וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא עוד יגרום לרצח": טראמפ פרסם סרטון שבו הוא "מכה" את CNN

נשיא ארה"ב עלה מדרגה במתקפותיו נגד הרשת, ופרסם סרטון ישן שלו מתכנית WWE, שבו הוצמד לפרצופו של אדם שבו הוא חבט סמל של הרשת. CNN בתגובה: "זהו יום עצוב כשנשיא מסית לאלימות"

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: "סרטון ההיאבקות" של טראמפ מול רשת CNN)

אחרי שספג ביקורת על השימוש הנרחב שהוא עושה ברשתות החברתיות, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגן על עצמו – במתקפת ציוצים בטוויטר, שכללה גם פרסום סרטון ישן שלו מתכנית ההאבקות WWE, שבה הוא חבט באדם שעתה הודבק לפרצופו הסמל של רשת CNN, שאותה הוא החל לכנות "חדשות ההונאה".

זאת הייתה האחרונה והחריפה ביותר בשורת מתקפות של טראמפ נגד הרשת, שלאחרונה פרסמה דיווח שגוי על קשר של אחד מיועציו עם רוסיה. הרשת פרסמה בתגובה: "זהו יום עצוב שבו נשיא ארצות הברית מעודד אלימות נגד כתבים. שרה האקבי (דוברת הבית הלבן) שיקרה בבירור כשאמרה שהנשיא לעולם לא עושה זאת".

לקריאה נוספת:
טראמפ השתלח במנחת תכנית בוקר: "הגיעה אליי מדממת מפניה"
מנחי התכנית שתקף טראמפ מאשימים: "איים עלינו כדי שנתחנן בפניו"
טראמפ תלה שערים מזויפים של המגזין "טיים" במועדוני הגולף שלו

עוד מסרה הרשת כי "במקום להתכונן למסעותיו מעבר לים, לפגישתו הראשונה עם ולדימיר פוטין, להתמודד עם קוריאה הצפונית ולעבוד על רפורמת הבריאות שלו, הוא מעורב במקום זאת בהתנהגות ילדותית שאינה לרמת התפקיד שלו. אנחנו נמשיך לעשות את עבודתנו. כדאי שהוא יתחיל לעשות את עבודתו שלו".

כתבת הרשת אנה נאברו, אחת המבקרות הבולטות של הנשיא, אמרה בעקבות הסרטון כי "זאת הסתה לאלימות". לדבריה, "הוא יגרום לרצח של מישהו מהתקשורת".

הסרטון המקורי של טראמפ משנת 2007

הלילה כתב הנשיא כי "השימוש שלי ברשתות החברתיות אינו נשיאותי? זו הנשיאות המודרנית". לדבריו, "התקשורת השקרנית עובדת קשה כדי לשכנע רפובליקנים ואחרים שלא כדאי שאשתמש במדיה החברתית - אבל זכרו, אני ניצחתי". עוד הוא כתב בטוויטר: "במהלך תקופת הבחירות לנשיאות נאלצתי להתמודד עם 'פייק ניוז', ועשיתי זאת. אנחנו נמשיך לנצח!".

טראמפ "מכה" את רשת CNN. טוויטר, צילום מסך
לא מרפה מ-CNN/צילום מסך, טוויטר
טראמפ נגד CNN: נשיא ארה"ב פרסם ציוץ בו הוא נראה מכה אדם שעל פניו מופיע הלוגו של רשת החדשות. טוויטר, צילום מסך
טראמפ נגד CNN: נשיא ארה"ב פרסם ציוץ בו הוא נראה מכה אדם שעל פניו מופיע הלוגו של רשת החדשות/צילום מסך, טוויטר

בשבוע שעבר טראמפ תקף בחריפות את ג'ו סקרבורו ומיקה ברז'זינסקי, המנחים את התכנית Morning Joe ברשת MSNBC, ולעג לאחת מהם על ניתוח פלסטי שעברה אחרי שאלו ביקרו אותו. "שמעתי שהתכנית עם הרייטינג העלוב 'מורנינג ג'ו' (שאני לא צופה בה יותר) ביקרה אותי. אז איך ייתכן שמיקה המשוגעת עם האיי-קיו הנמוך, יחד עם ג'ו הפסיכי, הגיעו לאחוזת מאר א-לאגו שלושה לילות ברציפות, בסביבות השנה החדשה, וביקשו להצטרף אליי. היא דיממה קשות ממתיחת פנים. אני אמרתי לא!", כתב הנשיא, שהתבטא לא פעם בעבר בצורה שנויה במחלוקת נגד נשים.

ברז'זינסקי לא נשארה חייבת ופרסמה בחשבון הטוויטר שלה תמונה של קופסת קורנפלקס שעליה כתוב: "הוכן עבור ידיים קטנות". זאת כעקיצה לטראמפ, שרגיש לסוגיית גודל הידיים שלו.

מיקה ברז'זינסקי, מנחה ברשת NBC. ויקיפדיה, צילום מסך
"היא ביקשה להצטרף אליי". ברז'זינסקי/צילום מסך, ויקיפדיה

ציוצי הנשיא משכו ביקורת קשה מצד מחוקקים משני צדי המתרס. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין הודה כי הוא לא חושב שזו "תגובה ראויה", והוסיף כי "אנחנו מנסים לשפר את הטון ואת הנימוסים של הוויכוחים וזה לא עוזר". עם זאת, הנשיא זכה לגיבוי גם מרעייתו. סטפני גרהאם, דוברת מלניה טראמפ, אמרה ל-NBC: "כפי שהגברת הראשונה הצהירה בעבר - כשבעלה מותקף בתקשורת, הוא יתקוף פי עשרה חזק יותר".

רשת MSNBC הגיבה להשתלחות של הנשיא במנחי התכנית ומסרה כי הנשיא מעדיף התנגחויות אישיות מאשר התפקיד שאליו נבחר. "זה יום עצוב לאמריקה כשהנשיא מכלה את זמנו בבריונות, בשקרים ושיגור מתקפות אישיות במקום לעשות את עבודתו", אמרה דוברת הרשת האמריקנית בהצהרה.

ניקול די וואלאס, מגישת התכנית "השעה ה-11" ברשת, פתחה את שידוריה עם התייחסות לפרשה. "כיועצת תקשורת לשעבר, האסטרטגיה היחידה שהייתה צריכה להינקט כאן היא התנצלות. כעובדת ציבור לשעבר בבית הלבן, אני קוראת לכל הנשים העובדות בו, בהן קליאן קונוויי ושרת החינוך בטסי דאבוס, לגנות בפומבי את דברי טראמפ, ומאחורי הקלעים לומר לנשיא כמה פוגעניים היו דבריו".

(עדכון ראשון: 11:37)

מתקפת הציוצים של טראמפ:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully