וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים יבין נפרד מדניאל פאר: "טוב לב, מגיש מעולה, עם לשון מצוינת וידע אדיר"

28.9.2017 / 10:28

אנשי תקשורת רבים הגיבו בצער רב על מותו של דניאל פאר. חיים יבין: "הוא היה מגיש מעולה, עם לשון מצוינת וידע אדיר". יעקב אחימאיר: "יכול להגיד עליו שתי מלים: בן אדם". ירדנה ארזי: "השרה עליי שלווה בשידור האירוויזיון. היה ג'נטלמן מושלם"

עריכת וידאו:ניר חן
דניאל פאר. עומר מירון
אורן נהרי: "דניאל פאר היה התגלמות הג'נטלמן נעים ההליכות, עם החיוך התמידי, מאור הפנים והסבלנות". פאר/עומר מירון

אנשי תקשורת רבים הגיבו בצער רב ובכאב גדול עם הידיעה על מותו של העיתונאי, הקריין ומגיש הטלוויזיה דניאל פאר, מהאנשים המזוהים ביותר עם רשות השידור והערוץ הראשון מזה עשורים. פאר הלך הלילה לעולמו בגיל 74, לאחר שבתחילת השבוע הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים בעקבות אירוע מוחי ואבדן הכרתו. הניסיונות להצילו עלו בתוהו והלילה נקבע מותו. הוא הותיר אחריו רעיה, ארבעה ילדים ועשרה נכדים. הלווייתו של דניאל פאר תיערך מחר, יום שישי ה-29 בספטמבר, בבית העלמין של גבעת ברנר.

"כל אדם אומר על אביו שהוא היה אחד בדורו, יוצא דופן ומיוחד, אבל אבא שלי באמת היה כזה", ספד ירון פאר לאביו בשיחה עם וואלה! תרבות. "אבא היה שונה, נעים הליכות, מסביר פנים ולא ידע להזיק לאף אחד. תמיד הוא היה חביב על זולתו ועל הבריות. הוא היה צנוע ועניו. היה איש טלוויזיה מהשורה הראשונה, מגיש בחסד עליון. הוא השאיר בלבנו חלל עצום. אני לא יודע אם אי פעם נוכל למלא את החלל הזה. הוא באמת היה איש נדיר, וגם אבא נדיר. אז אנחנו כואבים את לכתו, אנחנו דואבים ואנחנו בוכים. ואנחנו מודים למנחמינו, המון טלפונים מגיעים מהבוקר".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד בטוויטר: "דניאל פאר היה מאדניו של השידור הציבורי. איש מעשה ומקצוען מהמעלה הראשונה. נחמה ואני נעצבנו לשמוע את הבשורה על מותו ואנו משתתפים בצער משפחתו".

אירוע מחווה לאריה גולן בצוותא , ספטמבר 2016. מגד גוזני
יאיר שטרן: "הוא היה מצטיין בלשון העברית, הוא היה גורו רוחני להרבה קריינים וכתבים". דניאל פאר/מגד גוזני

"זה קודם כל אבידה אישית, צער אישי. הוא היה חבר טוב", ספד חיים יבין בשיחה עם וואלה! תרבות. "הוא היה בדיוק ההפך ממני: בחור עליז, אופטימי, חייכן, עם מצב רוח טוב תמיד. הוא היה אדם טוב לב, מגיש מעולה, עם לשון מצוינת וידע אדיר. אחד מעמודי התווך של מבט לחדשות. לזכותו ייאמר שהיה האיש הראשון שהגיש את התכנית המיתולוגית 'כלבוטק', לפני שנכנס לתוכה רפי גינת. הוא הנחה את האירוויזיון ואת הקדם אירוויזיון. דניאל פינה דרך לתלמידים ולאנשים רבים. הוא יחסר מאוד. אני אבל על כך שנפטר בגיל שבימינו נחשב ללא זקן. כואב הלב".

הזמרת ירדנה ארזי, שהגישה עם דניאל פאר את אירוויזיון 1979 שהתקיים בירושלים, אמרה לוואלה! תרבות: "בעת שידור האירוויזיון הייתי בהיסטריה מוחלטת, והיה לי מזל גדול שהפרטנר שלי היה אדם מקסים, שהשרה בי שלווה, נתן לי בטחון והיה כתף רחבה מאוד. ג'נטלמן מושלם. אדם נינוח, נעים. הרבה בזכותו ובזכות המקום שהוא נתן לי יכולתי לשאת את העול הזה על כתפי. שנינו עברנו אותו בהצלחה גדולה. פגשתי אותו לפני שנתיים בערך באירוע חברתי, והתרגשתי מאוד לראות אותו שוב אחרי כל כך הרבה שנים. הוא באמת אדם נדיר. מאוד מצער לשמוע על מותו".

"דניאל פאר היה התגלמות הג'נטלמן נעים ההליכות, עם החיוך התמידי, מאור הפנים והסבלנות", ספד לו אורן נהרי, לשעבר איש חטיבת החדשות של ערוץ 1. "אדם שאפשר לומר עליו ביושר שלא היה לו אויב אחד. הוא תמיד היה מקצועי, בין אם הגיש את האירוויזיון ובין אם הגיש מהדורת חדשות, בין אם הגיש את התכנית הפופולרית ביותר במדינה בזמנו, 'כלבוטק', או אם צריך היה להיות עורך משנה. את כל התפקידים מילא ברוח טובה, בלי אגו מנופח, והישרה אווירה טובה על כל סביבתו. הוא מילא כל תפקיד בלי תלונה באופן הטוב ביותר, המקצועי והנעים ביותר. זה לא דבר מובן מאליו במערכות תקשורת או בכל מערכת שהיא".

דניאל פאר. עומר מירון
חיים יבין: "הוא היה מגיש מעולה, עם לשון מצוינת וידע אדיר". דניאל פאר/עומר מירון

העיתונאי והמגיש יעקב אחמיאיר התקשה לקבל את הבשורה: "מאוד קשה לי לדבר עליו. אני רק יכול להגיד עליו שתי מלים: בן אדם. זה הכל".

"דני פאר היה אחת הדמויות הבולטות ביותר בערוץ הראשון", ספד העיתונאי לשעבר יאיר שטרן בשיחה עם וואלה! תרבות. "במשך עשרות שנים היה עורך ומגיש חדשות מקצוען, הגון, ישר, בלי שום פניות, ממש איש מקצוע למופת. בנוסף לדמותו המוכרת כמגיש חדשות היו תכניות שהתפרסם בהן כמו 'כלבוטק', תכנית הרכב 'על גלגלים', כמובן שהגיש את האירוויזיון הידוע בשנת 1979 בעברית ובצרפתית מעולה, בפני קהל של מאות מיליונים בכל רחבי אירופה. פשוט איש מוכשר בצורה יוצאת דופן. ואיש עבודה. תמיד עמד לרשות המערכת, תמיד התייצב כשקרה משהו, אף פעם לא אמר לא לאף משימה. בנוסף לכל אלה, הוא היה מצטיין בלשון העברית, הוא היה גורו רוחני להרבה קריינים וכתבים, ממש לימד אותם איך להגות נכון, לקרוא נכון ולאיית נכון. חבל, חבל שהוא איננו".

גאולה אבן-סער ספדה לו בטוויטר: "דני פאר האהוב: 'מענטש'. מקצוען. הראשון איתו הגשתי בטלוויזיה. למדתי ממנו הרבה: לעשות שיעורי בית לפני השידור. לעולם לא לחפף. להישאר בן אדם לקולגות".

שרת התרבות מירי רגב ספדה: "דניאל פאר ז"ל ליווה את חיינו עשרות שנים. נועם הליכותיו, קולו שהדהד על מרקעי הטלוויזיה הישראלית ברחבי הארץ וטביעות אצבעותיו בעולם התקשורת שלנו ימשיכו לתת אותותיהם בכולנו. דניאל פאר ז"ל היה בהחלט סמל ופאר בעולם המדיה והעיתונות. יהי זכרו ברוך".

חברת הכנסת מרב מיכאלי, לשעבר אשת ערוץ 1, מסרה: "לא ממש הייתה לי הזדמנות לעבוד עם דניאל פאר אבל היו לי הזדמנויות להתרגש מלהיתקל בו במסדרונות רשות השידור וחדרי איפור. כנראה איש הטלוויזיה הכי נעים וסימפטי אי פעם. האיש שעשה את המותג של כלבוטק וכמובן - הנחה בגאונות יחד עם ירדנה ארזי את האירוויזיון שהיה הגאווה הגדולה שלנו שנים ארוכות. פרידה מוקדמת מדי מדניאל פאר המקסים, אהוב על דורות רבים וגם עלי."

  • עוד באותו נושא:
  • דניאל פאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully