וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ יצר את האווירה": פוליטיקאי רפובליקני חבט בעיתונאי

25.5.2017 / 8:41

עיתונאי "הגרדיאן" ביקש לשאול את הפוליטיקאי שמתמודד על מושב בקונגרס מטעם מונטנה על עמדותיו וזה התפרץ עליו והחל לתקוף אותו. בהקלטת קול של התקיפה נשמעים קולות חבטה, והעיתונאי אומר: "שברת לי את המשקפיים"

הקלטת התקיפה:

פוליטיקאי רפובליקני חשוד שהכה אתמול (רביעי) עיתונאי של "הגרדיאן" הבריטי במהלך מסיבת עיתונאים, ערב הבחירות למושב בקונגרס מטעם המחוז ה-25 של מונטנה, שעליו הוא מתמודד. בן ג'ייקובס, העיתונאי שהוכה, תיעד בהקלטה – שאומתה בידי כתבי "פוקס" שנכחו במסיבת עיתונאים – את התקיפה, שבמהלכה שבר הפוליטיקאי גרג ז'אנפורטה את משקפיו וצרח עליו: "תסתלק מפה לעזאזל".

התקיפה אירעה אמש, שעות לפני פתיחת הקלפיות, כשג'ייקובס הגיע למטה של המועמד וניסה להפנות אליו כמה שאלות. בהקלטת שפרסם נשמע ג'ייקובס מפנה אל ז'אנפורטה שאלה הקשורה לביטוח הבריאות, והמועמד השיב לו: "נדבר על זה בפעם אחרת". הכתב התעקש וניסה להפנות אליו שוב את השאלה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: בכירים רוסים דנו בדרכים להשפיע על מקורבי טראמפ
זעם במדינות המפרץ על דברי אמיר קטאר: "התייצב לצד אויבינו"
מאה דולר ליום: עריק חרדי קיבל 7,400 דולר עם חזרתו מהכלא הצבאי

בשלב זה נשמע המועמד הרפובליקני זועם. "נמאס לי מכם, בפעם קודמת שבאת לפה עשית אותו דבר", צעק לעברו. בהקלטה נשמעים קולות חבטה, וג'ייקובס נשמע אומר: "שברת את המשקפיים שלי, אני מתקשר למשטרה". אדם אחר, ככל הנראה עוזר של ז'אנפורטה, הגיע שניות לאחר מכן וביקש מג'ייקובס לעזוב את המקום.

הכתב פונה לבית החולים ועבר צילומי רנטגן. הלילה אמר השריף של המחוז בריאן גוטקין כי התקבל בתחנת המשטרה שלו מידע על תקיפה. "התחלנו את החקירה, הבנתי שהקורבן לכאורה פונה לבית החולים". שעות לאחר מכן החקירה הושלמה והשריף מסר כי ז'אנפורטה חשוד במעשה וקיבל זימון באשמת תקיפה. הוא יצטרך להתייצב בבית המשפט עד 7 ביוני.

במטה הקמפיין של ז'אנפורטה הצדיקו את התנהגותו והטילו את האשמה על הכתב. "הלילה, בזמן שהמועמד העניק ריאיון במשרדו, נכנס הכתב ללא רשות ודחף לו לפנים מכשיר הקלטה והתחיל לשאול שאלות מטרידות", נמסר. "ג'ייקובס התבקש לעזוב ולהוריד את מכשיר ההקלטה, אך סירב. גרג ניסה לתפוס את הטלפון שנדחף לפניו, אבל ג'ייקובס אחז בידו והסתחרר באופן שהפיל את שניהם לרצפה. זה מצער שהתנהגותו האגרסיבית של הכתב הליברלי גרמה לסצנה במטה המתנדבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דונלד טראמפ ג'וניור לצד המועמד הרפובליקני גרג ז'אנפורטה במונטנה, החשוד בתקיפת עיתונאי, 25 במאי 2017. AP
ז'אנפורטה לצד דונלד טראמפ ג'וניור באירוע קודם/AP

אלא שלדברי עיתונאית רשת "פוקס ניוז" אלישיה אקונה שהייתה עדה לאירוע הגרסה של המועמד לקונגרס אינה נכונה. היא ציינה כי צוות הצילום שלה עמד ושוחח עם המועמד "שיחת חולין לגבי המסעדות בעיר", כשג'ייקובס נכנס, הפנה את מכשיר ההקלטה שלו לז'אנפורטה והחל לשאול אותו שאלות בנוגע לביטוח הבריאות. הפוליטיקאי סירב להשיב לו ואמר שיענה לו על כך מאוחר יותר.

לדבריה, הכתב התעקש, "ובנקודה הזו ז'אנפורטה אחז בו בצוואר בשתי הידיים ודחף אותו לקרקע". היא העידה כי היא וצוות הצילום שלה צפו בז'אנפורטה מתחיל לחבוט באיש ולא האמינו למראה עיניהם. ז'אנפורטה ניצב מעל הכתב והחל לצעוק "נמאס לי מכל זה".

בעקבות התקרית היה מי שהפנה אצבע מאשימה לעבר הנשיא דונלד טראמפ. "טראמפ עזר ליצור את האווירה זאת", אמר חבר קונגרס דמוקרטי, טים ראיין מאוהיו, בשיחה עם CNN. "הוא היה אומר לקהל שהעיתונאים הם האויב. עכשיו יש לנו פוליטיקאי שמכה עיתונאי כי הוא לא אוהב את השאלות. מה אתם חושבים שיקרה? אם אתה לא יכול לשאת את החום צא מהמטבח. מה אנחנו מלמדים את הילדים שלנו פה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully