וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שישה חודשים: דובר הבית הלבן שון ספייסר התפטר מתפקידו

21.7.2017 / 21:58

ספייסר התפטר בעקבות מינויו של אנתוני סקרמוצ'י לראש מערך התקשורת של הבית הלבן. הנשיא ביקש ממנו להישאר בתפקידו, אך ספייסר דחה את הצעתו. שרה סנדרס תחליף אותו בתפקידו. טראמפ: "מאחל לו הצלחה, תראו איזה רייטינג הוא הביא"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

דובר הבית הלבן שון ספייסר התפטר היום (שישי) מתפקידו לאחר שאמר לנשיא דונלד טראמפ כי הוא לא מסכים מינויו של הכלכלן מניו יורק אנתוני סקרמוצ'י לראש מערך התקשורת של הבית הלבן. מוקדם יותר הבוקר הציע טראמפ לסקרמוצ'י את המשרה, ובמקביל ביקש מספייסר להישאר בתפקידו. אלא שלפי גורם המעורה בנושא, ספייסר אמר לטראמפ כי הוא סבור שהמינוי הוא טעות גדולה. הוא הודיע כי ימשיך בתפקיד עד סוף אוגוסט, ולאחר מכן תחליף אותו שרה סנדרס.

"אני מודה לעבודתו של שון בשם הממשל והעם האמריקני. אני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו שתהיה רצופת הזדמנויות חדשות. רק תסתכלו על דירוג הצפייה (רייטינג) הגבוה שלו", אמר טראמפ בהצהרה שהקריאה סנדרס.

כהונתו של ספייסר בתפקיד הייתה אמנם קצרת מועד - רק שישה חודשים - אך היא תיזכר לעד בשל הכותרות שהנפיקה. כהונתו כללה עימותים עם עיתונאים, פליטות פה וטעויות עובדתיות. פליטת הפה המשמעותית ביותר שלו הייתה כשאמר כי "אפילו מישהו נתעב כמו היטלר לא ירד לשפל כזה של שימוש בנשק כימי נשק". הוא גם כינה מחנות השמדה - "מרכזי שואה". דמותו אף זכתה לחיקוי מוצלח של השחקנית מליסה מקארתי בתכנית הסאטירה "סאטרדיי נייט לייב".

לקריאה נוספת:
דיווח: דובר הבית הלבן שון ספייסר צפוי לעבור מתפקידו ומחפש מחליף
הדובר שהתחרפן והשיגעון של טראמפ: הפיטורים שהסעירו את הבית הלבן
דובר הבית הלבן: אכזבתי, ההשוואה להיטלר הסיטה את הדיון מהצלחות טראמפ

דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך לעיתונאים. 30 במאי 2017. AP
זעם על המינוי. ספייסר/AP

גורם בבית הלבן אמר לרשת NBC כי סקרמוצ'י נועד אתמול עם טראמפ ובתו איוונקה ושפגישתם הייתה טובה. השלושה נועדו לפגישה של 30 דקות בחדר האוכל הקטן בחדר הסגלגל. כשנשאל הגורם אם טראמפ ישנה את דעתו על המינוי, כעת אחרי שספייסר התפטר, הוא השיב כי הנשיא טרם החליט. לפי דיווח של NBC, ראש הסגל של טראמפ ריינס פרייבוס ויועצו הבכיר סטיב באנון התנגדו למינוי של סקרמוצ'י. עוד דווח כי השניים לא היו חלק בהליך קבלת ההחלטות.

סקרמוצ'י, תורם רפובליקני גדול ומשקיע, הוא אחד ממקורביו הנאמנים של הנשיא ולא פעם הגן עליו בראיונות בטלוויזיה. הוא צפוי להחליף בתפקידו את מייק דובקה, שהתפטר בחודש מאי.

סקרמוצ'י מקורב לבנו הבכור של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, וכן לאיוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא. לפי "ניו יורק טיימס", יש לו קשר ישיר עם הנשיא, שאותו הוא מכיר זה שנים. מינויו נחשב ללא רגיל בשל חוסר ניסיונו בייעוץ תקשורתי.

ראש מערך התקשורת החדש היה לאחרונה מושא ידיעה של CNN שהוסרה מהאוויר. הכתבה עסקה בחקירות קשרי אנשי הקמפיין של טראמפ לרוסיה. הרשת האמריקנית התנצלה בפניו, אך תומכי טראמפ שיבחו את מאבקו להסיר את הכתבה.

(עדכון ראשון 19:05)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש מערך התקשורת בבית הלבן אנתוני סקרמוצ'י. 21 ביולי 2017. רויטרס
סקרמוצ'י/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully