאים ונשיאים לפעמים, אולי לעתים קרובות מדי, אנחנו עושים טעויות והולכים רחוק מדי", אמר וודוורד. "כשזה קורה אנחנו צריכים לקבל על כך את האחריות. אך המאמץ היום לקבל את הגרסה הוודאית ביותר של האמת נעשה לרוב בהגינות ובכנות. אדוני הנשיא, התקשורת אינה 'פייק ניוז'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משתתפי ארוחת הערב של בית הלבן מגישים כוס לתיקון הראשון לחוקת ארה"ב בוושינגטון 30 באפריל 2017. רויטרס
"התקשורת אינה 'פייק ניוז'". הארוחה בוושינגטון/רויטרס

למרות חסרונו, הערב נמשך עם אנקדוטות מצחיקות נגד טראמפ, אך גם נגד העיתונות. "אנחנו חייבים לדבר על הפיל שאינו נמצא בחדר", צחק המנחה, חסן מינהאג', אחד מכוכבי התכנית "דיילי שואו" המשודרת בערוץ "קומדי סנטרל". "המנהיג של המדינה שלנו אינו כאן. וזה משום שהוא חי עכשיו במוסקבה. זו טיסה ארוכה. ובאשר לבחור השני, אני חושב שהוא בפנסילבניה והוא לא יכול לשאת בדיחות על חשבונו".

ובינתיים בפנסילבניה: טראמפ בעצרת תומכים

טראמפ אכן היה בהאריסבורג שבפנסילבניה, בעצרת תומכים שציינה מאה ימים לכהונתו. הוא פתח את דבריו בעצרת במתקפה ארוכה ומוכרת נגד כלי התקשורת ומחה נגד הארוחה ומשתתפיה. "קבוצה גדולה של כוכבי הוליווד ועיתונאים מוושינגטון מנחמים זה את זה באולם במלון בבירה שלנו עכשיו", אמר טראמפ. "אני לא יכול להיות יותר נרגש מלהיות מאה מיילים הרחק מהביצה של וושינגטון, ולבלות את הערב איתכם ועם קהל הרבה הרבה יותר גדול ואנשים הרבה יותר טובים, נכון?".

משתתפי ארוחת הערב של בית הלבן מגישים כוס לתיקון הראשון לחוקת ארה"ב בוושינגטון 30 באפריל 2017. רויטרס
ארוחת הכתבים. איפה כל הכוכבים?/רויטרס

טראמפ היה לנשיא הראשון שהחמיץ את הארוחה מאז רונלד רייגן ב-1981, שפספס את האירוע משום שהחלים מניסיון התנקשות. ארוחת כתבי הבית הלבן מתקיימת מאז 1921. בעשורים האחרונים האירוע העניק לעיתונאים הזדמנות ללבוש לבוש מהודר ולהתחכך בסלבריטאים.

ג'ף מאסון, נשיא אגודת כתבי הבית הלבן, אמר לפני האירוע כי הארוחה השנה הייתה שונה אם טראמפ הייתה משתתף בה, "בהתבסס על המתח שקיים במערכת היחסים וכמה מהדברים שאמר על התקשורת. אנחנו מתכוננים לארוחה אחרת, בכל מקרה".

אירוע נוסף שהטיל צל על הארוחה היה "ארוחת הלא-כתבי הבית הלבן", שארגנה כוכבת "הלייט נייט" סמנתה בי, ומשך אליו מפורסמים רבים. באירוע השתתפו בין היתר אלישיה ריינר מ"הכתום זה השחור החדש", רטה מ"מחלקת גנים ונוף" ומאט וולש מ"וויפ".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת לרגל מאה ימים בתפקיד. רויטרס, רויטרס
עצרת מאה הימים של טראמפ בפנסילבניה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully