וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדובר שהתחרפן והשיגעון של טראמפ: הפיטורים שהסעירו את הבית הלבן

11.5.2017 / 11:19

שון ספייסר לא הצליח להעביר במייל את ההודעה על הדחת ראש ה-FBI, וצעק בבהלה את החדשות למי שנכח במקום. עתה הוא עלול לשלם על כך במשרתו. במסגרת היחסים העכורים בין השניים, קומי סבר שטראמפ "מחוץ לתחום הנורמלי", ואילו הנשיא חשב ש"משהו לא בסדר איתו"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

פיטוריו של ג'יימס קומי מוסיפים להכות גלים בבית הלבן וכעת נמצא על הכוונת הדובר שון ספייסר. כתבים שנכחו בבית הלבן ביום שלישי בלילה, אז החליט הנשיא דונלד טראמפ על פיטוריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי, דיווחו בכמה כלי תקשורת כי הדובר ניסה לשלוח את הידיעה על כך ברשימת התפוצה של הדואר האלקטרוני - אולם משהדבר התעכב מסיבות טכניות הוא יצא לחדר התדרוכים וצעק את החדשות למי שנכח שם באותה שעה במקרה.

לאחר מכן, הסכים להתייחס ולתדרך כתבים מחוץ לבית הלבן, רק בתנאי שהדבר לא יצולם וכי לא ייעשה שימוש בפנסים או באורות, וכך התבצע התדרוך בחושך בגינת הבית הלבן. אתמול החליפה אותו בתדרוך היומי ממלאת מקומו שרה האקבי סנדרס, לפי הסיבה הרשמית בשל שירות מילואים.

עם זאת, בפוליטיקו דיווחו הבוקר כי הדובר הציע לנשיא לדחות את השירות ליום אחר ולהישאר לטפל במשבר, ונדחה. לפי הדיווח, טראמפ שוקל את החלפתו של ספייסר בגלל האכזבה שלו מביצועיו, אולם דיווחים דומים נפוצו בעבר אחרי שספייסר ביצע טעויות מקצועיות ולבסוף הוא נותר בתפקידו.

דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך עיתונאים, 11 באפריל 2017. רויטרס
מאכזב את הנשיא. ספייסר/רויטרס

לפי פוליטיקו, הנשיא אהב את הופעתה של האקבי סנדרס, שמילאה את מקומו של ספייסר גם ביום שישי שעבר. הוא אהב במיוחד את האופן שבו היא התמודדה עם השאלות הקשות אתמול, בתדרוך שהגיע יממה לאחר פיטוריו של קומי. גורמים בבית הלבן אמרו לאתר כי הנשיא חוכך בדעתו אם להחליף את דובר הבית הלבן, אולם האקבי סנדרס עצמה דחתה את הדיווח ומסרה כי ספייסר ממלא את תפקידו נאמנה ויחסיה עמו מצוינים. גם באתר "AXIOS" דווח כי הנשיא שוקל את החלפתו של ספייסר, בעקבות אכזבה מהניהול התקשורתי של פיטורי קומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הבית הלבן משנה גרסאות

בתוך כך, נחשפים פרטים נוספים על הנסיבות שהובילו לפיטוריו של קומי. אמש שחרר הבית הלבן גרסה חדשה ומפורטת, שבה נכתב כי הנשיא שקל זה כמה חודשים לפטר את קומי, וביום רביעי שעבר, לאחר הופעתו בקונגרס, דעתו בנושא התחזקה. ביום שני, נמסר מהבית הלבן, כינס טראמפ את התובע הכללי ג'ף סשנז וסגנו רוד רוזנשטיין לדון בנימוקיו לפיטוריו של קומי, וכאשר הם העלו אותם על הכתב הוא החליט לקבל את ההמלצה באופן מידי.

הגרסה הזו שונה למדי מן הגרסה הראשונה שאותה הציגו בבית הלבן, שלפיה סגן התובע הכללי למעשה יזם את המהלך וכתב את חוות הדעת, ואילו הנשיא רק קיבל אותה. לפי "וושינגטון פוסט", מי שלא אהב את הצגת הדברים באופן הזה הוא סגן התובע הכללי, שאף איים להתפטר לאחר ההודעה שהטילה את האחריות על הפיטורים ברובה עליו.

נשיא ארה"ב טראמפ ושר החוץ לשעבר קיסינג'ר, 10 במאי 2017. רויטרס
לא הסתדר עם קומי. טראמפ וקיסינג'ר, אתמול/רויטרס

וככל שהזמן חולף, יוצאים החוצה גם יותר פרטים על מערכת היחסים העכורה שניהלו הנשיא וראש הבולשת הפדרלית. בניו יורק טיימס דווח כי בחודש מרץ, כאשר טראמפ טען שהנשיא לשעבר ברק אובמה צותת לו, קומי נדהם, ואמר לעמיתיו ב-FBI כי הנשיא הוא "מחוץ לתחום הנורמלי" ואפילו "משוגע". טראמפ, מנגד, אמר לסובביו דברים ברוח דומה, כאשר לפי הדיווח אמר ש"משהו לא בסדר" עם קומי.

כעת, המיקוד בחקירה הוא בגבעת הקפיטול. ועדת המודיעין של הסנאט שלחה הלילה זימון ליועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, בדרישה לקבל ממנו מסמכים הדרושים לחקירה בנוגע לקשרי בכירים בקמפיין טראמפ ובכירים רוסים. בהודעה משותפת של יושב ראש הוועדה, הסנאטור הרפובליקני ריצ'רד בר מקרוליינה הצפונית וסגנו הדמוקרטי מארק וורנר מווירג'יניה, נכתב כי הזימון הרשמי בדרישה לקבל את המסמכים מגיע לאחר שפניה קודמת שנעשתה אליו, ב-28 באפריל, נתקלה בסירוב מצדו לשתף פעולה.

מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
נדהם מהטענות שאובמה צותת לטראמפ. קומי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully