וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא פינס: "קשת התחייבה בכתב שנקבל חופש ביטוי כמו 'ארץ נהדרת' ו'עובדה'"

10.9.2017 / 6:33

האם גיא פינס נעלב כשרה"מ סיכם את פועלו כ"רכילות"? למה התחייבה קשת בחוזה איתו? מה יקרה קודם - אמו תנטוש את ניהול בית לסין או הוא את הגשת "ערב טוב"? האם ירוץ לפוליטיקה? ואיזו שאלה הפנה לעצמו? ריאיון מיוחד עם הראשון בבידור לרגל עליית תוכניתו בערוץ 2. צפו

כתב: שגיא בן נון, צלם: עידו שחם, עורך: רן צימט

היכונו לביאת השטיח: קצת יותר מ-20 שנה לאחר שעלתה תכניתו הראשונה בכבלים תושק הערב (ראשון) התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בקשת, ערוץ 2. התוכנית תשודר בימים ראשון עד שלישי, ולאחר שתעבור קשת לערוץ 12 היא תשודר גם ברביעי ובחמישי. מעכשיו - תתרגלו - צבעי הקשת הם הצהוב החדש.

בריאיון מיוחד שקיימנו עם פינס בעת צילומי הפרומו לתוכניתו, הוא בין השאר מגלה על ההסכם הכתוב שלו עם קשת בו הזכיינית מתחייבית שיינתן לו חופש כמו שניתן לתוכניות "ארץ נהדרת" ו"עובדה"; מסביר איך שותפו לחברת ההפקות שהינו מבעלי ערוץ 10, אביב גלעדי, אפשר לו לעזוב את הערוץ; מגיב לכך שראש הממשלה הגדיר את "ערב טוב" כ"תוכנית רכילות" - ויש גם בונוס: הראשון בבידור מנצל את נוכחות מצלמות וואלה! תרבות כדי להיפרד בצורה נאותה מצופי ערוץ 10, לאחר שהנהלת הערוץ אסרה עליו לעשות זאת בתכנית האחרונה.

ערב טוב עם גיא פינס , ספטמבר 2017. צילום גיא כושי ויריב פיין,
"אם הפיצול לא יתממש אולי נתבע את המדינה על אובדן ימי שידור!". גיא פינס/צילום גיא כושי ויריב פיין

התוכנית שלך בערוץ 10 ירדה בלי שום מילות פרידה ואפילו בלי איזכור קצר וענייני לכך שזאת התוכנית האחרונה. פורסם שזאת היתה בקשת הערוץ. קצת מוזר, אחרי 7 וחצי שנים.

"בערוץ העבירו מסר ידידותי. זה לא היה 'אוי אוי אוי אם תדברו', אבל אמרו שמעדיפים בלי טקסי פרידה. בלי הרגעים הגדולים. אני חייב להגיד שהיה לי נוח עם זה. אני באופן אישי קשה לי קצת עם רגעים מוגזמים כאלה אז באיזשהו מקום זה היה נוח. אני חייב להגיד שהייתי מתקשה עכשיו לשבת ולדלות את הרגעים הגדולים. אני חייב להגיד לך שכשאתה עושה תוכנית כל יום אתה חי נורא את הדד ליין היומי הזה. אני לפחות. ולא עוסק בטקסים ובסיכומים. אני גם שונא סיכומי שנה בעיתונים. אין לי כוח לדברים האלה. אז יחסית הקלו עליי. אני יודע שאחר כך היו כמה סימני שאלה בעניין הזה, אם לא היה צריך לעשות איזה נאום. אבל אני רוצה להגיד לך עוד דבר: זאת תוכנית טלוויזיה. נכון שהיא חלק מהחיים של הרבה אנשים. מבחינתי, היא היתה בהוט הרבה שנים, היא עברה לערוץ 10 והיא נודדת איתנו לערוץ 2, לקשת, עכשיו. והיא לא נפרדה מהצופים שלה, ואני רוצה לקוות שאנשים שראו אותה קודם יגיעו לראות אותה גם עכשיו. אני לא מזלזל בשום מילימטר בצופים, וגם לא בצופים בערוץ שהיה הבית שלנו, אבל אנחנו פשוט עוברים הלאה. אם אתה רוצה, אני אנצל את המעמד הזה (מישיר מבט למצלמה): 'להתראות חברים מערוץ 10, ושלום חברים בקשת, ערוץ 2, אנחנו כאן'".

קשת זה לא ערוץ 10. כמה חופש יישאר לך בקשת? עד כמה תסכים, אם בכלל, שיכתיבו לך דברים?

"שמע, אנחנו עובדים בתוך ערוץ שיש לו אינטרסים. קבל הפתעה – גם בערוץ 10 עבדנו בתנאים כאלה. ואופס, גם בהוט עבדנו, וגם אתה בוואלה. חשוב אגב שהצופים וצרכני התקשורת יידעו שלכל עיתון, לישראל היום, לידיעות אחרונות, יש אינטרסים. גם להארץ, אגב, אל תתבלבל. גם לאלה שאומרים שאין להם אינטרסים - יש אינטרסים. צריך לזגזג. צריך ריבוי כלי תקשורת. ואני יכול להגיד לך דבר אחד שאמרו לי לפני שנחתם החוזה בקשת, שמתייחסים אלינו כמו אל 'ארץ נהדרת' וכמו אל אילנה דיין בהקשר הזה. זה נאמר, וזה גם מגובה בכתב, אם אתה ממש רוצה לדעת".

צוות התוכנית ערב טוב עם גיא פינס , ספטמבר 2017. צילום גיא כושי ויריב פיין,
צוות התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס", מהצוותים היותר נשיים על המסך/צילום גיא כושי ויריב פיין

מה יהיה אם יקרה מה שנראה כרגע כפחות סביר שיקרה - והפיצול לא ייצא לפועל? מה יעלה בגורל התוכנית?

"שמע, זאת מדינת ישראל. אתה תמיד יכול להניח שהבלתי צפוי יקרה, ושזה שיש חוק במדינה לא יגרום לדברים לקרות לפי החוק. אבל יש חוק, והחוק הזה מתייחס לתקופה מאוד קרובה, בנובמבר. אנחנו נתבאס אם זה לא יקרה. יכול להיות שהבוסים שלנו בקשת וגם בערוץ 10 ישמחו נורא אם זה לא יקרה. אבל נסתדר, ונמשיך. נעשה מה שאפשר במסגרת מה שצריך. אולי נתבע את המדינה על אובדן ימי שידור! זה רעיון, כשאני חושב על זה".

שותף שלך בחברת ההפקות, הסוכן שלך אביב גלעדי, הוא גם מבעלי ערוץ 10. איך הוא נתן לך לעזוב?

"זה יותר מורכב. אביב כבר פחות מעורב בעשייה היומיומית. אתה מכיר מה אומרים פוליטיקאים על שאלה כזאת? 'את זה תשאל אותו'. איך הוא נתן לי? מה, אני אדברר אותו? אני חייב להגיד לך שאני ילד גדול כבר הרבה שנים. וזאת גם תשובה לכל מי שמנסים לעשות קישורים כאלה על אינטרסים. אני חי בתוך חופש מערכתי ועסקי די גדול לאורך השנים. הקפדנו על זה. בחרתי אנשים שעובדים איתי וחולקים איתי את המחשבות האלה ואת הרעיונות האלה. כפי שראית זה קרה. וגם בעתיד אנחנו נדע להסתדר במסגרת מה שראוי ומה שצריך ומה שמותר. בהחלט".

אביב גלעדי. צילום: רמי זרנגר,
איך אביב גלעדי, שותף בחברת ההפקות של פינס ומבעלי ערוץ 10, נתן לו לעזוב את הערוץ?/צילום: רמי זרנגר

מה הולך להשתנות בתוכנית? מה אתה חושב שצריך לשדרג בה?

"אני חייב להגיד לך שזו מחשבה שהיתה לנו גם כשעברנו מהוט לערוץ 10. כשאתה בכבלים לצורך העניין, או בלוויין, מי שבא לראות אותך זה אנשים שמכוונים ומזפזפים ומחפשים אותך ספציפית. זה הרבה פחות צופים, והם באים לחפש את הדבר הזה שאתה עושה. כשאתה עובר לברודקאסט אתה רוצה לקבל אנשים שנמצאים שם מסביב, בערוץ 10. וכשאתה עובר לערוץ 2 הענן הזה גדל אפילו יותר. להגיע לאנשים שפחות מכירים אותנו, או מתוך בחירה או מתוך חוסר מודעות, שלא טרחו לעשות את הזיפזופ הזה עד עכשיו. והמטרה שלנו כתוכנית זה כמובן להגיע לכמה שיותר קהל. עזוב רייטינג. כל קלישאות הרייטינג נכונות כמובן. אבל כשאתה רוצה לפרסם את התוצרת שלך, ולא משנה אם זה אתר, אמן או איש שעושה טלוויזיה, אתה רוצה שיראו אותך כמה שיותר. ויש פה אתגר חדש".

בסוף שנה שעברה, ראש הממשלה נתניהו הגדיר בעמוד הפייסבוק שלו את "ערב טוב" כ"תוכנית רכילות". זה יותר החמיא לך שהוא התייחס אליך או יותר ביאס אותך ההגדרה הזאת?

"אל"ף, אני יכול להגיד לך שזה שעשע אותי. זה אותו ראש ממשלה שהתראיין אלינו, ורעייתו סיפרה לי במפגש בשבוע האופנה של תל אביב שיש לי צופים בבלפור. אני לא נעלב. אני לא מתנשא על מה שאני עושה. אנחנו תוכנית שמסקרת את כל העולם הזה של בידור, וגם תרבות, וגם רכילות וגם אופנה. יש הרבה רכילות בעולם הזה. איך להגיד בעדינות? לא נעלבתי מזה. אתה יודע, זה נעשה כדי להקטין אחרים, לא אותי, הדבר הזה".

ציפי פינס. דרור מלכה, מערכת וואלה! NEWS
"לא מפקירים את החזית". ציפי פינס, מנכ"לית ומנהלת אמנותית של תיאטרון בית ליסין ואמו של גיא פינס/מערכת וואלה! NEWS, דרור מלכה

יש לשבח את העובדה שהצוות של התוכנית שלך הוא אחד הצוותים הכי נשיים שיש בטלוויזיה. האם זה קשור לעובדה שגדלת בבית עם אמא כל כך חזקה ודומיננטית, ציפי פינס?

"וואו, אני צריך לשכב על הספה פה. האמת שזה קשור. אני גדלתי בפירוש בבית שבו הערכים היו שאשה וגבר הם אותו דבר בכל מה שקשור לקריירה, ומהבחינה הזאת אנשים שעובדים איתי לא נמדדים בהכרח לפי היותם גבר או אשה אלא ביכולת שלהם. אני מאמין מאוד ברוח הנשית כמשהו שמביא איתו המון יתרונות. זה בפירוש מתחיל מהבית הדבר הזה, ואני מאוד מקווה שזה יונחל גם הלאה, וגם לילדים שלי אני מנחיל את הדבר הזה".

ואם מדברים על אמא, מה יקרה קודם – אתה תנטוש את הגשת "ערב טוב" או שאמא תנטוש את ניהול בית לסין?

"אז אנחנו עשינו איזה דיל ביני לבינה: אני עובר לנהל את בית לסין, והיא הולכת להגיש את התוכנית שלי. העיקר, לא מפקירים את החזית".

גיא פינס. אביב חופי
"הכותרת 'גיא פינס מלטף את עצמו' מקליק היותר מ'בר רפאלי וגל גדות בקרב חתולות בבוץ'". גיא פנס/אביב חופי

אחרי שטרנטינו נהיה בן משפחה בישראל, וגל גדות כבשה את הוליווד, איך הידוק הקשרים בין ישראל והוליווד יכול להגיע למקומות שקשה לדמיין אפילו יותר?

"שמע, קרה פה תהליך מעניין בשנים האחרונות בהקשר הזה. כמובן שזה שטרנטינו מתחתן זה מה שביבי היה אולי מכנה רכילות, אבל זה גם משהו קטן שככה תורם לאווירה הזאת. וגל גדות כמובן שנהיתה כוכבת כמו כל הכוכבים הגדולים בעולם. העולם נהיה קטן יותר. החיבורים אפשריים יותר. כל מי שיוצר יכול להיחשף היום ליצירה מכל העולם און ליין, בזמן אמת. זה הכל חלק מאותו דבר. וזה מאפשר לישראלים המון דברים שלא יכלו קודם".

"היו שנים, בתחילת הדרך שלנו בתוכנית, שהיינו נעולים בתוך עצמנו. וזה בסך הכל כיף. להגיד לך שעכשיו כל שנה תהיה וונדרוומן או ספיידרוומן חדשה מישראל, ושכל כוכבי הוליווד יינשאו לבנות של זמרים מפורסמים מישראל? הרי זה לא יקרה. אבל בסך הכל התחושה היא שהחיבורים יותר אפשריים בעולם".

דניאלה פיק, קוונטין טרנטינו. ניר פקין
"החיבורים יותר אפשריים בעולם". קוונטין טרנטינו ודניאלה פיק/ניר פקין

אמנם אמרת שאינך אוהב סיכומים, ובכל זאת - מה האייטם המטופש ביותר שאי פעם שידרת?

"הלוואי והייתי יכול לתת לך את התשובה. היו המון אייטמים מטופשים".

התחרות קשה?

"התחרות קשה. לפעמים, אגב, כשמשהו נראה לך חשוב בזמן שהוא קורה, אם תסתכל עליו אחרי שנה-שנתיים הוא יראה לך ממש מטופש. אבל אין לי (בחירה), אני גרוע בזה, אני לא סתם לא אוהב את זה, אני באמת מוחק, בעיה מוחית מסויימת, אני פשוט מוחק".

אז יש לנו כותרת: "גיא פינס: יש לי בעיה מוחית מסויימת". תודה שלום.

"פייק ניוז! ואין כלום כי לא היה כלום, אני אומר לך".

דן שילון באולפן השקוף של וואלה, מוצאי יום העצמאות, 23 באפריל 2015. ראובן קסטרו
בניגוד לדן שילון בזמנו, גיא פינס דווקא צופה בתוכנית שלו עצמו/ראובן קסטרו

האם יש מצב שתמצא את עצמך בפוליטיקה?

"וואו. אני לא חושב שיש לי את העור העבה מספיק כדי להיות בפוליטיקה, ובעיקר לא את הביטחון בצדקת הדרך שיש לפוליטיקאים. אני באופי שלי יותר בנאדם של שאלות מאשר של תשובות. אני יותר יודע מה לא מאשר מה כן. ופוליטיקאים צריכים לפחות לשדר כלפי חוץ שהם יודעים גם את התשובה. אני לא חושב שהם יודעים דרך אגב, אל תתבלבל. אבל אני לא יכול למכור משהו שאני לא מאמין בו. זו בעיה. לא, לא פוליטיקה, לא".

אז בתור איש של שאלות ובתור גיא פינס ניתן את השאלה האחרונה בראיון – לך. הפנה בבקשה שאלה לעצמך.

(לאחר כמה דקות מחשבה) "דן שילון, שהוא איש עם הרבה זכויות בטלוויזיה, כתב פעם ספר, ובו סיפר שהוא לא היה רואה את התכנית של עצמו. לדעתי זאת היתה נקודת שבר מסויימת בקריירה שלו וגם בקשר שלו עם הצופים. אז הייתי אולי שואל את עצמי אם אני הייתי רואה את התוכנית של עצמי. אני בכנות מלאה יכול להגיד את זה: כן, אני רואה את התוכנית כל יום. אני מקווה שזה לא נחשב מדי נרקסיסטי, אבל זה כן. התשובה היא כן. חוץ מזה שאני עושה אותה. ואני אפילו נהנה ממנה, שזה בכלל ליטוף עצמי, שלא לומר עינוג עצמי. אבל התשובה היא כן. ואתה מכיר את אלה שאומרים, שביום שזה יפסיק לעניין אותם הם יפרשו? אז לא אכפת לי להגיד את זה, כמה שזה לא יהיה מליצה. גם את דן שילון אגב הייתי רואה".

אז יש לנו עוד כותרת אפשרית: "גיא פינס מלטף את עצמו"!

"בבקשה. זה מקליק, נכון? אפילו יותר מ'בר רפאלי וגל גדות בקרב חתולות בבוץ'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully