וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי והמגיש דניאל פאר הלך לעולמו בגיל 74

28.9.2017 / 8:02

מגיש הטלוויזיה הוותיק של רשות השידור, דניאל פאר, הלך הלילה לעולמו בעקבות אירוע מוחי. הוא זכור מהנחיית תוכניות רבות וכמה מרגעי המפתח בתולדות הטלוויזיה הישראלית

עריכת וידאו:ניר חן
דניאל פאר. עומר מירון
דניאל פאר ז"ל, 1943-2017/עומר מירון

העיתונאי, הקריין ומגיש הטלוויזיה דניאל פאר, מהאנשים המזוהים ביותר עם רשות השידור והערוץ הראשון מזה עשורים, הלך הלילה לעולמו בגיל 74. בתחילת השבוע הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים אחרי שאיבד את ההכרה בעקבות אירוע מוחי. הניסיונות להצילו עלו בתוהו והלילה נקבע מותו. הוא הותיר אחריו רעיה, ארבעה ילדים ועשרה נכדים.

"כל אדם אומר על אביו שהוא היה אחד בדורו, יוצא דופן ומיוחד, אבל אבא שלי באמת היה כזה", ספד ירון פאר לאביו בשיחה עם וואלה! תרבות. "אבא היה שונה, נעים הליכות, מסביר פנים ולא ידע להזיק לאף אחד. תמיד הוא היה חביב על זולתו ועל הבריות. הוא היה צנוע ועניו. היה איש טלוויזיה מהשורה הראשונה, מגיש בחסד עליון. הוא השאיר בלבנו חלל עצום. אני לא יודע אם אי פעם נוכל למלא את החלל הזה. הוא באמת היה איש נדיר, וגם אבא נדיר. אז אנחנו כואבים את לכתו, אנחנו דואבים ואנחנו בוכים. ואנחנו מודים למנחמינו, המון טלפונים מגיעים מהבוקר".

הלווייתו של דניאל פאר תיערך מחר, יום שישי ה-29 בספטמבר, בבית העלמין של גבעת ברנר.

במהלך השנים הגיש פאר תכניות רבות, בהן "על גלגלים", "כלבוטק" בימיה הראשונים, "בוקר טוב ישראל" ו"מבט", וכן אירועים משמעותיים כמו האירוויזיון בישראל בשנת 1979 לצד ירדנה ארזי, השנה שבה זכתה ישראל בפעם השנייה ברציפות. כמו כן הגיש משדרי קדם אירוויזיון רבים. בשנת 2010 פרש פאר לגמלאות אחרי 48 שנים ברשות השידור.

את דרכו בתקשורת החל דניאל פאר כבר כשהיה בן 12, כאשר בשנת 1955 השתתף בתוכנית רדיו לילדים ונוער בקול ישראל. אחרי שחרורו מצה"ל החל לעבוד כקריין בקול ישראל, שם שימש כקריין חדשות והגיש מהדורות ותוכניות רבות. ב-1970 הצטרף לטלוויזיה הישראלית כמגיש במקביל לעבודתו בקול ישראל, אולם שנה אחרי כן עבר אל מול המצלמה במשרה מלאה. ב-1973 היה בין הוגי תכנית הצרכנות המיתולוגית "כלבוטק", שעם השנים הפכה להיות מזוהה עם מגישה רפי גינת, ואילו פאר היה המגיש הראשון שלה. עבודתו עליה זיכתה אותו פעמיים בפרס "כינור דוד".

לאורך השנים היה חלק בלתי נפרד מהמסך הישראלי. בין היתר הנחה לצד ירדנה ארזי ב-1979 את תחרות האירוויזיון שהתקיימה בישראל, ובה זכתה להקת חלב ודבש; הגיש עם דליה מזור ב-1983 את התוכנית הראשונה בצבע; הגיש את תכנית התחבורה "על גלגלים" ששודרה בין השנים 1987 ל-1994; ועוד. גם לאחר פרישתו מרשות השידור בשנת 2010 נשאר על המסך, והצטרף אל צוות התוכנית "טל-כרם" בטלוויזיה הקהילתית של בית הכרם בירושלים.

  • עוד באותו נושא:
  • דניאל פאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully