וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטרות נוספת של מגיש מוערך מ-88FM: "כאן מסרסים ומורידים את הרמה"

19.9.2017 / 12:09

התפטרות נוספת של מגיש מוערך מ-88FM, גל אפלרויט, בשל השינויים בתחנה תחת כאן. "נזרקתי מהפריים טיים, מסרסים טעם אישי ומורידים את הרמה", אומר אפלרויט, "הובהר לי שאני לא רצוי גם כשלא קיבלתי אישור להתראיין בכתבה שרצו לעשות על 88 בתוכנית התחקירים של התאגיד"

גל אפלרויט. לימור דיאמונד,
"אנשים הפכו להיות פקידי מוזיקה". גל אפלרויט/לימור דיאמונד

על רקע הסערה סביב השינויים בתחנת הרדיו "כאן 88" (לשעבר 88FM) בתקופת תאגיד השידור, וכשלושה חודשים לאחר ההתפטרות של בועז כהן מהתחנה, התפטר ממנה מגיש ועורך מוזיקלי מוערך נוסף, שמזוהה עם הקו המקורי שאיפיין אותה בעבר, גל אפלרויט. אפלרויט שידר בתחנה מיומה הראשון, לפני 22 שנה. עם עליית התאגיד נדחק משידור יומי בפריים טיים לשידור שעה בשבוע בשעת לילה. אתמול הגיש את התפטרותו, ובערב הגיש את תוכניתו האחרונה ב-88.

"לא הצלחתי להתמודד עם השינוי הזה, הוא היה גדול עליי", אומר אפלרויט לוואלה! תרבות. "נזרקתי לפינה נידחת. אבל העבירו אותי משידור יום יומי בפריים טיים לפעם בשבוע, לשעה, בלילה, באזורים הדמדומים שבהם לא אפריע להם. היחס היה כזה. דחקו אותי מהפריים טיים כי שידרתי ב-88 מוזיקה ש'המומחים' אמרו שלא התאימה לשעות הפריים. אלה הגדרות שנשגבות מבינתי. מבחינתי, מוזיקה טובה היא מוזיקה טובה. לא רציתי יותר מדי לשתף פעולה עם הקו המוזיקלי החדש. לא הצלחתי להתחבר למקום ולפעול לפי ההנחיות. הובהר לי כמה פעמים שאני לא רצוי, גם כשלא קיבלתי אישור להתראיין בכתבה שרצו לעשות על 88 בתוכנית התחקירים של התאגיד. התחושה היתה שלא רוצים אותי שם. אז גם אני לא רוצה להיות שם, מה אני צריך את זה?"

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
"כמו שקובלנץ אמר באותה ישיבה, 88FM נגמר ולא יחזור יותר מה שהיה. אם ככה הדברים, אני לא יכול להמשיך יותר". מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

"נכון שאמרו לי שאני יכול לשדר מה שאני רוצה, פעם בשבוע, בשעה הנידחת בלילה שאליה נזרקתי, אבל שמעתי שבשעות אחרות עוברים דיקטטורה של מה לשדר ומה לא לשדר", מוסיף אלפרויט. "מאז השינוי לא יכולתי לשמוע 88. לא יכול. הדברים שנאמרים ב-88, אין מקומם ברדיו שאמור להיות תחנה של מוזיקה טובה, מין פינה תרבותית. נאמרו ניסוחים שלא ראוי לדבר כך. מה זאת אומרת, 'שיר לא מוכר'? מה זה הניסוחים האלה? מורידים את הרמה. אנשים שאפשר לסמוך עליהם, בעלי ידע ובעלי טעם, לא יכולים לשדר את מה שהם מוצאים לנכון. כאן מסרסים את עניין הטעם האישי. יכול להיות שבעקבות השינויים הרייטינג יעלה. ככה זה, כשמורידים את הרמה, הרייטינג עולה".

"זה מבאס אותי, זה היה הבית שלי, 22 שנה אני שם", אומר אפלרויט. "התחושה היא שם שמקום עם תחושה של בית הפך לחברה גדולה קרה ומנוכרת. ואנשים הפכו להיות פקידי מוזיקה. עצוב. הרגו את הרוח. כמו שקובלנץ אמר באותה ישיבה 88FM נגמר ולא יחזור יותר מה שהיה. אם ככה הדברים, אני לא יכול להמשיך יותר".

קבוצת המחאה "משמר 88" מסרה: "זוהי נקודת שפל שמעידה על מגמה מכוונת לדחוק שדרים בכירים וותיקים ומנוסים, עד שלא יוכלו עוד ויתפטרו, ובכך להשלים את השינוי של 88: מתחנת איכות 'שחשיבותה לתרבות לא תסולא בפז' כדברי קובלנץ בעבר, לתחנת פלייליסט נטולת גיוון, שאינה מקדמת כלל יצירה מקומית ושחוטאת לתפקידו של שידור ציבורי. על מועצת התאגיד להתערב ולפעול לשינוי המגמה".

מ"כאן" נמסר בתגובה: "מכבדים את גל והחלטותיו, ומאחלים לו בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully